Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsilisien sijoitus

Vierailija
26.03.2014 |

Meillä esikoinen tulossa ja kun nyt kerran lapsilisistä on ollut puhetta, niin tuli mieleen, että pitää varmaan miettiä, miten ne sijoittaa lapsen tulevaisuutta varten. Emme siis tule tarvitsemaan niitä elämiseen.

En ole säästämissijoittamiseen aiemmin perehtynyt, koska olen ollut sitä mieltä, että paras sijoitus on maksaa asuntolainaa mahd. nopeasti. Tietenkin tavalliselle säästötilille olen kerännyt puskurirahaa, mutta mitään pidempiaikaista sijoittamista en tosiaan ole harjoittanut. Nyt siihen kuitenkin olisi mahdollisuus, joten neuvokaa minua, millainen olisi järkevin tapa. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei taida olla paras päivä kysellä tuota... Palaa asiaan ensi viikolla, voit saada muutakin kuin kakkaa niskaan.

Vierailija
2/6 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten järkevää, mutta lapsilisästä menee meillä joka kuukausi 50€ johonkin? rahastoon. Viime vuonna tuotti 3,5% korkoa. Lapsi nyt siis 1,5v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joka kuukausi 50 € rahastoon, eri kuukausina eri rahastoihin. Toinen 50 € menee säästötilille. Aina kun säästötilille on kertynyt isompi summa (300 - 500 €), ostan lapselle osakkeita. Esikoinen 5 v., hänellä nyt n. 10 000 €.

Vierailija
4/6 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa nyt hyvät ihmiset, että omaisuudenhallinta ei ole ilmaista. Siitä verotus pitää huolen.

Vierailija
5/6 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhimmalle (nyt 22v) säästettiin osakerahastoon ja sitten kun osti kämpän, pistettiin säästöt lihoiksi ja nuori sai asuntoonsa kivan pesämunan. Keskimmäisen ja nuorimmaisen lapsilisät ovat sijoitustilillä ja pörssissä kiinni, mies niitä sijoittelee ja potteja kasvattelee, mutta ilman isoja riskejä. Toistaiseksi tuotto on ollut hyvä ja rahapotit ovat kasvaneet.

Vierailija
6/6 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seligsonin rahastoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän