15-vuotias raskaana
Apua!
Olin noin kuukausi sitten poikaystäväni ja tämän perheen kanssa heidän mökillään. Nukuimme yön teltassa ja harrastimme seksiä. Käytimme kondomia! En vain tajua, niten se rikki meni! :( 2 viikkoa tämän session jälkeen minulla oli paljon pahoinvointia ja oksentelua. On edelleen. Kävin eilen apteekissa ja ostin raskaustestin, no tottakai tulos oli positiivinen! Olen vain itkenyt omassa huoneessani tämän päivän, enkä tiedä miten saisin kerrottua vanhemmilleni, kun he tulevat kotiin :( Auttakaa, en oikeesti tiiä mitä teen!
Kommentit (17)
Kaada pilluun ruokasoodaa ja alkoholia, kotitekoinen abortti...
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 13:05"]Olet se eilinen 13v raskaana trolli ja sanon saman sinullekin: Opettele pitämään jalat ristissä ja vittuako tulet itkemään, jos olet niin typerä kakara ettet osaa käyttää ehkäisyä!
[/quote]
En ole mikään trolli, ja käytimme kyllä kondomia!
ap
Helmikuussa voi teltassa olla vähän kylmä.
Teltassa talvella ja testi positiivinen parin viikon kuluttua?
Varaat ajan lääkäriin ja teet abortin
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 13:17"]Helmikuussa voi teltassa olla vähän kylmä.
[/quote]
Nyt on maaliskuu..
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 13:17"]Teltassa talvella ja testi positiivinen parin viikon kuluttua?
[/quote]
Kuukauden kuluttua
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 13:17"]Teltassa talvella ja testi positiivinen parin viikon kuluttua?
[/quote]
Kuukauden kuluttua
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 13:05"]
Olet se eilinen 13v raskaana trolli ja sanon saman sinullekin: Opettele pitämään jalat ristissä ja vittuako tulet itkemään, jos olet niin typerä kakara ettet osaa käyttää ehkäisyä!
[/quote] Opettele sä lukemaan. En usko tähän provoon, mutta tekstissä luki, että he käyttivät kondomia. Jos tämä vaikka olisikin totta, niin miksi puhut noin rumasti 15-vuotiaalle apua tarvitsevalle tytölle? Oletko kenties karannut demistä tänne?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 13:04"]Apua!
Olin noin kuukausi sitten poikaystäväni ja tämän perheen kanssa heidän mökillään. Nukuimme yön teltassa ja harrastimme seksiä. Käytimme kondomia! En vain tajua, niten se rikki meni! :( 2 viikkoa tämän session jälkeen minulla oli paljon pahoinvointia ja oksentelua. On edelleen. Kävin eilen apteekissa ja ostin raskaustestin, no tottakai tulos oli positiivinen! Olen vain itkenyt omassa huoneessani tämän päivän, enkä tiedä miten saisin kerrottua vanhemmilleni, kun he tulevat kotiin :( Auttakaa, en oikeesti tiiä mitä teen!
[/quote] Menet apteekkiin ja ostat jälkiehkäisypillerit. Ja sitten menet kouluterkkarille ja pyydät ehkäisypillerit. Ota vastuu ehkäisystäsi jottei enää tapahdu vahinkoja.
Älä kuuntele noita ilkeitä kommentteja. Itse olin 17 kun tulin raskaaksi, sain lapseni kun olin 18. Tiedän että olet nuorempi kuin minä ja koulut vielä pahemmin kesken yms, mutta luulen voivani auttaa. Ensinnäkin, sinun ei ole pakko sanoa ihan vielä vanhemmillesi, mieti ensin mitä itse haluat tehdä. Vanhempasi todennäköisesti tulee tyrkyttämään sinulle omaa mielipidettään ja lisäävät vain hysteriaa. Itse tein sen virheen että kerroin samana päivänä kun tein testin ja siinä kun olin itsekkin vielä vähän shokissa, äitini itkukohtaus ei auttanut mitään.
Mitäs m ieltä poikaystäväsi on asiasta? Tietääkö hän edes? Ja minkä ikäinen hän on? Sinuna ottaisin huomioon sen että vaikka poika kuinka olisi ihana ja rakastatte toisianne ja vaikka hän vakuuttelisi olevansa rinnallasi, sinun pitää olla valmis myös hoitamaan lapsi yksin jos tarve sitä vaatii. Minun lapseni isä häippäsi kuvioista raskausviikolla 28 eikä ole ollut kiinnostunut edes näkemään lastamme, ei kai tiedä edes nimeä ellei ole jostain kaverinkaverinkaverilta kuullut. Hänkin oli olevinaan tosi mukana kaikessa siinä ja vaikutti iloiselta lapsesta. Noin iso juttu vaan voi olla aika pelottava ja paineen alla varsinkin nuori ihminen tekee joskus odottamattomia päätöksiä. Toivotaan toki ettei poikaystäväsi ole yhtä itsekäs, mutta ota huomioon se mahdollisuus.
