Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkivakuutuksen terveysselvityksestä

Vierailija
27.07.2006 |

Haemme mieheni kanssa henkivakuutusta pariturvana. Nyt kysellään kovasti kysymyksiä terveydestä. Vaikuttaako kielteiseen vakuutuspäätökseen se, että minulla on kohonneita verensokeriarvoja? Entä, jos minulla olisi diabetes? Vaikuttaako ylipaino ja kuinka suuri ylipaino? Minulla on n. 10-15 kg ylipainoa.

Täytyykö todellakin selvittää JOKAINEN poliklinikkakäynti, kuten lapussa vaaditaan? Tuntuu kurjalta, jos kaikki ehkäisy- ja pukamaleikkausasiatkin täytyy kirjata...

En ole kertonut painolukemaani kenellekään, en edes miehelleni. Jos onnistun viemään lappuni yhtiöön hänen lukematta sitä, tuleeko se joskus jonain kopiona meille tai mainitaanko näitä tietoja meille tulevassa myönteisessä tai kielteisessä vakuutuspäätöksessä? Tämä painon kertominen voi ehkä kuulostaa joistakin oudolta, kun tahdon sen salata, mutta asia on minulle kovin arka.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Haemme mieheni kanssa henkivakuutusta pariturvana. Nyt kysellään kovasti kysymyksiä terveydestä. Vaikuttaako kielteiseen vakuutuspäätökseen se, että minulla on kohonneita verensokeriarvoja? Entä, jos minulla olisi diabetes? Vaikuttaako ylipaino ja kuinka suuri ylipaino? Minulla on n. 10-15 kg ylipainoa.

Voi olla, että vakuutuksesta rajataan jotain sairauksia pois niin, että niistä aiheutuvia kuluja ei korvaa. Minulla ei tehty mitään merkintöjä leikatusta kasvaimesta, joten en usko, että ihan pienestä aletaan rajauksia tekemään.

Täytyykö todellakin selvittää JOKAINEN poliklinikkakäynti, kuten lapussa vaaditaan? Tuntuu kurjalta, jos kaikki ehkäisy- ja pukamaleikkausasiatkin täytyy kirjata...

Minä laitoin suurimmat. Raskaudet ja leikkaus. En jokaista YTHS käyntiä tai työterveyshuollon käyntiä maininnut. Kuka niitä edes muistaa?

Meille tuli postissa vain päätös ja vakuutusehdot. Mitään henkilökohtaisia tietoja ei siinä lapussa enää ollut. Meillä on vakuutus Nordeasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi