Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset ei USKALLA mennä koronatestiin!

Vierailija
24.11.2020 |

Itsekään en aio mennä ennen kuin äärimmäisessä hädässä, koska ahdistaa jo ajatuskin nenästä otettavasta testistä. Tarjotkaa toisenlaista testausta niin johan syntyy jonoja. Miksi tätä asiaa ei käsitellä? Mua pelottaa enemmän se testi kuin itse korona.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma, jos et oo 8-vuotias, niin kasvata ittelles sen verran munaa ettet pelkää pumpulipuikkoa nenässä.

Vierailija
2/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 6v siskontyttö kesti toimituksen varsin reippaana. Kertoo ehkä enemmän sinusta jos henkinen kantti on huonompi kuin keskiverto eskarilaisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juma, jos et oo 8-vuotias, niin kasvata ittelles sen verran munaa ettet pelkää pumpulipuikkoa nenässä.

Kaikki hoitsut eivät osaa työntää sitä nenänieluun, vaan työntävät väärään reikään, jolloin se sattuu ja tulee verta.

Vierailija
4/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotias poikani on huomenna menossa testiin, on jo aiemmin kerran käynyt. Ei se miellyttävää ole ja vedet nousee silmiin, mutta ei se nyt varsinaisesti kuulemma satu. Jossain uutiskuvissa näkee kuinka hoitaja ronkkii nenänielua pitkään ja huolella, täällä menee pari sekuntia.

Enemmän ärsyttää se, että koulusta tulee ihan turhia poissaoloja. Nytkin pojalla on kurkku kipeä, siinä kutakuinkin kaikki oireet. Normaalisti menisi tietysti kouluun, nyt on monta päivää pois koulusta kun odotetaan testiä ja sitten odotetaan tuloksia. Mutta minkäs teet. Onhan se korona joillain tosi vähäoireinen.

Vierailija
5/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakaan uskallus ei ole ongelma, olen paljon pahempiakin tutkimuksia kestänyt, mm. sepelvaltimoiden varjoainekuvauksen. Mutta testiin meno olisi ongelma, jos sairastuisin. Minulla ei ole autoa eikä ajokorttia, en jaksa kävellä tai pyöräillä testauspaikalle, taksiin ei ole varaa, ja joukkoliikennettä ei ymmärtääkseni saa käyttää jos on tartuntaepäily. En usko että olisin ainoa, jolla on sama ongelma.

Vierailija
6/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan paha rasti. 60 sekunnissa ovesta sisään, kortin luku, tikku nokkaan ja pihalle.

Vierailija
7/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatesti poikotti olisikin paikallaan! 

Samalla loppuisi iltapäivien paskalehdiltä mahdollisuus revitellä tuloksilla.

Nyt käytetään kymmeniä miljoonia / kk siihen että saadaan nekin määriteltyä sairaiksi jotka ei ole sairaita. Korona löydös nenässä ei tarkoita sitä että olet sairas! 

Kevät oli hyvä kun testattiin vain ne jotka tarvitsi hoitoa, se riittäisi hyvin nytkin

Vierailija
8/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä näitä ahdistujia. Pelottaa! Aikuista täysijärkistä ihmistä. Toivottavasti ette koskaan oikeasti sairastu mihinkään, eihän tuollaisia voi edes hoitaa kun ahistaa ja itkettää joka asia.

Vierailija
9/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13-vuotias poikani on huomenna menossa testiin, on jo aiemmin kerran käynyt. Ei se miellyttävää ole ja vedet nousee silmiin, mutta ei se nyt varsinaisesti kuulemma satu. Jossain uutiskuvissa näkee kuinka hoitaja ronkkii nenänielua pitkään ja huolella, täällä menee pari sekuntia.

Enemmän ärsyttää se, että koulusta tulee ihan turhia poissaoloja. Nytkin pojalla on kurkku kipeä, siinä kutakuinkin kaikki oireet. Normaalisti menisi tietysti kouluun, nyt on monta päivää pois koulusta kun odotetaan testiä ja sitten odotetaan tuloksia. Mutta minkäs teet. Onhan se korona joillain tosi vähäoireinen.