Millainen tukiverkosto sinulla on? Miten ystäväsi ovat suhtautuneet/miten luulet heidän suhtautuvan? Entä muut sukulaiset? Tunnetko muita nuorena lapsen saaneita? Onko ketään kelle voit vaikean paikan tullen puhua ja saada tukea (muita kuin oma äiti, äidit ovat usein puolueellisia koska haluavat lastensa parasta mutta eivät ymmärrä antaa lasten tehdä omia päätöksiään ja varsinkin vaikeaa tulee olemaan sinun äidillesi varmasti sen ymmärtäminen, ettet enää ole hänen pikkulapsensa jota pitää suojella, vaan sinulla on pian oma perhe, jos siis päätät pitää lapsen).
Suosittelen miettimään vakavasti moneen kertaan jos päätät tehdä abortin. Se päätös tulee olemaan osa sinua ja elämääsi koko lopun ikääsi, se ei unohdu koskaan. Lapsen saanti nuorena on toki vaikeampaa kuin sitten kun koulut on rauhassa käyty ja jonkun aikaa oltu jo töissäkin mutta onhan se palkitsevaa. Jos sinusta kuitenkin tuntuu ettet voi/halua missään nimessä jäädä kotiin vauvan kanssa kun kaverit lähtevät ulos ja tiedät jättäväsi lapsen kuitenkin esim vanhempiesi vastuulle tai luulet että sinusta tulee katkera ja alat vihaamaan lastasi nuoruusvuosien menettämisen vuoksi niin muista että sinulla on vaihtoehto.
Itse olen pärjännyt hienosti lapseni kanssa enkä koe että olisin jäänyt mistään paitsi tai että lapseni jäisi mistään paitsi (paitsi tietty joutuu elämään ilman isää, mutta onneksi on paljon rakastavia ihmisiä ympärillä). Toki olin sinua vanhempi ja ehtinyt jo jonkun aikaa elää sitä "vapaata nuoruutta".
Uskon että pystyt kasvattamaan lapsen jos vaan saat paljon tukea ja apua. Lapsi on kuitenkin hienoin asia mitä elämä voi sinulle antaa, sitä ei kannata heittää hukkaan. Omasta mielestäni elämäni vain parani lapsen saatuani. En ole jäänyt yksinäiseksi (kaverit kävivät ja käyvät usein ja lapsen saa helposti mukaan vaikka kahvilaan) enkä ole kuullut mitään ilkeitä juoruja tai saanut tuomitsevia katseita. Nämä kolme ovat varmaan ne pelottavimmat asiat. Usein ne ovat turhia pelkoja. Jos hoidat lasta tunnollisesti ja olet vastuullisen ja kypsän oloinen, ei kenelläkään tule olemaan mitään pahaa sanottavaa :)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 13:04"]Apua!
[/quote] Menet apteekkiin ja ostat jälkiehkäisypillerit. Ja sitten menet kouluterkkarille ja pyydät ehkäisypillerit. Ota vastuu ehkäisystäsi jottei enää tapahdu vahinkoja.
[/quote]
Kuukausi sitten tullut raskaaksi ja ehdotat jälkiehkäisyä? :D Ne toimivat vain kun otat viimeistään 72 tunnin sisällä yhdynnästä. Kondomi on ihan luotettava ehkäisykeino. Juuri oliko eilen kun joku haukkui toisessa keskustelussa tyttöä joka tuli raskaaksi pillereistä huolimatta (pettivät) että miksi ei nuoret osaa käyttää kondomia
Yövyitte teltassa maaliskuussa?
Yeah, right.
Ei kannata vielä tehdä lasta. Olet niin nuori vielä, kerkeät kyllä. Katsele ensin maailmaa ja hanki ammatti. Voi olla että abortti kaduttaa, mutta niin sekin ettet pääse sitten mihinkään ja kakara on riesana, olethan vielä itsekin lapsi. Itse en vielä noin nuorena raottanu haaroja.
Olet se eilinen 13v raskaana trolli ja sanon saman sinullekin: Opettele pitämään jalat ristissä ja vittuako tulet itkemään, jos olet niin typerä kakara ettet osaa käyttää ehkäisyä!