Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän koirat kommunikoi teidän ihmisten kanssa?

Vierailija
23.11.2020 |

Olin vastikään tuttavalla käymässä, ja hänen koiransa osoitti lenkille pääsemisen tarpeen istumalla ulko-oven edessä, nälän istumalla ruokakupin edessä jne., ja aloin miettimään, miten eri tavoilla koirat kommunikoivatkaan! Meidän yksivuotiaalla teinikoiralla on tapana läimiä ihmisen jalkaa kevyesti tassuilla aina, kun on tarve jollekin. (Yleensä tätä nyrkkeilysessiota säestää myös hyvin kimeä pentuvinkuminen)

Mites teidän koirat juttelee teille?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telepaattisesti. Osaavat lukea ajatuksia.

Vierailija
2/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoo kellon viisareita, ja kun on ruoka-aika niin alkaa tuijottaa minua.

Ulosmenoon riittää tuijotus ja ravaaminen ulko-ovien ja isännän välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin muijakin. Vinkuu tai haukkuu.

Vierailija
4/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koira osaa puhua.

Vierailija
5/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, just aamulla puhuttiin kuinka meidän pienin koira on täysin kouluttanut meidät tekemään ihan kaiken mitä se haluaa pelkällä katseella. Se on hyvin fiksu ja hyvin hedonistinen! Me ollaan tossun alla.

Vierailija
6/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira kertoo pissa ja kakkahädästä tuijottamalla minua/miestäni ja ulkoovea vuorotellen. Ruoka-ajan lähestyessä alkaa "mielistellä" tuomalla leluja. Jos kaipaa viereen tai haluaa rapsutuksia laittaa pään polvelle ja tuijottaa tosi surkeena. Lenkillä jos koira haluaa tehdä pidemmän lenkin se alkaa jo hyvissä ajoin ennen kotiin kääntyvää risteystä tuijotella taluttajaa ja risteyksen kohdalla pysähtyy, jolloin pitää kysyä "mennäänkö pidempi lenkki?", ja sitten koiran silmät alkavat säihkyä ja se köpöttelee iloisena ja häntä heiluen pitkälle lenkille.

Tässä nyt muutamia esimerkkejä 🙂 meidän koira kertoo mielipiteensä ja halunsa hyvin selkeästi.

Vierailija
7/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa pihalle, menee istumaan oven eteen. Sitten kun haluaa sisälle, haukahtaa tietyllä tavalla oven takana. Eri tilanteisiin on eri sävyiset haukahdukset. Heti tiedän jos pihaan on eksynyt siili, joku koira kulkee talon ohi, naapurin koira on tullut pihalle tai orava täytyy häätää pihasta pois. Jos haluaa rapsutuksia, tulee viereen ja laskee leuan polvelle. Jos rapsutuksia ei meinaa tulla, alkaa tuuppia kuonollaan kättä.

Vierailija
8/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on söpöjä :D

Vierailija
9/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju!

Vierailija
10/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia eri tapoja noilla on. Omaperäisin mielestäni on, kun nuorempi ilmaisee nälkänsä niin että painaa kuononsa reittäni vasten, puhaltaa piiiitkän suhisevan uloshengityksen jonka perään itkee, kuin ei ikinä koskaan olisi ruokaa saanut. Erityisen sydäntäsärkevää itkua tulee, jos menen sänkyyn lukemaan ennen koirien ruokkimista. Mutta tuo kuonon reiteen laittaminen ja puhallus tapahtuu aina ensin.

Vierailija
11/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä pysty oikein selittää, kun se on semmoista elekieltä.

Vierailija
12/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laittaa tekstarin tai soittaa

Vierailija
13/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäyrikseni tökkii minua aina polvitaipeeseen kun sillä on jotain asiaa. Sillä se saa huomioni, ja johdattaa minut sen jälkeen tarpeensa luokse. Joskus se on ulko-ovi, joskus keittiön pöydälle jäänyt kinkkupaketti.

Vierailija
14/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eukko istuu jääkaapin edessä kun sillä on nälkä.

Vierailija
15/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jos on leikki tuulella mutta en noteeraa niin alkaa ns potkia takajalkojaan tai kieriä ja hangata selkäänsä mattoon kuin turhautunut pikkulapsi 

- jos vaikka joku kaveri edes leikillä yrittää tuuppia minua niin alkaa hirveä puolustaminen - tulee väliin ja murisee "hyökkääjälle" 

- sulosin tapa on ehkä se, että jos olen kipeä ja makaan sängyssä kuin zombi niin tulee vierelle makaamaan, laittaa kuononsa mun olkapäälle ja tuijottaa minua huolestuneen näköisenä 

Vierailija
16/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudenkodin koira toi aina eteisestä hihnan ja pannan sille jonka kanssa hakusi lähteä lenkille. Jos vei vaikka tavarat isälleni ja äiti yritti lähträ isän sijasta ulos koira veti itsensä ihan veltoksi pötkyläksi pitkin lattiaa, kunnes haluamansa ulkoiluttaja tuli pukemaan ulkovaatteita.

Vierailija
17/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudenkodin koira toi aina eteisestä hihnan ja pannan sille jonka kanssa hakusi lähteä lenkille. Jos vei vaikka tavarat isälleni ja äiti yritti lähträ isän sijasta ulos koira veti itsensä ihan veltoksi pötkyläksi pitkin lattiaa, kunnes haluamansa ulkoiluttaja tuli pukemaan ulkovaatteita.

Ihana!

Vierailija
18/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on minuutilleen ruoka-aika, se tulee istumaan viereeni katsoo minua merkitsevästi "No niin muija, sapuskaa kuppiin"- tyylisesti. Ulos halutessaan katsoo ovea ja välilä minua. Muutenkin kommunikoi katseilla, viereen istumisella, hännän heilutuksella ym. kuten koirat yleensäkin.

Vierailija
19/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo koira ihmisten keskustellessa nostelee kulmakarvojaan ja kuuntelee puheita. Jos sanotaan jotain häntä koskevaa, niin nousee ylös ja tekee mitä pyydetään/ puhutaan.

Ruoka-aika jos on myöhässä, niin kalisuttelee hampaitaan.

Silitystä tms. huomiota jos haluaa, niin huitaisee tassulla.

Pihalle/ lenkille halutessaan menee eteiseen ja avaa oven ovenkahvasta (jos lukossa, niin sitten kuuluu vain yritykset avata ovea).

Lenkillä jos ei halua johonkin suuntaan, niin istahtaa maahan ja katselee siihen suuntaan mihin haluaa.

Nuo nyt äkkiseltään tuli mieleen tuon meidän koiran käytöksestä.

Vierailija
20/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla käyn koiran kaa lenkillä, nii hän osottaa innostusta hyppimällä, kun laitan valjaat. Tarpeilleen jos haluu, nii menee ulko-oven luo ja haukahtaa. Ruoka o yleensä samaan aikaan, nii hän menee maahan ja kattoo kulmienalta. Sit ku miul o ikkunat lattiaan asti, nii jos joku kulkee ikkunan ohi tai näkee tyylin linnun, nii niille pitää möhähellä. :D Möhähtelen takas lähes aina ja muutenkin juttelen hänelle. :) Jos haluu raaputuksii, nii tulee luokse ja kattoo suoraan silmiin ja huitoo käpälällä. Jos lopetat rapsuttelun liian aikaisin, nii möhähtää. Turkin ku harjaa, nii lipasee lopuks kielellä poskelta. :3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi