Olen lapseton, miksi minulla pitäisi säästää siten, että jää jotain jälkeen?
Vanhuutta varten voin myydä asuntoni ja siirtyä hoivakotiin, muut varani ja tuloni olen laskenut siten, että riittää normaaliin elämään. Olen ainoa lapsi ja perin neljä vuotta sitten varakkaan isäni. Miksi minulla pitäisi säästää jotain sukulaisille?
Kommentit (24)
Jos ja kun hoivakotiin siirryt, niin sinne varat sitten meneekin.
Olen lapseton 50vee. Olen tehnyt testamentin hyväntekeväisyysjärjestölle. En kuitenkaan Unicefille tms lapsijärjestölle.
"Miksi sinulla pitäisi säästää?" Mitä tuo on suomeksi?
Itse ainakin haluan elää eläkkeellä hyvää elämää, joten säästän ja varsinkin sijoitan, jotta on rahaa mällätä. Toki myös hoito vanhana maksaa. Ihan mielelläni jätän perintöä esim. Kummilapsille; olenhan itsekin jotain perinnöksi saanut. Ja kaikki lapsettomat eivät ole velkoja, itsekin lapsia toki olisin halunnut.
Olen testamentannut omaisuuteni hyväntekeväisyyteen. Lähisukulaiset odottavat kieli pitkällä, että saavat omaisuuteni. Eivät saa, menee yleishyödylliseen tarkoitukseen.
No kuka käskee? Minusta jokainen saa käyttää rahansa ihan niinkuin haluaa, jos omillaan elää eikä tarvitse muiden rahoja.
Ei todellakaan pidä säästää. Käy hieronnoissa, spa hoidoissa, hemmotteluissa, syö hyvissä ravintoloissa. Käytä rahaa ja aikaa itseesi. Samaan aikaan kun sinä hemmottelet itseäsi, ne joilla on lapsia haistelevat perchedelmiensä ripulia.
No tuskinpa on ketään, joka olisi periaatteessa eri mieltä, ellei itse perintöä odottele. Joten aika köyhä aihe.
Ihmetyttävät kyllä ne varakkaat ihmiset, jotka eivät tee testamenttia. Kyllä sinunkin kannattaisi, koska äkkikuolema tai dementia voi yllättää hyvinkin, ennen kuin varat on tuhlattu.
Olen lapseton, eikä ole ketään sukulaisia.
Tarkoituksena on että muutan sijoitusasuntooni sitten kypsällä eläkeiällä, teen nyt töitä niin kauan kun niitä rittää, se on hauskaa ja terveys kestää. Sitten maksan asuntolainan pois muilla mahdollisilla sijoituksilla - toivottavasti niitä on silloin vielä.
Sitten jossain vaiheessa myyn velattoman asunnon ja sillä rahalla ostan hoivakotipaikan. JEE!
Eikö ole hyvä suunnitelma?
Tarkoitus asua eläkkeelle alkamisen aika ulkomailla auringossa ja vasta heikennyttyä muutta Suomeen takaisin.
Tarkoituksena hyvä elämä loppuun asti. Mutta kaikki käytettään itseen. Mitään ei ole tarkoitus jättää muille paitsi jotain arvoesineitä, mutta ideaalisti jossain vaiheessa kaikki myyntiin ja hyvä vanhuus, sillä parinkymmenen vuoden päästä tuskin on kovin hyvä hoitotaso edes rahalla saatavilla.
Nyt testamentti järkevälle läheiselle järjestölle, jos tulee äkkilähtö.
Ajattele ensin aina itseäsi sitten muita, ihan kuin lentokoneessa ohje: jos ilmanpaine laskee, happinaamari pannaan ensin omille kasvoille sitten vasta autetaan kaveria.
Ei ole kenelläkään velvollisuus auttaa muita. Moni on auttanut jo koko elämänsä! Loppumetreillä paras saattohoito on toiveena.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sukulaisten mielestä olisi kiva, ehkä myös vanhempasi toivoisivat etteivät heidän työnsä tuloksia ampuisi taivaalle vaan myös muut läheisenne saisivat siitä etua elämään. Tai hyväntekeväisyysjärjestöt jne. Elämä on kovaa. Voi lapsetonkin ajatella läheisiään. Pakko ei ole, ei yllätä ollenkaan tuollainen lapsellisen velan ajatusmaailma. Senkun vaan pidät huolen itsestäsi, muu maailma pärjäilköön.
No ei nyt sentään, AP antakoon koko omaisuutensa sinulle ja rumalle lihavalle vauvallesi ja heikkolahjaiselle perheellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sukulaisten mielestä olisi kiva, ehkä myös vanhempasi toivoisivat etteivät heidän työnsä tuloksia ampuisi taivaalle vaan myös muut läheisenne saisivat siitä etua elämään. Tai hyväntekeväisyysjärjestöt jne. Elämä on kovaa. Voi lapsetonkin ajatella läheisiään. Pakko ei ole, ei yllätä ollenkaan tuollainen lapsellisen velan ajatusmaailma. Senkun vaan pidät huolen itsestäsi, muu maailma pärjäilköön.
No ei nyt sentään, AP antakoon koko omaisuutensa sinulle ja rumalle lihavalle vauvallesi ja heikkolahjaiselle perheellesi.
Minulla kyllä harvinaisen kauniita lapsia ja monialaisen lahjakas perhe vaikkei jokainen anonyymi purkaukseni sitä osoita. Mutta kun täältä halusi asiaan mielipiteen niin miksen mielipidettä antaisi. Rahan voi myös jakaa, vaikkapa tarvitseville, jos sen käyttö aiheuttaa päänvaivaa.
Olen lapseton ja minulla on kummilapsia ja sukulaislapsia. Testamentin (asunto,pankkitili, auto )olen tehnyt hyväntekevaisyyten, irtaimisto heille.
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton ja minulla on kummilapsia ja sukulaislapsia. Testamentin (asunto,pankkitili, auto )olen tehnyt hyväntekevaisyyten, irtaimisto heille.
Oletpa sangen vittumainen ihminen. Lapset eivät saa rahaa vaan helvetinmoisen siivous- ja lajitteluduunin?! Mitä pahaa he ovat sinulle tehneet? Vai kuvitteletko, että he haluavat irtaimistosi? Se on jokaisen kuolinpesän välttämätön paha.
Jos et kerran halua auttaa sukulaislapsiasi, älä myöskään kiusaa heitä irtaimistollasi vaan jätä mauttomat astiasi ja muu rojusi samalle taholle kuin rahasikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa sangen vittumainen ihminen. Lapset eivät saa rahaa vaan helvetinmoisen siivous- ja lajitteluduunin?! Mitä pahaa he ovat sinulle tehneet? Vai kuvitteletko, että he haluavat irtaimistosi? Se on jokaisen kuolinpesän välttämätön paha.
Jos et kerran halua auttaa sukulaislapsiasi, älä myöskään kiusaa heitä irtaimistollasi vaan jätä mauttomat astiasi ja muu rojusi samalle taholle kuin rahasikin.
F**K lapsiperheet!!!
Tämä vaikuttaa olevan yksi klassikkoaihe. Kannattaa tutkailla sisintään, miksi on niin katkera. Tutkimustulosten mukaan omaa hyvinvointia tukee toisten auttaminen, ei toisten vihaaminen.
Minä ainakin jätän kaiken omaisuuteni rakkaille kissoilleni ja koirillenk, kaikki varat, joita en ole karvaiseen perheeseeni ehtinyt käyttää. Kissat ovat täydellisiä perheenjäseniä narsistille. Ne saa itse valita ja lopettaa jos tulee ongelmia. Ovat olemassa vain itsekkäitä tarpeitani varten ja minä määrään. LUV MINÄ ❤️
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan pidä säästää. Käy hieronnoissa, spa hoidoissa, hemmotteluissa, syö hyvissä ravintoloissa. Käytä rahaa ja aikaa itseesi. Samaan aikaan kun sinä hemmottelet itseäsi, ne joilla on lapsia haistelevat perchedelmiensä ripulia.
Toivottavasti tuleekin pian aika, jolloin voidaan ilman viruspelkoja nauttia tuollaisista palveluista ja matkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
F**K lapsiperheet!!!
Kovis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
F**K lapsiperheet!!!
Olet kuule itsekin sellaisesta peräisin. Näköjään kasvatus ei kyllä mennyt ihan putkeen.
Pitäkää tosiaan ne romunnekin. Kukaan ei tarvitse sun vanhaa pierunpolttamaa sohvaasi riesakseen.