Melkonen vanhempi, kun normaalisti laittaisi kipeän lapsen kouluun levittämään tautia.

Vierailija
10/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 13-vuotias on käynyt jo 5 kertaa, ei valittanut ollenkaan, ei edes yskinyt tai aivastellut sen jälkeen. Jos aikuista ihmistä pelottaa noin paljon muutaman sekunnin testi niin kannattaa varmaan eristää itsensä kotiin loppuelämäkseen.

Vierailija
11/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekaan koronanäytteen ottaminen ei mikään kamala kokemus ollut, hiukan inha vain, mutta ymmärrän täysin, että minun nenä-nielun rakenteeni sallii testin ottamisen helposti. Varmasti kammottava kokemus heille, keiltä näyte on vaikeasti otettavissa.

Vierailija
12/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mun 14-vuotias tyttö jännitti testiä aluksi ihan kamalasti. Joutui testiin alkusyksystä ja totesi jälkikäteen, ettei ollutkaan niin paha kuin luuli. Totesi, että se nieluviljelmä on paljon pahempi, kun työnnetään tikku nieluun ja tulee oksennusreaktio.

Oli muuten näppärä tuo drive-in testaus. 

Vierailija
13/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ihmettelen, miten minun on tarkoitus sinne testiin mennä? Kunnassamme on kyllä tk tuossa kilometrin päässä, mutta testausta on vain pääterveysasemalla. Jonne on 10 km. Luonnollisesti en flunssan oireisena voi kymmentä kilometriä kävellä tai pyöräillä, mutta julkista liikennettäkään ei saa käyttää. Lisäksi testaus on drive-in, johon kuitenkin armollisesti sanovat saavan tulla myös jalan. Menisittekö Hesen autokaistalle jalan?

Muutenkin jotenkin älytöntä, että keväällä ei saanut soittaa tk:hon ellei ollut kuoleman kielissä, ja nyt pitäisi joka aivastuksesta mennä testeihin. Tein nimittäin keväälläkin OmaOlossa kokeita, ja nyt taas: nyt se käskee testeihin jos on yksikin flunssan oire...

Vierailija
14/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testin pitäisi olla maksullinen, niin loppuis se turhaan testeissä ravaaminen.

Testausvalmistajat käärii fyffet tyhmiltä ihmisiltä

Vierailija
15/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pelotti, kun iso musta mies alkoi ronkkimaan tikulla nenään. 

Vierailija
16/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi mennä testiin? Minua ei kiinnosta tippaakaan, mikä virus mahdollisesti flunssani aiheuttaa. En edes tiedä, missä testataan saati miten sinne mennään enkä ole jaksanut moista edes selvittää, kun ei kiinnosta tarpeeksi. Siten ei tarvitse pelätä testiä :)

Toivottavasti mahdollisimman moni toimii tavallani, jotta tämä korona psykoosi saataisiin joskus loppumaan.

Vierailija
17/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eiköhän ne testaajat ala pandemian tässä vaiheessa olla jo niin harjaantuneita että hyvin se menee. 

Vierailija
18/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältyt testiltä, kun pysyt neljän seinän sisällä tapaamatta ketään.

Vierailija
19/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi mennä testiin? Minua ei kiinnosta tippaakaan, mikä virus mahdollisesti flunssani aiheuttaa. En edes tiedä, missä testataan saati miten sinne mennään enkä ole jaksanut moista edes selvittää, kun ei kiinnosta tarpeeksi. Siten ei tarvitse pelätä testiä :)

Toivottavasti mahdollisimman moni toimii tavallani, jotta tämä korona psykoosi saataisiin joskus loppumaan.

Itsekkin mietin mitä sillä tiedolla tekee. Onko niin että tippuu porukoista jos on tavan flunssa eikä vahvistettu corona. En ole testeissä käynyt, mutta ei ole viime aikoina tullut kutsujakaan tapahtumiin.

Vierailija
20/84 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin tuntuu et en pääsis testiin vaikka tulis tarve, ei autoa.