Onko 35v keski-ikäinen?
Kommentit (48)
On, jos aikoo kuukahtaa 70-vuotiaana, kuten moni mies tekee
Vierailija kirjoitti:
Joo, 35-60 on keski-ikäisiä.
Elääkö monikin 120 -vuotiaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Montako 120-vuotiaaksi elänyttä tunnet?
Tuttua oli lääkäri sanonut keski-ikäiseksi 35-vuotiaana, joten kai se sitten on keski-ikä.
Varhaiskeski-iän kynnyksellä kyllä.
Jos delaa 70-vuotiaana niin .. joo?
Kyllä on, ei sitä nuorikaan enää ole. 70-vuotiaana on jo vanha.
Ihmiset pitävät nuoruudesta kynsin ja hampain kiinni huomaamatta että se tekee naurettavaksi. Miksi ihmeessä? Keski-ikä tulee nuoruuden jälkeen ja 34- vuotias ei ole enää nuori, 25- vuotias on.
Mä miellän tuo varhaiskeski-iän alkamiseksi. Tosin nykyään tuntuu, että moni pitää itseään vielä 30-vuotiaanakin nuorisona, joten heillä keski-ikä alkaa varmaan vasta joskus 5-kymppisenä.
Pääministerikin on käsitellyt otsansa sibeliusrypyt liikkumattomiksi, kyllä se sika vahvasti keski-iästä kertoo😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elääkö monikin 120 -vuotiaaksi?
Ei ainakaan vielä, mutta minusta jokainen joka ei ole vielä vanhus, on keski-ikäinen. Näin se monissa kehityspsykologian teorioissakin menee.
Vierailija kirjoitti:
On, jos aikoo kuukahtaa 70-vuotiaana, kuten moni mies tekee
Eihän se keski-ikä voi olla elinajanodote jaettuna kahdellakaan, kun ei se voi olla vain yhden vuoden mittainen jakso. Eikö keski-ikä ole pisin ajanjakso ihmisen elämässä? Jos lapsuus on 0-12 v eli 12 vuotta, nuoruus 13-25 vuotta eli 13 vuotta. Keski-iän täytyy olla nuoruutta pidempi ajanjakso eli yli 13 vuotta kestävä ajanjakso.
Vierailija kirjoitti:
Mä miellän tuo varhaiskeski-iän alkamiseksi. Tosin nykyään tuntuu, että moni pitää itseään vielä 30-vuotiaanakin nuorisona, joten heillä keski-ikä alkaa varmaan vasta joskus 5-kymppisenä.
Kyllä, on todellakin varhaiskeski-ikäinen. Nuo naurettavat aikuiset ihmiset ovat ihan yhtälailla keski-ikäisiä kolmevitosina riippumatta siitä minä he itseään pitävät.
Ei se ihmisestä nuorta tee jos kuvittelee olevansa nuorisoa keski-ikäisenä kolmevitosena. Naurettavaksi vain.
Miksi jotkut ihmiset haluavat olla nuoria? Itse olin levoton ja ahdistunut. Nykyään ikää on 33v ja elämä on ollut jotenkin helpompaa. Toki riippuu ihmisestä miten kokee nuoruuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako 120-vuotiaaksi elänyttä tunnet?
Keski-ikä sijoittuu elämän keskivaiheille. 35-60 on aika osuva jo ihminen elää yleensä parhaimmillaan n. 90-vuotiaaksi. 35+25+30=90. Jossain tuossa keskivaiheilla on keski-ikä. Voi toki ajatella, että 30-60 on keski-ikä, tai että tarkemmin 40-50 on keski-ikä. Mitä se sitten iässä paljon muuttaa miksi sitä nimittää?
Olin 50-vuotissynttäreillä ja synttärisankari parin ikätoverinsa kanssa hämmästeli, että tässä sitä nyt ollaan keski-iässä. Itse mietin 38-vuotiaana keski-ikäisjuniorina, että aika liikuttavaa oikeastaan.
Ei ole. Se alkaa vasta myöhemmin.