Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheenjäsen koronatestiin. Miten muiden kuuluu toimia?

Vierailija
24.11.2020 |

Työnantaja vastaa linkillä

https://ek.fi/ajankohtaista/uutiset/kymmenen-kysymysta-koronasta-ja-tyo…

Eli ilmeisesti minun kuuluu huomenna mennä normaalisti töihin vaikka oireileva perheenjäsen kävi testissä ja odottaa tuloksia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ymmärsin että tavallisesti töihin mennään siihen asti että tulee positiivinen

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Vierailija
2/16 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsit oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä. Kontakteja voi vältellä tietysti mahdollisuuksien mukaan. Meillä esim. ei menty harrastuksiin sinä päivänä kun odotettiin tulosta.

Vierailija
4/16 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, menet normaalisti töihin. Vasta sitten sut katsotaan altistuneeksi, jos perheenjäsenesi saa positiivisen testituloksen. 

Vierailija
5/16 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu näin on. Kysyin samaa itse täällä pari viikkoa sitten. THL:n ohjeet ovat mielestäni hyvin tulkinnanvaraisia, vauvapalstaan voi luottaa.

Mä oon jälkeenpäin ymmärtänyt niin, etteivät edes positiivisen tuloksen saaneen ihmisen perheenjäsenet ole karanteenissa ennen kuin alkavat itse oireilla.

Vierailija
6/16 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Heitetään ylävitoset huomen aamulla steissillä :)

Ap

Vierailija
7/16 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei heitetä, ellei sitten ilman kosketusta.

Harmittaako kun et saanutkaan saikkea? :D

Vierailija
8/16 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kysyä kun tuntuu vähän hurjalta lähteä töihin, minä ja mieheni teemme liikkuvaa työtä, joka päivä eri paikassa. Ja sitten vielä viedä nuorempi lapsi tarhaan. Jos se onkin korona niin pk-seutu sai kivan jackpotin koronaa jos me oireettomina hiihdetään ympäriinsä.

Mutta ohjeen mukaan mennään.

Ap

Vierailija
9/16 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Myönnän että harmittaa. Talviloman ajankohtia ei suostuta julkaisemaan niin hieman tympii työnantaja.

Jos pistetään vaan peukut pystyyn että saan uuden työn? Et tarvitse kosketella.

Ap

Vierailija
10/16 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkoita että se korona teillä on jos sattuisikin perheessänne olemaan. Pese käsiä, pidä etäisyyttä.

Vierailija
11/16 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Myönnän että harmittaa. Talviloman ajankohtia ei suostuta julkaisemaan niin hieman tympii työnantaja.

Jos pistetään vaan peukut pystyyn että saan uuden työn? Et tarvitse kosketella.

Ap

Mä en nyt ymmärrä miten lomat tähän liittyvät. Tai miksi sun pitää saada uusi työ kun et saakaan saikkea miehesi sairauden takia.

Vierailija
12/16 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ohje on kyllä hurja, kun otetaan huomioon, että tartuttavuus alkaa yleensä pari päivää ennen oireita.

Me ollaan onneksi etätöissä, joten ollaan yleensä yritetty eristää jopa kotona oireileva muista perheenjäsenistä, sen mitä mahdollista.

Vierailija
13/16 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti kysyä kun tuntuu vähän hurjalta lähteä töihin, minä ja mieheni teemme liikkuvaa työtä, joka päivä eri paikassa. Ja sitten vielä viedä nuorempi lapsi tarhaan. Jos se onkin korona niin pk-seutu sai kivan jackpotin koronaa jos me oireettomina hiihdetään ympäriinsä.

Mutta ohjeen mukaan mennään.

Ap

Ymmärrän huolesi, mutta jos kaikki, joiden perheenjäsenellä on jotain oireita tai Koronavilkku on ilmoittanut mahdollisesta altistumisesta, jäisivät kotiin, eipä täällä pääkaupunkiseudulla kohta juuri kukaan kävisi töissä. 

Vierailija
14/16 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu näin on. Kysyin samaa itse täällä pari viikkoa sitten. THL:n ohjeet ovat mielestäni hyvin tulkinnanvaraisia, vauvapalstaan voi luottaa.

Mä oon jälkeenpäin ymmärtänyt niin, etteivät edes positiivisen tuloksen saaneen ihmisen perheenjäsenet ole karanteenissa ennen kuin alkavat itse oireilla.

Pos.tuloksen jälkeen asetetaan saman perheen jäsenet karanteeniin mikä on lääkärin määräämä.

Jos on vain altistunut, oireinen, odottaa tuloksia, mitä lie, voi muu perhe käydä töissä, koulussa, tarhassa täysin normaalisti mahdolliseen positiiviseen tulokseen asti.

Vierailija
15/16 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tarkoita että se korona teillä on jos sattuisikin perheessänne olemaan. Pese käsiä, pidä etäisyyttä.

En. Varmasti halaan lastani. Plus 65 neliöinen kolmio ei pahemmin anna periksi etäisyyksille.

Ap

Vierailija
16/16 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pelätä kuollakseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi