Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ok jos alakouluikäiset lapset ottaa mukaan Alkoon?

Vierailija
28.03.2014 |

Kätevästi kun käy samalla siinä supermarketin eteisessä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika sentään! Lapset pitää tietysti jättää nurkan taakse, kun äiti tai isi käy vielä uudelleen kaupassa, unohtui se mehupullo ostamatta.

Vierailija
2/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Miksi siitä alkoholista tarvisi tehdä tabu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kehtaisi mennä alaikäisen kanssa viinakauppaan. En käy juuri ollenkaan.

Vierailija
4/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:37"]

En todellakaan kehtaisi mennä alaikäisen kanssa viinakauppaan. En käy juuri ollenkaan.

[/quote]

Mitä kehtaamista siinä on? Sen kun menee vain.

Vierailija
5/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alle kouluikäinen on kantanut pari kertaa pullon Alkossa kassahihnalle. Eiks oo kauheeta. Haluaa aina kaupassakin laittaa tarrat hedelmäpusseihin ja laittaa kärryyn ostoksia. Ajatella, oppii elämää. Pitäskö laittaa kuitenki tynnyriin vai mitä mieltä olette?

Vierailija
6/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen alkoholipolitiikka on jotain niin yvältä, niin syvältä.

Koska tämä saatanan holhous oikein loppuu?

Lasken päiviä seuraavaan lomareissuun kun täältä pääsee POIS!

Vierailija
7/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13: Riippuu lapsesta. Ei ole niin yksiselitteistä, että jos kotona juodaan sivistyneesti, niin nuorelle ei mitenkään voi tulla mieleen ryypätä nurkan takana kavereiden kanssa. Tai päinvastoin, eihän kaikista juoppojen lapsistakaan tule absolutisteja. Kaikenlaisia tapauksia mahtuu joukkoon. Sisarusten juomatavat voivat olla aivan erilaiset, vaikka perhetausta on sama.

Vierailija
8/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ollut mistään tuollaisesta kyse, mä kyllä kuulin sen tilanteen niiden keski-ikäisten kanssa, lisäksi myyjä jäi tekemään jotain sen jälkeen, kun keski-ikäiset lähtivät ja mä yritin hymyillä ja kuikuilla myyjään päin. Olin kyllä aika tyrmistynyt, kun lähti."

Harmillista, että saitte valtion monopoliyhtiössä heikkoa palvelua. Toki se on aina harmillista, mutta Alkolta, tai yleisemmin monopoliyhtiöltä sitä tulisi voida odottaa, "hieman" enemmän, kun ei tarvitse "vain" hinnalla kilpailla.

Yritin asettua välillä, myös myyjän rooliin,  sillä, kuten edellä kerroin Alko on, oman -vähäisen- kokemukseni mukaan, myös paikka, jossa jotkut asiakkaat ovat ottaneet tavaksi kyykyttää myyjiä ja brassailla tiedoillaan. Toki tälllaista on varmasti kaikkialla. Mutta Alkossa,  -sama pätee kyllä kaikkiin verraten pieniin liikkeisiin verrattuna isompiin peltomarketteihin-  ei myyjä onnistu niin helposti luistamaan paikalta. Ja / tai on nii heikko esitys myyjältä, kuten teidän tapauksessakävi: saitte kiinni myyjän, teihin kohdistuneesta  välinpitämättömyydestä, jota ei sasi koskaan  tapahtua. Myyjällä täytyisi olla vähän parempi "pelisilmä" ja ymmärtää palvella asiakasta, vaikka se tuntuisi vastenmieliseltäkin välillä. Ja tai sitten hänen tulisi ystävällisesti ohjata asiakas toisen myyjän juttusille. Eikä missään tapauksessa kohdella asiakasta kuin ilmaa ja / tai "tyrmäävästi", niin kuin valitettavsti teille kävi

Missä tahansa  kaupassa olisi ollut kauppiaalta (myymäläpäälliköltä tmsj) nuhtelun paikka myyjälle, eikä Alko ole tässä poikkeus; jos tätä nyt lukee, joku Alkon myymälän esimies  (tms). myös hänen kannattaa teroittaa taas kerran, myös asiakaspalvelun tärkeyttä Alkon työntekijöille, vaikka tätä yksittäistä tilannetta se ei enää pelastaisi. Asiakkaat ovat kuitenkin aina ne, jotka rahan ja leivän tuovat Alkollekin. ja monopoliyhtiönä, sillä on velvollisuus toimia vastuullisemmin.      

Vierailija
9/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla olisi mitään estoja mennä vauva kantoliinassa ostamaan pulloa kuohuviiniä. Miten se vauvan näkökulmasta eroaa vaatekaupassa käynnistä?

Vierailija
10/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt istuskelemaan jonnekin penkille lapset hetkeksi (koululaiset) tai ovat olleet sen aikaa jossain toisessa kaupassa jos on kauppakeskuksesta kyse.

Pienenä (alle kouluikä) olivat tietysti mukana vaikka harvoin lasten kanssa tuli edes käytyä.

En tiedä miksi näin. Tuntunut luontevimmalta.

Vierailija
11/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo! Se on ihan tavallinen kauppa. Otatko sä ne leipomoon?

Vierailija
12/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin tuon ikäisenä isän seurassa ihan huoletta. Voi toki näyttää huolestuttavalta jos kantaa kossua sieltä kaksin käsin mutta kyllä jonkun viinipullon voi hyvin käydä hakemassa imo.

Vierailija
13/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuahan on, että pienet lapset voi ottaa mukaan, mutta jos mukana on nuori, voivat ajatella, että ostat nuorelle, ja silloin eivät välttämättä myy.

Vierailija
14/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkossa olemiseen ole mitään ikärajaa. Periaatteessa sinulle ei tarvi myydä jos epäillään että välität alaikäiselle.

Vierailija
15/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän siellä lapsia on

Vierailija
16/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset voi tosiaan ottaa mutta teini-ikäisen kohdalla harkitsisin pari kertaa.

Vierailija
17/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 17:28"]

Aika vähän siellä lapsia on

[/quote]

Totta. Nyt kun mietin, niin en ole tainnut koskaan nähdä lapsia viinakaupassa.

Vierailija
18/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän se kohtuullinen alkoholinkäyttö, esim. saunakalja tai ruokapöydän viinipullo ole ihan sallittua. Ja pitäähän ne jostain ostaa.

Vierailija
19/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kun olin viime kesänä suomessa alkossa 17 v tyttäreni kanssa, katsoivat myyjät tosi tarkkaan, ettei tyttö vaan koske yhteenkään pulloon. ei saanut edes auttaa kantamisessa. onneks nykyisessä asuinmaassa voi ostaa viinit ja kaljat lähikaupasta kuka tahansa. ihme touhua.

Vierailija
20/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran mieheni ja vauvan kanssa Itiksen Stockan viinialkossa. Seistiin valkoviinien edessä ja pohdittiin, mitä otetaan. Myyjä palveli kahta keski-ikäistä vuolaan ystävällisesti, mutta kun yritin ottaa häneen katsekontaktia, hän häipyi. Mietin, olisiko tuo voinut olla jonkinlainen statement, että lasten kanssa ei ole sopivaa tulla paikalle tmv.