Mikä merkitys sillä on, kun joku tervehtii sanoen tervehdyksen kahdesti?
Esim. terve terve tai huomenta huomenta. Yksi tyyppi työpaikalla tervehtii minua joka kerta tällä tapaa ja hieman mietin onko sille joku erityinen syy vai onko vain hänen tapansa. Vähän ehkä tulee sellainen olo, että epäilen pitääkö hän minua jotenkin pilkkanaan?
Kommentit (9)
Joillakin on vaan sellainen tapa, jotkut sanoo aina kiitoksenkin kahteen kertaan. Jotkut taas sanovat sen nimen, ketä tervehtii, huomenta Matti. Ei siinäkään ole mitään salattua merkitystä. Tapa.
Tapa. Mun esimiehellä on tapa lopettaa puhelu aina "No hei, hei hei, heeei." Sekin kuulostaa lähinnä hassulta, mutta ei sillä salattuja merkityksiä ole.
Mulla on tapana vastata "huomenta huomenta", jos joku tervehtii "huomenta". Mutta jos ehdin itse aloittamaan, niin sanon vain kerran "huomenta". En tiedä miksi, olen itsekin huomannut että teen niin.
Tapa. Joskus saatan itekki noin sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tapana vastata "huomenta huomenta", jos joku tervehtii "huomenta". Mutta jos ehdin itse aloittamaan, niin sanon vain kerran "huomenta". En tiedä miksi, olen itsekin huomannut että teen niin.
Minulla sama! Ja jos joku halaa minua (ei tosin tällä erää halailla) niin taputan sitä toista selkään, mutta en taputa, jos minä itse olen aloitteellinen halaamisessa. :D
Ei kannata kaikesta aina etsiä jotain piilomerkityksiä. Raskasta tuollainen vainoharhaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on vaan sellainen tapa, jotkut sanoo aina kiitoksenkin kahteen kertaan. Jotkut taas sanovat sen nimen, ketä tervehtii, huomenta Matti. Ei siinäkään ole mitään salattua merkitystä. Tapa.
Tuo nimen sanominen se vasta outoa onkin. Joillakin on tapana myös vastata puhelimeen sanomalla soittajan nimi tyyliin "Hei Matti!". Apinoitu ilmeisesti jenkkisarjoista.
Mä teen usein noin. Moi moi, huomenta huomenta, päivää päivää, kiitos kiitos jne. Se on mun puhetapani, ystävällinen sellainen 🙂
Ei tuolla mitään merkitystä ole. Enemmänkin tuo on tuttavallisuuden osoitus kuin mitään pilkkanaan pitämistä. Tai sitten tuollainen vain on ko. ihmisellä tapana.