Mulla on synestesia, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 23:27"]Minkä värisenä näet sanan sateenkaari?
[/quote]alusta punasena sit sinine lopus violetti
Auttaako hahmottamaan musiikkia ja sävelkuvioita?
Auttaako hahmottamaan musiikkia ja sävelkuvioita?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 23:59"]Auttaako hahmottamaan musiikkia ja sävelkuvioita?
[/quote]omalla kohdallani se on enemmän kuvauksellista, mutta sanotaanko nyt näin että epämusikaalisena ihmisenä en sävelistä niinkään perusta mutta eri biisien kappaleet tuo värejä mieleen sitten joku tilanne jossa on korostettu väriä, sitten taas värit välkkyy, entiiä aika hupaisa koko juttu heh
Mullakin on synestesia, enkä keksi mitään kysyttävää :(
Tai no, voin keksiäkin jotain. Näetkö sinäkin ä-kirjaimen fuksianpunaisena?
Onko seksi eri väristä eri miesten kanssa?
Niin mullakin, testattuna. Mitään aspergerpiirteitä ei ole, vaan olen ollut lapsesta saakka puoliksi sokea. Näen musiikin, tekstit, numerot ja aikaa kuvaavat asiat väreinä. Se on paikannut puutteellista näkökykyä.
Synestesia ja asperger eivät liity toisiinsa mitenkään, vaan päinvastoin, aspergereilla luovuus yleensä on erittäin kapea-alaista ja kaavoihin kangistunutta.
"Nykyaikaisten tutkimusten mukaan synestesia on taiteilijoilla, runoilijoilla ja kirjailijoilla noin seitsemän kertaa yleisempää kuin muulla väestöllä, ja joidenkin tutkijoiden mukaan synesteetikot ovat parempia yhdistelemään toisiinsa liittymättömiä ajatuksia.
"Vuosia sitten työskentelimme romaanikirjailijan kanssa, joka vannoi synestesian auttavan häntä käyttämään metaforia", sanoo Brang. "Hän sanoi tietävänsä, minkä väristä sanaa hänen pitäisi käyttää jo ennen kuin hän tiesi itse sanaa."
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 00:06"]onko sulla aspergerpiirteitä?
[/quote]öö no tuota en oikein tiedä ja ei ole koskaan tutkittu/epäilty.. Sanon nyt suoraan naurakaa vaan, mutta en edes tiedä kunnolla mikä on asperger...:)
En ole ap, mutta minulla on synestesia ja aspergerpiirteitä...
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 00:07"]Mullakin on synestesia, enkä keksi mitään kysyttävää :(
Tai no, voin keksiäkin jotain. Näetkö sinäkin ä-kirjaimen fuksianpunaisena?
[/quote]en nää, ä-kirjain on mulla se ns tummanharmaa :)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 00:15"]En ole ap, mutta minulla on synestesia ja aspergerpiirteitä...
[/quote] kerrotko niistä jotain, ap
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 00:09"]
Onko seksi eri väristä eri miesten kanssa?
[/quote]
Nyt kun mietin joitakin viimeisimmistä panoistani, niin gambialaisen kanssa oli tummaa, norjalaisen kanssa vaaleaa ja marokkolaisen kanssa sellaista kahvinväristä... Hei mullakin taitaa olla synestesia! :D
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 00:09"]Onko seksi eri väristä eri miesten kanssa?
[/quote] xD... Noh sanotaako et seksi kerrat ei tuo mieleen värejä:)
minulla on anestesia ja zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz......
Minkä värisenä näet sanan sateenkaari?