Tuntematon mies määki minulle, kun huomautin maskin puutteesta kaupassa!
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helevetin tarve teillä palstalaisilla on huomautella kanssaihmisiä millon mistäkin asiasta? Antaisitte toisten olla rauhassa!
Öö käyttäisivät sitten maskeja kuten huomaavaiset ihmiset??
Ääöö huomauttelu se vasta huomaavaista on vai miten se meni...
Mistäs tiedätte kenenkään syitä olla pitämättä maskia, jopa ihan terveydellisiä syitä voi olla. Eli paras kun huolehtii vain oman turpavärkkinsä peittämisestä
Mä olenkin katsellut, että moni maskinkäyttäjä vaikuttaa jotenkin olevan sekasin.
Maskin käyttäjät jättää usein käsihygenian retuperälle, eivät esim. käytä käsidesiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi, ap, kävit kaupassa? Mikset tilaa kotiin?
Pakko käydä välillä asioilla. Samalla sitten kaupassakin. Näköjään monesta täällä asiallista tuo määkiminen.
Niin kauan kuin on suositus, en käytä maskia. Pyöräilen kauppaan 5 km/suunta, käsienpesumahdollisuus on ainoastaan kotona. Käyn kaupassa aamupuolella kun ihmisiä ei ole paljon liikkeellä ja poistun kaupasta kymmenessä minuutissa. Paheksukoot ne harvat ihmiset, joita sillä reissulla näen, ihan sama minulle. Myös se mummeli, jolla oli maski ja ilman muuta suojaa yski päin maitokaappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helevetin tarve teillä palstalaisilla on huomautella kanssaihmisiä millon mistäkin asiasta? Antaisitte toisten olla rauhassa!
Öö maskien käyttö on vapaaehtoista? Jos olisi pakollista niin sitten voisi huomautella mutta kun ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mä olenkin katsellut, että moni maskinkäyttäjä vaikuttaa jotenkin olevan sekasin.
Maskin käyttäjät jättää usein käsihygenian retuperälle, eivät esim. käytä käsidesiä.
Jep. Julkisissa käytetään nätisti maskia, mutta pysäkillä odottaessa se maski on vedetty leuan alle tai tartutaan joka ikiseen kahvaan paljain käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö maskien käyttö on vapaaehtoista? Jos olisi pakollista niin sitten voisi huomautella mutta kun ei ole.
Älä sano noin. Tuohan yllyttää sitä pakottamista!
Pienempi paha kuin ne puukotukset samasta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos pakoilee todellisuutta, tai yrittää kieltää koko tilanteen todellisuuden, niin silloin kriisistä ei haluaisi nähdä mitään merkkejä. Tällaisessa tapauksessa maskin näkeminen kaupassa voi konkretisoida käsittelemättä jääneitä pelkoa ja ahdistusta, Laukkanen kertoo."
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/a90528f6-7ee7-4334-862c-f0ceb…
”Wikströmin toivoo, ettei hellittäisi ajatusta siitä, että pitämällä maskia kasvoilla ikään kuin kunnon kansalaisen merkkinä ihminen olisi tehnyt osansa ja kaikki kääntyy hyväksi.”
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/3b1513c7-ecb3-4f16-aceb-5e0dc…
"Wikströmin toivoo"? Erikoinen nimi tuo Wikströmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi, ap, kävit kaupassa? Mikset tilaa kotiin?
Pakko käydä välillä asioilla. Samalla sitten kaupassakin. Näköjään monesta täällä asiallista tuo määkiminen.
Missä on pakko käydä asioilla paikan päällä? Miksi haluat altistaa itsesi monessa paikassa? Riski sairastua on pienempi, kun käyt vähemmän "asioilla". Kai sinulla oli turvaväli tähän tuntemattomaan ihmiseen? Kuinka uskalsit mennä kuuloetäisyydelle ja puhua, siinähän sylki lentää?
Aika epäkohteliasta huomautella vieraille ihmisille tuollaisesta. Anna muiden olla rauhassa. Ja kyllä, käytän itse maskia, mutta ei siitä huolimatta tulisi mieleenkään puuttua vieraiden ihmisten maskin käyttöön.
Niin kauan kuin ei ole pakko, niin ei siitä tarvitse huomautella. En ole maskivastainen, mutta ei kenenkään tarvi mielestäni maskipoliisiksi alkaa.
Vierailija kirjoitti:
*käsihuuhdetta, T: Kielinatsi
Yskäisen räkäpärskeet naamalle, jos joku tulee huomauttelemaan.
Tämä on tarpeeksi raskasta meille kaikille, älkää pliis alkako vielä syyllistämään. Yleisesti ottaen suomalaiset on fiksua porukkaa ja osaavat itse arvioida maskin tarpeen ja kaikki ei tosiaan sitä pysty käyttämään. Olisipa se kevään ilmapiiri taas täällä: me pystytään tähän, yksin ja yhdessä❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos pakoilee todellisuutta, tai yrittää kieltää koko tilanteen todellisuuden, niin silloin kriisistä ei haluaisi nähdä mitään merkkejä. Tällaisessa tapauksessa maskin näkeminen kaupassa voi konkretisoida käsittelemättä jääneitä pelkoa ja ahdistusta, Laukkanen kertoo."
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/a90528f6-7ee7-4334-862c-f0ceb…
”Wikströmin toivoo, ettei hellittäisi ajatusta siitä, että pitämällä maskia kasvoilla ikään kuin kunnon kansalaisen merkkinä ihminen olisi tehnyt osansa ja kaikki kääntyy hyväksi.”
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/3b1513c7-ecb3-4f16-aceb-5e0dc…
"Wikströmin toivoo"? Erikoinen nimi tuo Wikströmin.
Iltiksen toimittaja teki kirjoitusvirheen ja sinä bongasit sen! Onneksi olkoon, olet ansainnut yhden pisteen, ole hyvä: .
Kiitos vielä osallistumisestasi älykkyystestiimme.
Ai joku vielä luulee, että niistä on jotain hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskin käyttäjät jättää usein käsihygenian retuperälle, eivät esim. käytä käsidesiä.Jep. Julkisissa käytetään nätisti maskia, mutta pysäkillä odottaessa se maski on vedetty leuan alle tai tartutaan joka ikiseen kahvaan paljain käsin.
Eli käytännössä levitetään tauteja enemmän kuin jos pidettäis ne kädet vaan pois naamalta. Jeesus tätä pelleilyä.
"Wikströmin neuvopaketin ydin on, että vältetään lähikontakteja aina kun se on mahdollista, ei mennä ahtaisiin paikkoihin sairaana, noudatetaan hyvää yskimishygieniaa ja että ”tietysti harvinaisissa, harkituissa tilanteissa voi sitten käyttää sitä maskiakin”.