Iltasynttärit
Saimme synttärikutsun jossa ilmoitettu aika on 19-20.30. Aika on arkena. Onko teistä liian myöhään. Niin ja elaluokkaisista kysymys.
Kommentit (7)
jos kyläpaikassa saa iltapalan ja ohjelma on tavallista rauhallisempaa, lapseni voisi mennä. jos siellä vedetään samanlaiset sokerihumalat ja yliaktiiviset (lähes riehunnaksi laskettavat) ohjelmat, en laittaisi ekaluokkalaistani juhliin. meillä käydään pääsääntöisesti 21.00 nukkumaan ja nuo juhlat ei sopisi meidän aikatauluihimme.
On minustakin. Monista vissiin ei, sillä naapureidenkin 6-9-vuotiaat tulevat jatkuvasti iltaisin kotiin vähän ennen ysiä .
Viikonloppuna ihan ok. Tosin aika lyhyet. Mun lapsen kavereilla synt.kesto 4-7 tuntia ja myöhäisimmillään loppuu siinä 9-10 aikaan. Emme tosin asu Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 18:18"]
Viikonloppuna ihan ok. Tosin aika lyhyet. Mun lapsen kavereilla synt.kesto 4-7 tuntia ja myöhäisimmillään loppuu siinä 9-10 aikaan. Emme tosin asu Suomessa.
[/quote] Kuulostaa mun painajaiselta. Rakastan juhlien ja illanistujaisten järjestämistä, mutta lastenjuhlat aiheuttavat niin paljon meteliä ja sotkua, että huh. Mitä noissa pippaloissa puuhataan?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 18:21"]
[/quote] Kuulostaa mun painajaiselta. Rakastan juhlien ja illanistujaisten järjestämistä, mutta lastenjuhlat aiheuttavat niin paljon meteliä ja sotkua, että huh. Mitä noissa pippaloissa puuhataan?
[/quote]
Riippuu missä pidetään. Kotisynttärit onkin aika raskaat haha. Kesällä jos ranta synttärit niin kyllä toi aika hupsahtaa vanhemmiltakin, tapaksia, juotavia ja rupattelua :)
Jos juhlat ovat lasten leikkipaikoissa niin yleensä sinne ei jää kuin sankarin vanhemmat joten itse voi lähteä vaikka ostoksille tms.
Synt. myös huvipuistoissa, eläintarhoissa jne, ei ole koskaan tullut lapsille aika pitkäksi.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 18:21"]
[/quote]
Riippuu missä pidetään. Kotisynttärit onkin aika raskaat haha. Kesällä jos ranta synttärit niin kyllä toi aika hupsahtaa vanhemmiltakin, tapaksia, juotavia ja rupattelua :)
Jos juhlat ovat lasten leikkipaikoissa niin yleensä sinne ei jää kuin sankarin vanhemmat joten itse voi lähteä vaikka ostoksille tms.
Synt. myös huvipuistoissa, eläintarhoissa jne, ei ole koskaan tullut lapsille aika pitkäksi.
[/quote] Suomessa ei ole lupaa jättää noihin leikkipaikkoihin lapsia liikaa yhdelle vanhemmalle. Omalle lapselle aina ehdottelin kaikenlaisia mennään-muualle järjestettyihin synttäreihin, mutta toivoi aina "ihan tavallisia kotisynttäreitä". ja toki niitä sai. Silloin on kyllä mukavaa viettää juhlia kaikenikäisten kesken, kun aikuisetkin jäävät paikalle. Niitä meillä järjestetään aika usein, ja kestävät useita tunteja. Ihan täällä Suomessa.
On aika myöhään jos seuraava aamu koulua. Vaikka sankarin rytmi tuon sallii, monen vieraan ehkä ei.