Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua!Hiukset ohenee ohenemistaan! :(

Vierailija
30.03.2014 |

Tuntuu että päivä päivältä ohenevat. Mulla aina ollut pitkät hyväkuntoiset hiukset,nyt viimesen puolen vuoden aikana ohentuneet huomattavasti. En käytä suoristajaa,lakkaa tms kuin pari kertaa vuodessa,värjään about 4 kertaa vuodessa,tummahiuksinen olen luonnostaan.

Mistä tämä johtuu ja mikä avuksi? Vitamiinit? Olen kolmekymppinen ja haluan pitää hiukseni!

Apuja?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ohentuneet jo niin, että päälaki paistaa. On katottu verikokeilla vitamiinit ja kilppariarvot sun muut, mutta kaikki kunnossa. On vissiin vaan paskat geenit. :(

Vierailija
2/12 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksiin tulee ns. "sulkasato" muutamien vuosien välein =hiuksia irtoaa enemmän mitä yleensä, tuo on aivan normaalia.

Toki kannattaa miettiä onko tehnyt elämässään muutoksia mitkä mahdollisesti selittävät hiusten lähtöä (muuttanut ruokavaliota, vaihtanut shampoota tmv.)

Lisäksi myös hormonaaliset jutut vaikuttavat (raskaus, vaihdeuodet) monella raskauden jälkeen irtoaa paljon hiuksia.

Ja yksi juttu on myös se, että useimmilla ihmisillä on hiuksille tietty mitta mihin ne kasvavat, joillakin pidempi joillakin lyhyempi, riippuen hiuslaadusta ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheivaa kaljuksi, niin ne kasvavat paksumpina takaisin. Ihan kuin säärikarvatkin. ;D

No ei nyt sentään. Anteeksi asiaton aloitus, tuli vaan jotenkin mieleen.

Oletko ollut kovin stressaantunut viime aikoina? Minulla lähti hirveästi hiuksia (ja tuli hilsettä), kun olin stressaantunut tulevasta muutosta ja työpaikan vaihdosta. Nyt kun elämä ns. normalisoitunut, on hiukseni taas paksut ja hilseettömät.

Vierailija
4/12 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hiukset ovat aina olleet todella ohuet, mutta nyt 35-vuotiaana ovat entistäkin ohuemmat ja ovat lisäksi vielä vähän luonnonkiharaa ja pyörteitä, niin on hankala saada edes hiuksia ojennukseen ja ja jos liian paljon erehtyy käyttämään muotoiluaineita, niin lässähtävät heti. Hiukseni ovat oikeasti todella rumat ja maksaisin mitä vaan jos saisin edes normaalin näköiset hiukset, eikä tällaisia hamppuhiuksia, joissa pääläki kuultaa vielä paikoittain läpi. Syö itsetuntoa...

Vierailija
5/12 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä kyllä on,mutten ole koskaan kuvitellut että voisi näin vaikuttaa. Opiskelut erityisesti stressaavat eikä tämä arjen pyörittäminen yksin aina mitään herkkua ole,lapset tarha-ikäisiä. Nyt vaan ahdistaa tämä hiusasia todella paljon :(

-ap

Vierailija
6/12 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanamuna päivässä pitää hiukset päässä.

Vierailija
7/12 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä verikokeissa. Jos hemoglobiini on alhainen, siitä seuraa usein hiusten oheneminen. Kokemusta on! Muutenkin tarkkaile, syötkö riittävän monipuolisesti.

Vierailija
8/12 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hairmeta voi kokeilla oheneviiun hiuksiin

http://www.uudethiukset.com/

Vierailija
9/12 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hemoglobiini tai ferritiini eli rautavarastot

- kilpirauhasarvot

- keliakia

Vierailija
10/12 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenlähtö raskauksien jälkeen on yleistä ja syy voi olla varastoraudan eli ferritiinin alhaisuudessa. Sitä koetta ei vaan juuri koskaan oteta, vaan mieluummin otetaan hemoglobiini, joka taas ei kerro varastoista mitään, sillä hemoglobiini voi olla hyvä, vaikka varastot kaluttu loppuun.

Jos on raudanpuute, hiustenlähtö on milteipä sääntö.

Varastorautaa syö raskaudet, synnytykset, runsaat menkat, vähäinen lihansyönti.

Vierailija
11/12 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ota sinkki, kalanmaksaöljy ja d-vitamiini tabletit osaksi päivittäistä ruokailuasi jos ei ole jo. Lisäksi tarkista onko sinulla raudan tai b12 vitamiinin puutosta ja syö niitäkin mikäli on.

-Tarkista että saat päivittäin tarpeeksi ravintoa - elimistö alkaa ensimmäisenä karsimaan hiusten, kynsien yms hyvinvoinnista jos ei saa tarpeeksi polttoainetta. Kiinnitä erityistä huomiota rasvojen ja proteiinin saantiin. Hiukset ovat pääasiassa proteiinia.

-Hyvä shampoo, luonnonharjaksinen esim. bambupiikkinen harja ja satiini/silkki tyynyliina ovat hellävaraisia hiuksille ja estävät turhaa hiusten katkeilua.

-Hiero päänahkaa ja pidä pari minuuttia päivässä päätä alaspäin. Tämä boostaa päänahan verenkiertoa ja nopeuttaa joillain hiustenkasvua.

-Harrasta liikuntaa. Tämäkin on tärkeää verenkierron kannalta.

-Tarkista että hormonitoiminta on kunnossa ja ettei hiustenlähtö johdu esim e-pillereistä tai muista epäsopivista hormonivalmisteista.

-Viikottain voit tehdä öljyhoidon esim kookosöljyllä, antamalla sen vaikuttaa yön yli päänahassa ja pituuksissa. Kosteuttaa hiuksia ja päänahkaa ja ylläpitää niiden hyvinvointia.

Näillä ohjeilla itse kasvatin pitkät paksut hiukset edellisten ohuiden katkeilevien tilalle. Geenit toki vaikuttavat paljon, mutta ei näistä ainakaan haittaa ole. Biotiini on myös auttanut joitain, itselleni se ei tehnyt mitään.

Vierailija
12/12 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käypä verikokeissa. Jos hemoglobiini on alhainen, siitä seuraa usein hiusten oheneminen. Kokemusta on! Muutenkin tarkkaile, syötkö riittävän monipuolisesti.

Joillakin se hemoglobiini on hyvä, vaikka varastorauta eli ferritiini olis vakavalla raudanpuutteen tasolla. Tuolla tasolla siis lähtee hiuksia yms.

Vaikka olis hemppa hyvä. Pitää katsoa myös se ferritiini siis.