Kumppanin hurahdus!
Löytyykö täältä kohtalon tovereita, joilla olisi antaa vinkkejä jaksamiseen.
Puoliso on siis keksinyt itselleen uuden harrastuksen joka pyörii hänen mielessään koko ajan. Tähän hurahdukseen menee runsaasti rahaa ja aikaa. Hyvänä asiana pidän, että harrastus minuakin kiinnostaa ja ajateltiin tämän olevan meidän yhteinen harrastus.
Silti tämä aiheuttaa ahdistusta, koska itse en ole taipuvainen "hurahtamaan" vaan maltillisesti käytän aikaa ja rahaa kaikenlaisiin tärkeisiin asioihin. Suloistahan tämä on, mutta silti... Harmi, etten voi menosta tarkemmin kertoa, mutta ymmärrän hyvin, jos joillekin tulee ero puolison uskonnollisen havahtumisen vuoksi. Kaikki asioita silloin katsotaan tämän uuden asian läpi ja se määrittää kaiken tekemisen ja olemisen.
Taipumusta tällaiseen on ollut nähtävillä aikaisemminkin, mutta välillä mietin, mikä ei ole enää normaalia käytöstä.....Voiko perheellinen ja työssä käyvä esim. käyttää yks kaks 8-10 tuntia viikossa uuteen harrastukseen. Jostakin se on pois.....
Meillä on jo valmiiksi keskeneräisiä ja huonosti hoidettuja asioita paljon.....Löytyykö kohtalontovereita?
Kommentit (2)
Miksi puhut perhe-elämästä, jos kuitenkin olette jo keski-iässä? Ei kai teillä nyt mitään alaikäisiä siellä enää ole hoidettavana. Ja kyllä 8-10h on ihan normaalia käyttää harrastukseen viikossa.
Olen sanonut hänelle, etten suhtaudu harrastukseen samalla vakavuudella ja olen ajatellut käyttäväni tähän kesimäärin 1-2 tuntia viikossa. Se on ihan sopiva määrä jo valmiiksi täyteen elämään. Ihan ahdistaa, kun koko ajan pitäisi olla harjoittelemassa, tai perehtymässä aiheeseen lukemalla tai katsomalla videoita.....Ainakin minusta tältä tuntuu....Ollaan kumminkin jo tanakassa keski-iässä......Löytyykö kohtalon tovereita?
Ap