Keskenmenosta tietävät
Mulla on todettu (keskeytynyt) keskenmeno tällä viikolla. Ilmeisesti kehitys loppunut jo useampi viikko sitten. Lääkkeet kohdun tyhjennykseen saan ensi viikon lopulla. Eikö raskausoireiden kuuluisi jo hellittää? Ärsyttää "turha" kuvotus, ällötys ja närästys, tissikivut, väsymys, heikotus ja turvotus. Vai helpottaako vasta lääkkeiden jälkeen?
Viimeksi kun sain keskenmenon se tapahtui spontaanisti, ensin tiputteluvuotoa vajaa viikko, sitten yksi yö hikoilua ja rintojen turvotus laski yhdessä yössä. Aamupissalla sitten tuli kohdun sisältö ulos.
Kummatkin raskaudet keskeytyneet (ts alkion kehitys keskeytynyt) suunnilleen samoihin aikoihin eli n. vko 5-6.
Kommentit (3)
Helpottaa kun tyhjennys on tehty. Itsellä kaksi keskeytynyttä keskenmenoa, toinen 6+ ja toinen 8+ viikoilla. Raskausoireita siihen asti kun istukka vielä toimii, sain ennen tyhjennystä istukan toiminnan lopettavan lääkkeen ja siitä seuraavana päivänä tyhjennyslääkkeet. Siitä alkoi sitten helpottamaan. Voimia!
Mullekin teroitettiin että raskaudet on erilaisia, ilmeisesti tässä raskaudessa hormonit ovat olleet runsaammat kuitenkin olen tehnyt positiivisen testin kummassakin raskaudessa jotakuinkin niinä päivinä kun kehitys on jo päättynyt.
Pahoinvointi mulla on alkanut vasta tällä viikolla, mutta hormoneista tää kai johtuu koska ei kai vatsatauti voi tehdä tuloaan maanantaista sunnuntaihin? Jossain tapauksissa kai on niin, että raskaus ei olekaan niin pitkällä kuin pitäisi, mutta tässä tapauksessa ei paljoa heittoa voi olla koska olen tehnyt testin jo yli 3 viikkoa sitten ja gyne nimenomaan sanoi, ettei kohdussa näy kuin tyhjä sikiöpussi.
Mulla ei vastaavassa tilanteessa ehtinyt tulla raskausoireita lainkaan, joten tosi yksilöllistä taitaa tämäkin olla. Tsemppiä ja parempaa raskausonnea jatkossa!