Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä pk-seudulla saisi kasvisleikkeleitä?

Vierailija
30.03.2014 |

Olen yrittänyt etsiä, mutta ilmeisesti niitä ei saa ainakaan mistään normaaleista ruokakaupoista. Aiemmin asuin Savossa, missä tavallinen K-market myi Kasvisgallerian tuotteita, mutta täällä niitä tai vastaavia ei tunnu löytyvän mistään. Siis sellaisia leivän päälle laitettavia viipalekinkun tms. korvaavia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta olen aina ihmetellyt miksi kasviksista pitää tehdä lihan kaltaisia väännöksiä (nakit, leikkeleet). Miksei kasviksia voi syödä ihan kasviksina?

Vierailija
2/7 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruohonjuuresta ! Ruohonjuuri on ainakin itiksessä ja kampin vieressä. Myös netistä pystyy tilaamaan ainakin osan tuotteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Ruohonjuuri-vinkistä!

2, eihän leikkele ole lihan kaltainen muuten kuin muodoltaan, ne maistuu kyllä ihan siltä kasvikselta :D Osa kasvissyöjistäkin silti pitää lihan mausta, jolloin esim. soijanakit korvaavat sen hyvin ilman, että eläintä tapetaan. Itse en erityisemmin pidä lihaisista mauista.

-ap

Vierailija
4/7 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalta?

Vierailija
5/7 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö, miksi kasviksista pitää tehdä keinotekoisesti lihan kaltaista? Miksi sen kasviksen pitää olla porsaan fileen kaltaisessa muodossa? Tätä en ymmärrä? Eikö siihen leivän päälle vois laittaa ihan vaan vaikka kurkkua, tomaattia, paprikaa ja porkkanaa? Ja levitteeksi vaikka oliivitahnaa tms.?

Joskus oli telkkarissa joku juttu, kun porukka teki "joulukinkun" jostain soijasta ja jauhoista ja jauhetuista pavuista jsa muusta sotkusta. Sitten se myös kuorrutettiin kuten kinkku sinapilla ja korppujauhoilla.  Ihan ok, mutta kun siitä piti saada ihan sen kinnkun näköinen ja vissiin mieluummin myös makuinen. Miksi ei niitä kasviksia ihan sellaisenaan?

Vierailija
6/7 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen vastasi itse omaan kysymykseensä. Nuo kasvispäällysteet ovat usein tofua tai jotain sellaista, josta on vasta maustamalla saatu hyvää.

Itse aloitus alkoi kans kiiinnostaa, koska söin jotain edullisia kasvisvalmistepihvejä ja mietin, saako sellaisia Suomesta edullisesti (olin itse ostanut ulkomailta mukaan).

En tiedä ollenkaan, millaisia nuo valmisteet Suomessa ovat mutta pihvien ja pyöryköiden idea on se, että ne voidaan tehdä erilaisista pavuista ja soijasta - siis aineksista, joissa on proteiinia. Ei niitä mistään kurkusta ja tomaatista siis tehdä eikä niiden idea ole korvata kurkkua tai tomaattia leivän päällä. Taas kutoselta tyyppiesimerkki olettaa, että kaikki kasvikset olisivat vain sellaisia kasviksia, joissa ei ole proteiinia, usein kasvisruokavalioon kuuluu joku proteiinia sisältävä ruoka-aine: soijatuotteet, pähkinät, pavut ja linssit. Ja niihin aloituksessa kuvattuihin kasvistuotteisiin yleensä laitetaan jotain tuollaista proteiinia sisältävää.

Vierailija
7/7 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvispihvejä saa nykyään ihan normaaleista ruokakaupoista. Edullisuudesta en oikein osaa sanoa, lähi-Alepassani 4 pihviä sisältävät pakkaukset maksavat 3-4€. Vaihtoehtoina on täällä kasvisten makuinen Apetit ja lihaisan makuinen soijapihvi Anamma, muitakin merkkejä varmasti on. Nämä siis ovat kauppojen pakasteosastoilla.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan