Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko viedä adressin vaikka osallistun hautajaisiin?

Vierailija
26.03.2014 |

Olin varautunut muistamaan vainajaa vain adressilla, koska en hautajaiskutsun tullessa ollut varma paikalle pääsystäni. Nyt pääsen kuitenkin paikalle. Olen tilannut kukkalaitteen ja nyt kyselisinkin, että voinko viedä adressin muistotilaisuuteen vaikka osallistunkin kukkalaitteella siunaustilaisuuteen? Vai liitäänkö adressin kukkalaitteeseen?

Nämä ovat minulle ensimmäiset hautajaiset aikuisiällä, joten olen hiukan pihalla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tai. Hautajaisiin mennessäsi voit viedä myös pelkän addressin. 

Vierailija
2/6 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kukkalaitteessa olla jonkinlainen kortti? Vai voinko vain viedä kukkalaitteen ja sanoa esim "Maijalle" (vainajan nimi)?

En nimittäin ehdi enää ostaa erillistä hienoa korttia kukkalaitteeseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://evl.fi/evlfi.nsf/Documents/987237D6F8BAB030C225706E00385B4C?openDocument&lang=FI

En tiä vastaako kysymykseen, mutta jotain yleistä höpinää tuolla. 

Vierailija
4/6 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 18:15"]

Pitääkö kukkalaitteessa olla jonkinlainen kortti? Vai voinko vain viedä kukkalaitteen ja sanoa esim "Maijalle" (vainajan nimi)?

En nimittäin ehdi enää ostaa erillistä hienoa korttia kukkalaitteeseen...

[/quote]

Saat sieltä kukkakaupasta valkoisen tyhjän kortin, johon sitten kirjoitat haluamasi tekstin. Vaikka "Jäähyväiskukkia Maijalle" , tai kopioit värssyn siitä ostamastasi adressista. Tai sitten ei mitään korttia ja sanot vaan haluamasi kukat laskiessasi. Jos et itkulta pysty puhumaan, niin lasket vaan hiljaa kukat. Muista katsoa omaisia silmiin kukat laskettuasi, ennen kuin palaat paikallesi.

Älä vie adressia, jos menet itse paikalle.

Vierailija
5/6 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lähettää adressin omaisille, sitä et voi viedä hautajaisiin.

Vierailija
6/6 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen käytäntö on, että hautajaistilaisuudessa vainajaa muistetaan ja omaisten suruun otetaan osaa joko suruadressilla tai kukkalaitteella. Adressi ei ole tarpeen silloin, kun arkulle lasketaan kukkalaite.