Mitä tehdä ylimääräisellä rahalla?
Teen tällä hetkellä työtä josta saa melko hyvää palkkaa. Paljon parempaa kuin mitä aiemmin olen saanut. Minulla jää siis useampi tuhat euroa rahaa käteen kuussa enemmän kuin ennen.
Olen tottunut elämään melko niukasti/vaatimattomasti. Minulla on kolme lasta, joten toki menojaan aina on on. Mutta on myös mies jolla työpaikka ja kohtuulliset tulot, tosin reilusti pienemmät kuin minulla.
Nyt mietin kun rahaa vaan kerääntyy tilille kokoajan lisää, et mitä niillä rahoilla voisi tehdä? Ahdistaa kaiken maailman krääsän ostelu, muutenkin suositaan käytettynä ostamista, jos jotain hankintoja tehdään. Nyt korona-aikaan ei pääse matkustelemaankaan, joten mitä voisin tehdä?
Asuntolainaa on vielä maksamatta, mutta ei kovin paljoa, toki yksi vaihtoehto olisi vaan maksaa se kokonaan pois nopeasti, mutta onko sekään järkevää, kun on alle 10 vuotta maksuaikaa jäljellä ja olen itse 35-vuotias.
Anteeksi jos jotakin ärsyttää kun kyselen tällaista. Tiedän että monilla on tiukkaa rahan kanssa, ja niin minullakin on ollut monet kerrat elämässä, mutta nyt kun tilanne on toinen, en tiedä mitä teen rahalla, kun olen tottunut tietynlaiseen elintasoon.
Anna köyhille.