Kohtutulehdus / sisäsynnytintulehdus Kuka osaisi auttaa? :(
Olen syönyt doximyzin, kefexin ja flagyl kuurit, mikään noista ei auta! Ensin doximycin ja flagyl 10 pv, sitten Kefexin yksin 10 pv. Kivut lievittää antibioottien ajan jonkin verran (eivät katoa kokonaan, välillä tuntuu että oho ei ole kipuja ja sitten taas on), kun antibiootit lakkaa palaa kamala kipu. Ei ollut klamydiaa eikä tippuria eikä raskaus ole mahdollinen joten vissiin epäspesifi bakteeri. Mitä nyt? Millainen näyte tulee ottaa jolla varmistetaan mikä bakteeri minulla tuon tulehduksen aiheuttaa? Olen käynyt jo 5 kertaa lääkärillä. Tarvitsenkohan jonkun eri antibiootin, onko minulla joku bakteeri jota nuo em antibiootit eivät tapa?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Pyydä lähete naistentautien päivystykseen! Siellä verikokeet, sisätutkimus, UÄ ja tarvittaessa muuta. Esim suolipuolen konsultaatio!
Mistäköhän tällaisen lähetteen saa? Ja missä tämä naistentautien osasto, keskussairaalassa? Kävin keskussairaalassa päivystyksessä ja eivät tehneet mitään muuta kun ottivat crp joka oli normaali, gyne sanoi että suurimmalla osalla kohtutulehduksen potevista on normaali crp. Sanoivat kuitenkin päivystyksessö että voin pyytää omasta terveyskeskuksesta lähetteen naistentautien puolelle keskussairaalaan. Pyysin mutta eivät antaneet / eivät ottaneet kuuleviin korviinsa :/
hankalaaon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hankalaaon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko kohtutulehdus tulla vaikkei olisi synnyttänyt? Minulla on ollut tässä viikon ajan alavatsassa painon tunnetta ja välillä pientä kipua. Olen ollut sairauden takia väjän hionolla hygienialla, voiko tästä tulla kohtu/emätintulehdus?
Voi tulla, minä ap en ole synnyttänyt. Voi alkaa esim. kuukautisten jälkeen kuten minulla alkoi, kun joku bakteeri voi päästä.
Kiitos vastauksesta. Apua, minullakin alkoi tämä n. viikko viime kuukautisten jälkeen. Olen neitsyt enkä haluaisi mennä sisätutkimukseen, pystyykö vatsan päältä ultraamaan ja toteamaan tulehduksen, tietääkö kukaan?
Ei pysty mutta tämä on kyllä harvinainen neitsyellä, itsekin olen suhteessa ja on voinut kulkeutua kun olen kuukautistenkin aikaan harrastanut seksiä. Mutta on mahdollista että olisi. Voihan sinula olla myös hiivatulehdus yms. jonka saa helposti pois yhdellä puikolla. Jos kävisit lääkärillä näyttämässä jos kipu ja oireet huolestuttaa.
Ei hiiva aiheuta kipua, kutinaa kyllä ja haurastuttaa limakalvoja joten jos vähääkään hankaa niin iho menee rikki ja sitten vesi/virtsa kirvelee mutta ei mitään varsinaista kipua.
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllä lääkärin pitäisi ymmärtää jos pyydät bakteeriviljelyä, ei sitä millään erikoisella ja täsmällisellä nimellä tarvitse pyytää. Erikoiselta kyllä kuulostaa että noin monta käyntiä ja kuuria eikä ole otettu näytettä, ainakin lemmikkini kohdalla (tulehdus muualla) otettiin jo ensimmäisen toimimattoman kuurin jälkeen.
Sitä minäkin ihmettelen kun tuntuu että eivät oikein mitään tutkimuksia tee, yksityisellä saa ultrat yms. mutta nekään eivät edes ehdottaneet muita testejä ja kun en ehdi / jaksa kaikkea itsekään selvittää :( missä asun, ei ilmeisesti ole kovin hyvä varsinkaan julkinen puoli.
Omaa hamsteriakin tutkittiin enemmän entä minua kun hänellä oli keuhkokuume. :/
Vierailija kirjoitti:
hankalaaon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hankalaaon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko kohtutulehdus tulla vaikkei olisi synnyttänyt? Minulla on ollut tässä viikon ajan alavatsassa painon tunnetta ja välillä pientä kipua. Olen ollut sairauden takia väjän hionolla hygienialla, voiko tästä tulla kohtu/emätintulehdus?
Voi tulla, minä ap en ole synnyttänyt. Voi alkaa esim. kuukautisten jälkeen kuten minulla alkoi, kun joku bakteeri voi päästä.
Kiitos vastauksesta. Apua, minullakin alkoi tämä n. viikko viime kuukautisten jälkeen. Olen neitsyt enkä haluaisi mennä sisätutkimukseen, pystyykö vatsan päältä ultraamaan ja toteamaan tulehduksen, tietääkö kukaan?
Ei pysty mutta tämä on kyllä harvinainen neitsyellä, itsekin olen suhteessa ja on voinut kulkeutua kun olen kuukautistenkin aikaan harrastanut seksiä. Mutta on mahdollista että olisi. Voihan sinula olla myös hiivatulehdus yms. jonka saa helposti pois yhdellä puikolla. Jos kävisit lääkärillä näyttämässä jos kipu ja oireet huolestuttaa.
Ei hiiva aiheuta kipua, kutinaa kyllä ja haurastuttaa limakalvoja joten jos vähääkään hankaa niin iho menee rikki ja sitten vesi/virtsa kirvelee mutta ei mitään varsinaista kipua.
Minulla oli vuosi sitten hiiva, ja yhdyntä oli kuin puukko olisi pyrkinyt sisään ja vessapaperikin oli kuin höylä. Yhdellä puikolla lähti pois.
hankalaaon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hankalaaon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos taas vastauksesta. Jotenkin ajattelisin, ettei tämä olisi hiivatulehdus koska siinä on kuulemma aina kova kutina ja kokkareista vuotoa ja näitä minulla ei ole. Painon ja pienen kivun tunne on alavatsassa ja epämiellyttävä haju kyllä on eikä tämä ole kyllä normaalia minulle. Täytyy varmaan pian mennä lääkärin pakeille jos tämä ei tämän viikon aikana lopu. Toivottavasti saat avun vaivaasi! On varmasti kamalaa kun mikään ei auta vaan rahaa palaa satasia ja helpotusta ei tule :(
hmmmp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hankalaaon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hankalaaon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vuosi sitten hiiva, ja yhdyntä oli kuin puukko olisi pyrkinyt sisään ja vessapaperikin oli kuin höylä. Yhdellä puikolla lähti pois.
Juu, se haurastuttaa limakalvoja, kaikki mekaaninen voi tuntua inhottavalta, tuo kommentoija kuitenkin puhui alavatsakivusta ja taisi mainita olevansa neitsyt.
Vierailija kirjoitti:
hankalaaon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hankalaaon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos taas vastauksesta. Jotenkin ajattelisin, ettei tämä olisi hiivatulehdus koska siinä on kuulemma aina kova kutina ja kokkareista vuotoa ja näitä minulla ei ole. Painon ja pienen kivun tunne on alavatsassa ja epämiellyttävä haju kyllä on eikä tämä ole kyllä normaalia minulle. Täytyy varmaan pian mennä lääkärin pakeille jos tämä ei tämän viikon aikana lopu. Toivottavasti saat avun vaivaasi! On varmasti kamalaa kun mikään ei auta vaan rahaa palaa satasia ja helpotusta ei tule :(
Niin joo tajusin nyt. Eilen jo vastasin mutta kello oli yli 11 niin ei lähettänyt vastausta. Ei tosiaan alavatsakipu ole hiivassa. Toivottavasti teillä päin saisi paremmin apua vaivaan, itsellä nyt iltapäivällä aika. Tuo sinun vaiva kuulostaa emätintulehdukselta tai bakteerivaginoosilta muuten mutta nuo kivut ei kyllä pitäisi noissa vaivoissa olla... Voisiko valkovuodon yms aiheuttaa jompi kumpi näistä ja jos kivut olisi normaaleja kierrosta aiheutuvia kipuja? Kun sinulla ei voi olla sukupuolitauteja yms. Sinulla varmaan on kuukautisten jälkeen kulkeutunut oma bakteeri emättimeen taikka emättimen ph tasapaino järkkynyt, koska ei kai kovin ihmeellistä voi olla jos vielä neitsyt, kun ei ulkoapän voi muuta tulla kun jos mennyt joku bakteeri sisään ja vaikka emätintulehduksen aiheuttanut mutta kun siinä ei ole kipuja.
Vierailija kirjoitti:
0/5 trollaus
Varmaan minua kiinnostaa jostakin tulehduksesta trollata :D :D
Minulla just ei ole emätintulehdusta (joka hoituisi flagyl puikoilla) vaan todettiin vakavampi kohtu/sisäsynnytintulehdus, johon kuuluu kivut alavatsalla ja varsinkin tärinäkipu.