Vauva ja miehen omat hankinnat
Olenko mielestänne kauhee tyrannivaimo, kun loukkaannuin miehelle siitä, että hän osti uuden puhelimen (osamaksulla) minun ollessa raskaana ja vauvalle ei ole hankittu vielä mitään muuta kuin minun ostamani vaunut. Miehen vanhassa puhelimessa oli kosmeettista haittaa ja jotkut toiminnot eivät ihan toimineet kuten uuden puhelimen toiminnot toimisivat, mutta puhelin kuitenkin pelitti. Miehellä on myös useita velkoja maksettavana ja rahaa ei todellakaan ole ylimääräistä. Ehkä loukkaannuin eniten siitä, että vauva ei tunnu olevan etusijalla.
Kommentit (10)
Miten luulet että tilanne muuttuu kun vauva syntyy? Oisko parempi ruveta yksinhuoltajaksi? Miten mies on ajatellut maksaa velat vai odottaako vaan että ne päätyy ulosottoon? Et voi vaatia aikuista ihmistä ottamaan vastuuta omista raha-asioistaan hän hoitaa ne jos hoitaa.
Ota äitiyspakkaus niin saat vaatetta jolla pärjää pitkälle. Kysele hopelta lahjoituksia. Facebookissa roskalava ryhmät kannattaa käydä läpi.
Riippuu miten iso kuukausimaksu. Jos se on jotain kympin luokkaa niin ei se varmaan taloutta hetkauta. Eri asia jos se on tyyliin 50 e/kk.
Jos appit ei toimineet kunnolla, niin minusta silloin on aika päivittää puhelin. Aika moni asia on nykyään appien varassa, pankkipalveluihin kirjautuminen jne. Vaihtaisin itsekin puhelinta jos olisi tuo tilanne, tosin ottaisin halvimman mahdollisen.
En olisi pahoillani. Mieheni tarvitsee puhelintaan pitääkseen yhteyttä verkostpihisa. Suhteilla saa parhaana hommat.
Jos ei ole ylimääräistä rahaa, niin hämmästelen miten lapsen olette päättäneet hankkia.
Ajatteletko oikeasti, että puhelin on miehelle tärkeämpi kuin vauva? Ei kuulosta hyvältä.
Ettet nyt vain keksisi pääsi sisällä asioita, joista voit kiukutella.
Miksi sä lisäännyt tällaisen uroon kanssa? Vai tuliko yllätyksenä raskautumisen jälkeen?
Jaa. Mulle vaimo jankutti että kantsii varmaan katella ne vaunut joilla vien lasta ulos kun hän nukkuu ellen aio aina sylissä kantaa. Ehkä miehellesi möykky mahassa ei tarkoita mitään hänelle vielä. Multa myös kyseltiin että mitä aion laittaa lapselle päälle jne.. ehkä et itsekään ole tajunnut antaa ”päätösvaltaa” pois itseltäsi? Lapsi on pelottava asia ja helpointa on monelle väistää vastuu, jos valinta on oma.
Mies ei välttämättä ajattele asiaa jos on vasta esikoinen tulossa. Puhelin on mielestäni myös tärkeä. Puhu asiasta ja hankkikaa varusteita vauvalle yhdessä niin mieskin huomaa mitä kaikkea tarvitaan ja paljonko maksaa.
Ei se vauva tuossa vaiheessa välttämättä olekaan etusijalla kaikille miehille. Pois silmistä, pois mielestä.
Teillä on ilmeisesti minun rahat ja sinun rahat -systeemi käytössä. Riitoja tulee olemaan, paljon, ellette sovi, miten hoidatte yhteiset raha-asianne. Raivoamalla et tule onnistumaan.
Pitäisi priorisoida raha-asioissa perhettä. Jos jää yli, niin sitten huvitukset.