Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krapulaan Panacod-poretta? Lääkärit?

Vierailija
30.03.2014 |

Mulla on kauhea kankkunen nyt ja olisi muuhun tarkoitukseen määrättyjä poretabletteja kaapissa. Mutta kun just luin, että Paracetamolia ei saisi ottaa krapulaan, vaan ibuprofeiinia maksan takia eli ei tee hyvää maksalle. Olen sitä juonut tällä viikolla kolme kertaa 4-6 isoa olutta kriisin takia, joten onko vaarallista, jos otan yhden poretabletin, jotta elämä voittaisi? En juo usein, viime kerrasta ennen tätä viikkoa jo monta kuukautta, tämä pohjatiedoksi.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se auta.

T. Puistokemisti

Vierailija
2/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsisin mieluummin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei parasetamolivalmisteita krapulaan, maksas tekee nyt jo täysillä töitä polttaakseen alkoholin kropastasi.

Vierailija
4/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se käy sun maksan päälle. T: sairaanhoitaja

Vierailija
5/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että käy maksan päälle, mutta onko siitä haittaa, jos ei ole mitään maksaongelmaa noin tilapäisesti eli vain yksi pore tänään, ei siis mihinkään jatkuvaan käyttöön. En aio juoda aikoihin enää! ap.

Vierailija
6/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei kai siitä nyt mitään maksan poksahdusta tule, sitä meinaan siis? ap.

Vierailija
7/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mitään mutta ei se darraan auta! Jos sulta löytyy bentsoja niin ne auttaa

T. 2

Vierailija
8/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 11:49"]

Ei tule mitään mutta ei se darraan auta! Jos sulta löytyy bentsoja niin ne auttaa

T. 2

[/quote]

Mä kysyin kyllä lääkäreiltä, enkä miltään puistokemisteiltä, että kiitos vaan. Eikä ole mitään bentsoja.

Vierailija
9/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen voi ottaa ei poksahda maksa

Vierailija
10/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 10 lääkärin/ sh:n vastaus? t. ap.

Vierailija
11/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyt täällä roikkumaan niin sinulla ei ole kaameaa krapulaa. Tiesitkö, että maksa muuttaa panacodin (sen kodeiini osan) morfiiniksi? Morfiini on pikkasen vahva lääke krapulaan. 

t. lääkäri

Vierailija
12/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mielummin kalja, auttaa takuuvarmasti. Ei se maksakaan kyllä siitä poretabletista pamahda.

Vierailija
13/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 11:49"]

T. 2

[/quote]

Mä kysyin kyllä lääkäreiltä, enkä miltään puistokemisteiltä, että kiitos vaan. Eikä ole mitään bentsoja.

[/quote]

Ehkä mulla on sitä omakohtaista kokemusta hiukkasen enempi kuin jollain lääkärillä? :D ääliö

Vierailija
14/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 11:57"]

Jos pystyt täällä roikkumaan niin sinulla ei ole kaameaa krapulaa. Tiesitkö, että maksa muuttaa panacodin (sen kodeiini osan) morfiiniksi? Morfiini on pikkasen vahva lääke krapulaan. 

Tiedän kyllä, mutta mulla on psyykkisestikin paha olla nyt ja se auttaisi myös siihen puoleen. Olen saanut Panacodia selkäsärkyyn aikoinaan, se vaiva nyt ohi ja muutamia jäljellä. ap.

t. lääkäri

[/quote]

Vierailija
15/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi, lainaus meni pieleen. Ja ei mulla nyt mikään kuoleman darra olekaan, mutta 6 isoa meni kuitenkin. Lopetin juomisen jo ennen puolta yötä kuitenkin, joten 12 tuntia kulunut siitä. ap.

Vierailija
16/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 11:49"]

T. 2

[/quote]

[/quote]

Ehkä mulla on sitä omakohtaista kokemusta hiukkasen enempi kuin jollain lääkärillä? :D ääliö

[/quote]

Voi olla, mutta missähän kunnossa sinun maksasi on? T:ap.

Vierailija
17/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää suositella bentsoja johonkin yhden illan ryyppäämisen krapulaan. Bentsot sopii sitten, kun viinaa on mennyt viikon. Silloin ei tulekaan mikään päänsärkykrapula vaan vieroitusoireet.

Ei se maksa pilalle mene siitä poretabletista mutta itse ainakin loiventaisin. Sillä lähtee millä on tullutkin. Kun olo paranee, ruokaa ja päiväunet.

Vierailija
18/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 18 asiallisesta vastauksesta, kuten lääkärillekin. En jaksa raahautua kauppaan hakemaan sitä yhtä olutta vielä ainakaan. Mukavaa päivää kaikille, kyl se tästä.

Vierailija
19/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 11:57"]

t. lääkäri

[/quote]

Mulla kanssa ensim mäinen ajatus, että Panacod on pikkaisen vahva lääke kankkuseen. Itse söin vastaavaa lääkärin määräämänä valtavassa kuume-tulehduksessa, en sano siitä enempää.

Vierailija
20/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksilöllistä miten vahvasti Panacod toimii itse kullekin ja sekin on yksilöllistä miten maksa kestää. Joillakin on tosi hyvät maksa-arvot jatkuvasta lipittelystä huolimatta eikä Panacodkaan laita päätä mitenkään sekaisin.

Krapulasta puheenollen niin joku mieto bentso esim Opamox voisi toimia myös eikä rasita maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi