Miksi naiset pukeutuvat yöpukuun, kun miehet yleensä nukkuvat alushousuissaan?
Kommentit (52)
Nukun yleensä sängyssäni.
Terveisin Naispelko27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja olen varmaan koko ikäni nukkunut alasti. Inhottaa ajatus kurttuun menevistä yövaatteista.
Entäs ajatus pimpsukalle haisevista lakanoista?
Ei mulla kyllä niin voimakkaan hajuinen pimsukka ole, eikä myöskään laahaa lakanoita pitkin. :'D
Jos nukutte alasti, kuinka usein vaihdatte lakanat? Luulisi, että hiki tarttuu enemmän kuin yöpuvussa nukkuessa?
Olen nainen ja nukun pyjama päällä ja villasukat jalassa ja olen aina nukkunutkin. Palelen helposti, varsinkin talvisin. Ajatus alasti tai alusvaatteisillaan nukkumisesta tuntuu oudolta :D Eikö teille muille oikeasti tule kylmä? Minulla on siis paksu untuvapeitto mutta ei se siltikään riitä.
Vierailija kirjoitti:
Käytännön syyt. Miehen boksereihin verrattava asu naisella olisi alushousut ja rintsikat. Useimmat naiset eivät kuitenkaan halua rintsikoilla nukkua, koska olo on mukavampi ilman. Moni haluaa kuitenkin verhota ylävartalonsa jollain, paidalla tai mekolla. Joku tykkää nukkua alasti, mutta useimmat eivät halua vaikkapa kouluikäisten lastensa näkevän ryntäitään muualla kuin saunassa. Moni hengailee muutenkin yöasullaan aamutoimien ajan, moni mieskin boksereillaan. Harva nainen haluaa naapuritalon asukkaiden näkevän ryntäitään kun valmistelee ikkunan ääressä voikkuleipiä.
No eiköhän lähes kaikissa asunnoissa ole verhot ja/tai kaihtimet/rullaverho, jotka voi sulkea ettei naapuri näe perheen väkeä alasti tai vähissä vaatteissa? Mitä tässä naapuriasuntoja katselen ympärilläni (kerrostalot ja omakotitalot), niin kaikissa on iltaisin ja aamuvarhaisella jotkut suojat ikkunan edessä.
Itsekin laitan kaihtimet kiinni, kun ulkona alkaa hämärtää ja avaan ne vasta kun lähden töihin arkena klo. 7 ja viikonloppuna herättyäni ja puettuani päivävaatteet päälle, eli joskus 10 aikaan. Minulla on kyllä yöpaita käytössä, että ihan sama vaikka naapurit minut siihen pukeutuneena näkisivät, kun se päällä kotona liikun.
Tykkään sileistä, viileistä puuvilla petivaatteista iltasuihkun jälkeen alastonta ihoa vasten.
Ei mitään kiristyspuristuksia. Säätelen peitoilla sopivat lämmöt.
Viileitä unia.
Vierailija kirjoitti:
Itse nukun pelkissä rintsikoissa. Mies kalsarisillaan.
En pysty nukkumaan missään yöasuissa, ahdistaa. Ennen nukuin ihan alasti, mutta rintojen pienennysleikkauksen jälkeen jäi nuo liivit.
Jännä, itse nukuin ennen pienennysleikkausta aina liivit päällä, leikkauksen jälkeen on voinut viimeinkin nukkua ilman liivejä.
Meillä mies nukkuu kaikki vaatteet päällä. Farkut jalassa ja paidat päällä.
Mä nukun kesällä alasti ja pelkän pussilakanan kanssa tai jopa ilman sitä. Talvella tarvitsen yöpuvun ja täkin (ei mitään hirveän paksua kuitenkaan). Mies nukkuu ympäri vuoden boksereissa paksun peiton alla. EN voi käsittää.
N32
Vierailija kirjoitti:
Minä nukun alasti ja olen nainen. Pelkkä ajatuskin jostain pyjamasta rupeaa ahdistamaan.
Petivaatteet varmaan haisee ihan pillulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä nukun alasti ja olen nainen. Pelkkä ajatuskin jostain pyjamasta rupeaa ahdistamaan.
Petivaatteet varmaan haisee ihan pillulle.
Varmasti.
Ite olen nukkuessani voimakkaasti lämpenevä nainen. Nukun aina hihattomassa paidassa ja pikkuhousuissa. Hihojen kanssa tukahdun kuumuuteen, ilman kevyttä vaatetusta näin vilkkaita ja levottomia painajaisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja nukun pyjama päällä ja villasukat jalassa ja olen aina nukkunutkin. Palelen helposti, varsinkin talvisin. Ajatus alasti tai alusvaatteisillaan nukkumisesta tuntuu oudolta :D Eikö teille muille oikeasti tule kylmä? Minulla on siis paksu untuvapeitto mutta ei se siltikään riitä.
Ei tule kylmä untuvapeitolla. Keho lämmittää untuvan, voi olla, että jopa paremmin, kun ei ole pyjamaa. Villasukat mulla kyllä on jalassa.
Minä olen kotinaturisti, ilkosillani kotona niin 30 ast helteellä kuin pakkasellakin. Olen 57v nainen.
Meillä kumpikin nukkuu villasilkkikerrastossa. Toimii sekä helteellä että pakkasella.
Mulla on t-paita ja löysät kaprit/ pyjaman housut kesät ja talvet. Osittain siksi että mua palelee herkästi, mutta myös yhteisen peiton alla nukkuminen aiheuttaa peiton liikkumista kun mies kääntää kylkeä. Heräisin joka kerta tähän jos ei olisi mitään vaatetta päällä.
Meillä sekä minä että mies nukkuu alasti, kesät, talvet. Tykätään tuuletella 👍😄
Me nukutaan molemmat alasti
Ja pervoille tiedoksi, monet käy iltaisin suihkussa kun on kivempi viettää se noin kolmasosa vuorokaudesta puhtaana puhtaissa lakanoissa
Vierailija kirjoitti:
Nukuin ennen alasti ja vaimo yöpuvussa, mutta ekan lapsen jälkeen siirryin pyjamaan. Lapsi kömpi aikanajaoin sänkyyn enkä halunnut sen näkevän vällykäärmeen tahatonta aamuvoimistelua.
Perhana meikällä tämä ongelma nykyään, just viime yönä toddleri kapusi viereen nukkumaan, ja rupes sitten unissaan potkia polvella mun letkua kun se aamuvoimisteli.
Entäs ajatus pimpsukalle haisevista lakanoista?