Kuka nykypäivänä haluaa opiskella pakkoruotsinopettajaksi?
Yleensä koulun vihatuin opettaja ja toisaalta töitä tuskin riittää tulevaisuudessa, koska pakkoruotsi joka tapauksessa poistuu lähitulevaisuudessa.
Kommentit (43)
Sellainen epäkohta on jo aiemminkin todettu, että virkamiespakkoruotsi syrjii maahanmuuttajia. Heillä harvemmin on todistusta ruotsin osaamisesta, mutta valtion ja kuntien virkoihin vaaditaan todistus ruotsin osaamisesta, vaikka itse työtehtävässä ei koskaan tarvitttaisi sanaakaan ruotsia.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 20:17"]
Sellainen epäkohta on jo aiemminkin todettu, että virkamiespakkoruotsi syrjii maahanmuuttajia. Heillä harvemmin on todistusta ruotsin osaamisesta, mutta valtion ja kuntien virkoihin vaaditaan todistus ruotsin osaamisesta, vaikka itse työtehtävässä ei koskaan tarvitttaisi sanaakaan ruotsia.
[/quote]
Miksi mamuja pitäisi saada virkamiehiksi, jotka ovat kuluerä yhteiskunnallemme? Yksityisen sektorin palvelukseen, kiitos, tai sitten sinne mistä ovat tulleetkin. Pitäisi omankin kansan etua ajatella.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:47"]
Itse asiassa ruotsin opetus aikaistuu: sitä aletaan opettaa v. 2016 (uusi opetussuunnitelma) jo 6. luokalla. Eli ei suinkaan ole poistumassa.
[/quote]
On se poistumassa. Todennäköisesti seuraava hallitus, joka muodostuu kolmesta suuresta puolueesta ilman RKP:tä, poistaa sen.
[/quote]
Laitapa jotain faktaa asiasta äläkä oman pääsi sekaisia tuotoksia.
[/quote]
Etkö kannata demokratiaa?
[/quote]
Ei ole kyse siitä vaan siitä, että tuo kirjoittaja faktana tietää, että pakkoruotsi poistuu ohjelmasta. Kun kerta on noin varma asiastaan niin sille löytyy faktaa. Sen saa linkittää tähän topikkiin.
[/quote]
Miten niin "faktana tietää", kun kirjoitus meni näin: "Todennäköisesti seuraava hallitus, joka muodostuu kolmesta suuresta puolueesta ilman RKP:tä, poistaa sen."