Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit jos huomaisit yhtäkkiä olevasi 30v. eikä päivääkään töitä takana?

Vierailija
29.03.2014 |

Samoin koulutus puuttuisi? Mitä tekisit?

Minä hoksasin juuri että täytän kohta 30v, olen jotenkin ajatellut että löydän sen oman jutun ihan heti kohta justiinsa mutta mikään ei edelleenkään kiinnosta eikä tunnu "omalle" jutulle.

Viimeiset 10v. olen vaan hoitanut omia ja muiden lapsia.

Keskeytin teininä amiksen, kopiksen ja lukion, sen koommin en ole opiskellut (eikä edes kiinnosta).

Töihin voisin mennä mut en varmasti kelpaa minnekään. Vinkkejä? :)

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajjumala. Vedit kuule sanattomaksi.

Vierailija
2/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmoittaudu nyt ainakin työkkäriin alkuunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävää.

Vierailija
4/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtäkkiä huomasit, ettei sinulla ole koulutusta. Hämmentävää.

Hanki koulutusta pikaisesti. Nykymaailmassa et pääse mihinkään ilman koulutusta. Mene työkkäriin keskustelemaan tilanteestasi.

Opiskele vaikka oppisopimuskoulutuksella perhepäivähoitajaksi tai lähihoitajaksi.

Vierailija
5/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan sinä tehnyt töitä: hoitanut lapsia. 

Ja hankkisin koulutuksen ja töitä.

Vierailija
6/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen jotenkin ajatellut että olen nuori, on aikaa, katselen rauhassa minne menen jne. En vaan keksi mitään.

En ole oikeastaan hyvä missään. Ihmettelen että sain edes peruskoulun läpi ainanaan, en takuulla pääsisi esim. lähihoitajaopintoja läpi, olen tyhmä kuin saapas.

Ap

Vierailija
7/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja on nyt sun ainut mahdollisuutes inhimilliseen palkkaan ja jatkuvaan työllisyyteen. Kyllä niistä opinnoista läpi pääsee ja olen nähnyt sivusta, miten olemattomalla työkokemuksella yli kolmekymppisetkin saa sitä kautta töitä.

Vierailija
8/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseeköhän niihin opintoihin jotenkin oppisopimukseen? Ap

Vierailija
9/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee oppisopimuksella lähäriksi

Vierailija
10/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites perhepäivähoitaja. Siihen kait joku pienimuotoinen koulutus. Nähtävästi kuitenkin lapset sua kiinnostaa, koska olet niitä hoitanut.

Vierailija
11/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä TE-toimistoon kyselemään. Tässäkin voisi olla sulle paikka: http://www.keuda.fi/portal/

Vierailija
12/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Ap tämä tapaus, jota ei kiinnosta mikään ja tyhmäkin on ja kieliä ei osaa ja lähihoitajaksi ei ainakaan ala? Aika usein käy täy täällä marmattamassa kun kukaan ei koskaan mitään ja kaikki aina vaan ja...

Vierailija
13/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin et ole tehnyt töitä jos olet hoitanut muidne lapsia? Eikö se muka ole työtä?

Minun näkökulmastani lasten hoitaminen just on sellaista työtä, että siihen ei moni kykene. Ei riitä kärsivällisyys eikä kyky ohjata lapsia. Jos lapset kiinnostavat, niin ota yhteyttä työkkäriin ja kysy, mitä kautta saisit nopeiten jonkinlaisen tutkinnon, jolla pääset töihin lasten pariin ihan virallisesti.

Ja jos lohduttaa, niin meitä on valtavasti, jotka olemme löytäneet oman alamme ja opiskelleet sitä. Monet kemistit, biologit, biokemistit, tradenomit, eläintenhoitajat, artesaanit, informaatikot ja insinöörit voivat kertoa olleensa oikein innostuneita koulutusalastaan. Heistä vaan harva on sillä koulutuksella työllistynyt. Omasta kaveripiiristäni noilla tutkinnoilla ollaan sitten kaikki lukemassa itseämme hoitoalalle päälle kolmekymppisenä. Enpä tiedä onko tämä nyt niin herkkua tämäkään. Joten tuskin olet ihan hirveästi menettänyt sillä,  että et hankkinut aiemmin koulutusta. Nekin olisivat voineet olla hukkaan heitettyjä vuosia.

Vierailija
14/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä sama keskustelu ole käyty täällä ennenkin? Oliko ap:lla jokin diagnoosikin? Eikä suostu millään tajuamaan, vaikka täällä kuinka toitotettaisiin, että se että hoitaa muiden lapsia on myös työtä ja vaatii JOTAIN. Jos kykenet hoitamaan lapsia, niin sinusta on myös lähihoitajaksi, vai onko jokin syy mitä et täällä kerro, miksi et voisi ryhtyä lähihoitajaksi?

Vierailija
15/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 08:20"]

Pääsee oppisopimuksella lähäriksi

[/quote]

Ei todellakaan! Lähihoitajan oppisopimuspaikkoja on tarjolla minimaalisen vähän. Miksi kukaan työnantaja edes ottaisi TÖIHIN henkilön, joka ei mitään osaa ja jota pitää ohjata ja kouluttaa päivittän?

Toinen juttu on, että ap ei  ole millään tavalla osoittanut olevansa kiinnostunut alasta tai edes että hänellä olisi motivaatiota oppisopimukseen. Työnantajalle sitoumus on kuitenkin 2-3 vuotta.

Vierailija
16/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ole mulla mitään diagnoosia enkä oo ennen kysynyt asiasta täällä.

Ei oo lasten hoitaminen työtä, muutenhan siitä sais palkkaa.

Lähäriksi voisin mennä jos sinne vaan pääsee, kerran hain enkä päässyt, en oo muka soveltuva alalle. Ap

Vierailija
17/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:17"]

Ei oo lasten hoitaminen työtä, muutenhan siitä sais palkkaa.

[/quote]

Olet siis hoitanut muiden lapsia ilmaikseksi? Kenen? Miksi?

Vierailija
18/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin töitä. kyllä töihin pääsee ilman koulutusta, kauppaan, varastolle, siivoamaan, ja moniin muihin.  Tekisin töitä rahan takia, enkä oman alan /jutun. Ja jos muutaman vuoden päästä välähtäisi mikä se "juttu" on koittaisin hakeutua opiskelemaan tai sille alalle muuta kautta.

Vierailija
19/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:40"]

Hakisin töitä. kyllä töihin pääsee ilman koulutusta, kauppaan, varastolle, siivoamaan, ja moniin muihin.  Tekisin töitä rahan takia, enkä oman alan /jutun. Ja jos muutaman vuoden päästä välähtäisi mikä se "juttu" on koittaisin hakeutua opiskelemaan tai sille alalle muuta kautta.

[/quote]

Sori vaan mutta olet väärässä.Ei irtoa nykyään töitä enää kaupan kassalta"kaan" kouluttamattomalle ja ilman työkokemusta olevalle. Kaupan kassan paikkaa hakee jopa 200 ihmistä! :o

Vierailija
20/54 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako niitä omia lapsia on? Itse olen saanut lähes samalla taustalla (olin tosin nuorempana ollut pätkiä töissä) moniakin töitä joissa omat lapset 5 kpl katsottiin eduksi. Iltapäiväkerhon ohjaajana, hoitoapulaisena vanhainkodissa, lastenhoitajana Ym olen työskennellyt. Perhepäivähoitajalta ei joka kunnassa vaadita koulutusta vaan kokemus riittää. Sosiaalialalla kuitenkin aikuisuus, elämänkokemus ja kokemus perheen pyörittämisestä on plussaa. Tosin monessa paikassa on kriteerit tiukentuneet, en esim päässyt päiväkotiapulaiseksi vaikka olen toiminut perhepäivähoitajana ja hoitoapulaisena, koska minulla ei ollut kokemusta nimenomaan päiväkodeista. Toisaalta olisin päässyt koulunkäyntiavustajaksi käytöshäiriöisille teineille vaikkei siitä mitään kokemusta olekaan.

Itse löysin oman juttuni vasta 37-vuotiaana tai itseasiassa parikin. Kaikki opiskelutoverini ovat yhtä lukuunottamatta alanvaihtajia koska nuorena opiskeltu ammatti ei tehnytkään autuaaksi.