Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä merkeistä huomaa että lasta kiusataan koulussa?

Vierailija
24.11.2020 |

Opettaja kysyi arviointi keskustelussa lapselta että onhan sulla kavereita. Lapsi sanoi että kyllä on. En kuitenkaan ole ihan varma koska nykyään ei saa koskaan kutsuja synttäreille tai yökylään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää niin innoissaan lähdössä kouluun mutta kun kysyn miten päivä on mennyt koulusta tullessaan vastaa aina että hyvin. Ap

Vierailija
2/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kysyä ihan suoraan lapselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi olla masentunut ja huono itsetunto, kannattaa tukea sanomalla että kouluvaihe on vain yksi vaihe elämässä joka menee aika nopeaa ohi ja uusia ihmisiä tulee elämään kun vanhenee

Vierailija
4/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt kyllä lapselta suoraan asiaa ja väittää että ei kiusata. Onhan se tavallaan ikävää jos jää porukan ulkopuolelle. Ap

Vierailija
5/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kiusaamista ole jos jää porukan ulkopuolelle. Ei kenekään ole pakko olla kenenkään kaveri. En tiedä olinko itse kiusattu kouluaikana. Kukaan ei ainakaan puhunut minulle ikinä, ryhmätöitä tein yksin jos opettaja ei pakottanut ryhmiä. Ruokalassa en viitsinyt käydä syömässä kun tuntui tyhmälle istua koko isossa pöydässä yksin ja jossain vaiheessa minusta tuntui, että kukaan ei istunut siihen pöytään missä minä istuin tai kun tulin samaan pöytään istumaan niin muut istui toiseen päähän. Istuimia varattiin aina niin että minulle ei jäänyt paikkaa. Mutta ehkä vain kuvittelin. Minulla oli huono itsetunto silloin ja saatoin kuvitella omiani.

Vierailija
6/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamista on väkivalta ja systemaattinen verbaalinen ahdistelu, ei se ettei halua olla tekemisissä jonkun kanssa.

Vierailija
7/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsosiaalisen lasten vanhemmat haukkuvat luokkakavereita herkästi kiusaajiksi, vaikkei mitään kiusaamista ole tapahtunut. Lapsi eristäytyy itse luokasta: ei puhu, ei tervehdi, ei leiki välitunneilla, ei osallistu aktiviteetteihin... Lapsen vanhemmat väittävät muita lapsia kiusaajiksi. Katsoisivat peiliin!

Vierailija
8/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäsosiaalisen lasten vanhemmat haukkuvat luokkakavereita herkästi kiusaajiksi, vaikkei mitään kiusaamista ole tapahtunut. Lapsi eristäytyy itse luokasta: ei puhu, ei tervehdi, ei leiki välitunneilla, ei osallistu aktiviteetteihin... Lapsen vanhemmat väittävät muita lapsia kiusaajiksi. Katsoisivat peiliin!

Urpo!

Vierailija
9/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpo!

Älä hauku. Opettajakin tehnyt saman huomion. Osa lapsista ei ryhmädy, vaikka tekisi mitä sirkustemppuja!

Vierailija
10/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpo!

Ihan oikeassa tuo on. Eivät kaikki ole kiinnostuneita sosiaalisesta elämästä.

Sitä paitsi jos lapsi saa olla koulussa rauhassa ilkeydeltä ja väkivallalta, hän ei ole kiusattu, vaikka joutuisikin olemaan yksin.

Vierailija
11/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi voi olla masentunut ja huono itsetunto, kannattaa tukea sanomalla että kouluvaihe on vain yksi vaihe elämässä joka menee aika nopeaa ohi ja uusia ihmisiä tulee elämään kun vanhenee

Noin mäkin ajattelin ja kestin kiusaamisen päivästä toiseen sen sijaan että olisin hakenut apua. Seurauksena rikkinäinen aikuinen.

Vierailija
12/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamiseen liittyy sellainen häpeä että itsekin puhuin siitä ensi kertaa vasta n. kolmikymppisenä. Kannattaa osoittaa lapselle että välittää ja ottaa sen vakavasti ja etteikä kiusattuna oleminen ole häpeällistä. Jos lapsi ei itse kykene lopettamaan kiusaamista niin sitten muiden on puututtava siihen.

Vierailija
13/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamiseen liittyy sellainen häpeä että itsekin puhuin siitä ensi kertaa vasta n. kolmikymppisenä. Kannattaa osoittaa lapselle että välittää ja ottaa sen vakavasti ja etteikä kiusattuna oleminen ole häpeällistä. Jos lapsi ei itse kykene lopettamaan kiusaamista niin sitten muiden on puututtava siihen.

Jos lapsi ei suoraan tunnusta tai kerro esim vanhemmille että kiusataan. Opettajakin sanoi että lapset osaa niin hyvin peittää sen.

Vierailija
14/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9 vuotta nyt ei niin nopeaan mene ja se kiusaaminen voi jatkua vielä amiksessa/lukiossakin.

Vierailija
15/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsi voi kokea, että on ihan oikeutettua, että häntä kiusataan.