Ystävyyssuhteesta: Mitä teen?
Minulla on vuosia vanha ystävyyssuhde joka ensimmäisten vuosien ajan oli erittäin läheinen. Kuitenkin tästä henkilöstä paljastui osittain hieman sairaitakin piirteitä (sadistista ihmissuhdepelaamista esim kosijoita kohtaan jne) ja otin hänestä etäisyyttä. Tämä tilanne eskaloitui välit katkaisevaan riitaan.
Vuosien päästä sovimme riitamme ja olen päättänyt hyväksyä, että tämä ihminen on todennäköisesti kasvanut entisestä, koska olemme nuoria (alle 30). Enhän itsekään ole täydellinen.
Tämä henkilö kuitenkaan ei sopimisen jälkeen näe minkään näköistä vaivaa ystävyytemme eteen. Yhdessä vaiheessa meni yli puoli vuotta jolloin hän ei ollut tehnyt aloitetta yhteydenpitoon. Kuitenkin muruttelee ja puhuttelee kuin olisimme ylimmät ystävykset vaikka hädin tuskin enää tunnemme toisiamme. Tämä on niin käsittämätöntä. Hän elää niinkuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut. Puheet ja teot eivät vastaa toisiaan ja se saa minut hyvin hämmentyneeksi.
Olen halunnut puhua hänen kanssaan näistä asioista, mutta hän saa oloni hölmöksi koska hän itse on päässyt asioista yli eikä voi ymmärtää miksi minä hankaloitan asioita. Ei halua puhua.
Olenko minä oikeasti hullu ja hankala? Onko kukaan muu kokenut tällaista?
Kommentit (17)
Mitäs se teidän ystävyyteen vaikuttaa miten kohtelee kosijoita,
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 15:00"]
[/quote]
Jos ihminen on julma epätoivoisesti rakastuneelle kosijalle, kertoo se tämän luonteesta todella pahaa. Tämä ei ainoa ole esimerkki, mutten halua kertoa liian tunnistettavasti. Esim erossa kohteli eksää silmittömän julmasti.
ap
No voihan olla just, että tuo tapa käyttäytyä on henkilölle itselleen tiedostamatonta. Ja hän kuitenkin on oppinut käyttäytymään "hyvän ystävän" lailla muuten.
Mutta hukkaat aikaasi jos ajattelet, että saisit hänet ymmärtämään oman kantasi.
Tietysti sen voisit tehdä, että kysyt häneltä hänen ystävyyssuhteistaan, voi olla, että hänen kaltaisellaan on aina ollut bestis pari vuotta, kunnes tuo bestis on tajunnut, että hän on tyhjää täynnä.
5: "Tyhjä" on sana mitä olen itsekin pyöritellyt. Hän puhuu paljon ja suurin elein sanomatta kuitenkaan mitään. Hän on luonut itsestään niin miellyttävän mielikuvan (aina todella hyvällä tuulella, ystävällisiä sanoja riittää, hyviä tarinoita ja helisevää naurua) että häntä on vaikea vastustaa. Hänestä saa mitään irti vain jos mahdollisimman moni on näkemässä esityksen.
En tunne hänen muita ystäviään. Ilmeisesti paljon lyhytaikaisia ja vaihtuvia, mutta muutama pitkäaikainen joiden kanssa on kausittain välirikossa, mutta enempää en osaa sanoa.
Ehkä minun pitäisi katkaista välit tähän tyyppiin ja elää sen asian kanssa. Minulla on kyllä paljon ystäviä, ei siitä ole kyse että olisin epätoivoisesti hänessä kiinni siksi, mutta on ikävää jos menneisyyteen jää selvittämättömiä asioita.
ap
Miksi ihmeessä olisit sen ystäväsi ystävä? Kuulostaa ihan narsistille.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 16:39"]
Miksi ihmeessä olisit sen ystäväsi ystävä? Kuulostaa ihan narsistille.
[/quote]
En suoraan sanottuna itsekään tiedä. Pelkään lempata häntä jos oikeasti olenkin se typerys joka tekee asioista vaikeita. Haluain aina antaa hänelle uuden mahdollisuuden juuri hänen valloittavasta habituksestaan johtuen. Olen itsekin aika vahva persoona ja oman arvoni tunteva, mutta tämä henkilö hämmentää minua. Olen epäillyt häntä narsistiksi jo vuosia.
Keskusteletko itse itsesi kanssa täällä? Sama kirjoitustyyli..
Ei se miten joku on joskus kohdellut joitain miehiä, kerro mitään siitä kuinka kohtelee ystäviään. Totta kai ihmiselämään mahtuu myös riitoja. Vai oletko itse sitä tyyppiä joka ei sano suoraan mitään vaan jauhaa paskaa selän takana? Vaikutat siltä..
Hylkäät kaverin ja oletat et se pitää sua jonain ku yhtäkkiä arvon neiti suvaitseeki olla kaveria:D miks kuvittelet olevas enää minkää arvonen luotettava ystävä?
[/quote]
OT. En ole ap, mutta ihmettelen, että oikeestiko joku voisi olla ystävä sellaisen ihmisen kanssa, jonka tietää kohtelevan toisia ihmisiä (kosija, exä, nyxä, ihan mikä vaan) huonosti? Mun ystäväpiiriini ei todellakaan "mahdu" sellaiset ihmiset.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:01"]
Ei se miten joku on joskus kohdellut joitain miehiä, kerro mitään siitä kuinka kohtelee ystäviään. Totta kai ihmiselämään mahtuu myös riitoja. Vai oletko itse sitä tyyppiä joka ei sano suoraan mitään vaan jauhaa paskaa selän takana? Vaikutat siltä..
[/quote]
8 on ap
En keskustele itseni kanssa
ap
Millä vuosisadalla ap oikein elää kun puhuu kosijoista?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:04"]
Hylkäät kaverin ja oletat et se pitää sua jonain ku yhtäkkiä arvon neiti suvaitseeki olla kaveria:D miks kuvittelet olevas enää minkää arvonen luotettava ystävä?
[/quote]
Miten niin hylkäsin kaverin? Otin häneen etäisyyttä kun hänen käytöksensä kylmäsi ja tästä seurasi vuosisadan riita.
Päinvastoin, ihmettelen miksi puhuu minulle kuin mikäkin sydänystävä vaikka hädin tuskin tunnemme toisiamme?
ap
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:29"]
Millä vuosisadalla ap oikein elää kun puhuu kosijoista?
[/quote]
Se nyt ei varmaan ole tässä kovin olennaista, että mitä sanavalintoja käytän, mutta tarkoitan kosijoilla kaikennäköisiä tunteitaan tunnustavia ja vastarakkautta (tai ihan vaan seksiä) hamuavia miehiä.
ap
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:04"]
[/quote]
Miten niin hylkäsin kaverin? Otin häneen etäisyyttä kun hänen käytöksensä kylmäsi ja tästä seurasi vuosisadan riita.
Päinvastoin, ihmettelen miksi puhuu minulle kuin mikäkin sydänystävä vaikka hädin tuskin tunnemme toisiamme?
ap
[/quote]
öhh ehkä se on hänen tapansa puhua? Vaikkapa ehkäpä?
Moniakin muruttelijoita on vaan empä ota henkilökohtasesti mun mummoki sanoo kaikkia pikku kullaksi.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:01"]
[/quote]
8 on ap
En keskustele itseni kanssa
ap
[/quote]
ap jatkaa:
kuten aloitusviestissä tuli ilmi, olen yrittänyt puhua hänen kanssaan. Ja kyllä, olen päättänyt päästä yli hänen (ehkä jo entisestä) taipumuksestaan kyykyttää heikossa tilassa olevia, rakkautta tunnustavia mihiä ja eksän kiristämistä ja julmaa kohtelua. Riidan aikana on osoittautunut rumaksi myös minua kohtaan, mutta nekin olen antanut ja oman osani pyytänyt anteeksi.
ap
ap
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:25"]
[/quote]
OT. En ole ap, mutta ihmettelen, että oikeestiko joku voisi olla ystävä sellaisen ihmisen kanssa, jonka tietää kohtelevan toisia ihmisiä (kosija, exä, nyxä, ihan mikä vaan) huonosti? Mun ystäväpiiriini ei todellakaan "mahdu" sellaiset ihmiset.
[/quote]
Älytöntä miten monelle tämä ei ole selvää!
ap