Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pelkäsit kun olit pieni?

Vierailija
28.03.2014 |

Minä pelkäsin lentokoneiden, ambulanssien, palo- ja poliisiautojen hälytysääniä.

Muistan, että olin jo aika vanhana hiekkalaatikolla, varmaan 7-8v - ja yläpuolella lensi helikopteri. Minä juoksin pakoon korviani pidellen.
Taisin itkeä myös.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumien mörköä, yllämainittua pikkukakkosen heikkojen jäiden varoitusta.

Katukaivojen kansia - pelkäsin, että putoan niistä läpi.

"Humppuja" eli humalaisia pelkäsimme pihan lasten kanssa.

Lisäksi jonkin aikaa pelkäsin, että jos katson vieraita (aikuisia) ihmisiä silmiin, minusta tulee heidän näköisensä. En kyllä yhtään tiedä, mistä tuollainenkin pelko on tullut.

Vierailija
22/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä olen pelännyt jossain vaiheessa lapsuuttani, en kaikkia yhtä aikaa:

- joulupukkia ja kyttääviä tonttuja

- avaruusolioita

- kummituksia

- joskus pelkäsin kaikkia eläimiä, jopa pikkulintuja ja perhosia

- sitä että muuttuisin yhtäkkiä joksikin toiseksi eikä vanhemmat enää tuntisi minua

- isän kuolemista työmatkoilla

- äkkikuolemaa, erityisesti nukkuessani

- lääkäreitä ja hammaslääkäreitä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäsin, että joku vieras tuijottaa mua yöllä ikkunasta ja siksi sänky piti siirtää kauas ikkunasta.

Vierailija
24/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumien mörköä, pimeää, kummituksia.

Vierailija
25/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitusmerkkejä, hälytysääniä. Yhdistin ne heti kuolemaan. Ahdistuin siis joskus ihan perus liikennemerkeistäkin. Muutenkin jos jonu ääneen varoitti jostain niin olin pissit housussa (esim. varokaa heikkoa jäätä, tosin en kyllä tunne yhtään ihmistä joka ei olisi saanut paskahalvausta sen tullessa telkkarista...)

Vierailija
26/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemaa, aura-autoja

Vierailija
27/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että isä kuolee sairauteensa. Jokainen puhelinsoitto oli kuin sivallus. Säikähdän vielä aikuisenakin jos joku soitaa klo 21 jälkeen.

Se pelko kävi toteen kun olin 8vuotta.

Vierailija
28/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun lopulla pelkäsin ydinsotaa. Pelkäsin mörköjä ja pimeää. Pelkäsin helvettiin joutumista. 

Vierailija
29/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita koiria

Vierailija
30/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin, että äidillä on syöpä. Hänellä oli joku sairaus, jota tutkittiin. ei onneksi ollut.

Vierailija
31/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja poikia. Ne kiusasi :(((

Vierailija
32/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummaviiksisiä miehiä ja imuria.

Vierailija
33/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumien mörköä.
Ampiaisia, niitä pelkään yhä.
Isoja koiria, nykyään olen täysin koiraihminen :D
Pimeää.
Yksinoloa, muistan ku oisko ollu kolmannella luokalla kun iski hirvee yksinolon pelko. Koulusta kotiin tullessa monesti tein niin et vaan heitin repun eteiseen ja juoksin paritalomme toiselelpuolen naapurin eläkeläisparin luo juttelemaan ja syömään välipalaa kun yksin kotona olo pelotti hirveästi. Sitä kesti jonkin aikaa... lopulta kyllä uskalsin jo olla yksin kotona mut monet kerrat muistan juokseeni hirveel kiirel kotiovelta naapuriin "turvaan" :P Ekalla ja tokalla ei tarvinnu kauheesti yksin vielä olla ku oli iltapäiväkerhossa, kolmannella piti opetella sitten sitä yksinoloa. Vaikka aika oli aina aika lyhyt siihen että sisarukset tuli kotiin niin pelotti se silti.

Vierailija
34/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leijonia ja rosvoja.

Vierailija
35/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20, ihania ne sun naapurit kun ottivat sut aina kylään! Arvasivat varmaan että sua pelottaa olla yksin kotona :)

Mulla oli kanssa näitä yleisiä pelkoja. Pelkäsin sarjamurhaajia ihan kamalasti, koska isosiskoni katsoi kerran salaa jotain kauhuleffaa kun vanhemmat oli käymässä kylässä. Siskon piti vahtia minua, mutta sen sijaan katsoi elokuvaa eikä välittänyt vaikka minä näin kaikki kohtaukset. Lisäksi yksinolo oli pelottavaa... Vähän oudompi pelko sen sijaan oli tämä: joskus kun olin lapsi Disneyn VHS-leffojen alussa tuli sellainen vaaleanpunainen pomppiva nauha joka muodosti sanan "Disney". Jostain käsittämättömästä syystä pelkäsin sitä IHAN KAMALASTI! Parahdin aina sen tullessa itkuun ja juoksin siskojen selkien taakse turvaan. :D

Vierailija
36/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakeleita joskus parin vuoden ikään saakka. Vietin pienenä paljon aikaa sairaalassa ja aloin yhdistää kaakelit pistoksiin ja leikkaussaleihin.

Vierailija
37/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-dinosauruksia

-ripulia

-muurahaisia

-lokkeja

-lihavia setiä

-käärmeitä

-mopopoikia

Vierailija
38/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipaloa, koska olin sellaisessa ollut ja palanut. Vieläkin se on suurin peikko, kun mietin mitä kamalaa voisi tapahtua ja lapset on kyllä opetettu tehokkaasti tietämään mitä kuuluu tehdä kun tulee tulipalo.

Vierailija
39/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin aivan hirveästi autoja ja moottoripyöriä, jo niiden ääntäkin kaukaa! Olin säikähtänyt alle vuoden ikäisenä, kun joku oli tullut meidän pihaan kovaäänisellä moottoripyörällä. Olin ollut ulkona nukkumassa ja herännyt siihen kauhuissani.

Vierailija
40/59 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tulipaloa.

-Sitä, että äiti kuolisi ja jäisin yksin idiootti-isäni kanssa.

-Veren vuotoa nenästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi