Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatteko suositella helppohoitoisia ja hyvännäköisiä huonekasveja?

Vierailija
22.11.2020 |

Itse en varsinaisesti mikään viherpeukalo ole mitä tulee sisäkasveihin, niin kyselen nyt sitten täältä ehdotuksia sellaisiin helppoihin, mutta ihan kivannäköisiin huonekasveihin mitkä eivät kuitenkaan ihan älyttömiä maksaisi.

Terveisin Naispelko27

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuuluisa kukantappaja. Paikallinen kukkakauppias sanoi että ei myy minulle enää muita kuin silkkikasveja.

Olen onnistunut t appamaan myös anopinkielen ja palmuvehkan.

Mutta kultaköynnös kasvaa ja kukoistaa!

Vierailija
22/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehikasvit, esim. aloet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuisin tähän ketjuun, mutta epäilen jonkun poistavan sen saman tien.

Vierailija
24/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain köynnöksiä minulla jo onkin. Ei suoraan sanottuna mitään käryä tarkemmin lajista, mutta on ne hengissä pysyneet ja jopa kasvaneetkin. Mitä pitkin noita köynnöksiä muuten kannattaisi kasvattaa? Naru, siima, rautalanka? Rautalangalla saisi varmaan kasvatettua vaikka minkämoiseksi asetelmaksi. Ovat kyllä vielä aika vaatimattoman kokoisia, mutta jospa ne siitä villiintyvät.

Terveisin Naispelko27

Vierailija
25/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuuluisa kukantappaja. Paikallinen kukkakauppias sanoi että ei myy minulle enää muita kuin silkkikasveja.

Olen onnistunut t appamaan myös anopinkielen ja palmuvehkan.

Mutta kultaköynnös kasvaa ja kukoistaa!

Kuulut siis liikakastelijoiden heimoon. Kultaköynnös selviytyy hengissä kanssasi, koska se osaa puristaa ylimääräistä vettä pois lehtiensä kautta. Sinulla voisivat menestyä myös rönsylilja ja niilinkaisla.

Vierailija
26/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain köynnöksiä minulla jo onkin. Ei suoraan sanottuna mitään käryä tarkemmin lajista, mutta on ne hengissä pysyneet ja jopa kasvaneetkin. Mitä pitkin noita köynnöksiä muuten kannattaisi kasvattaa? Naru, siima, rautalanka? Rautalangalla saisi varmaan kasvatettua vaikka minkämoiseksi asetelmaksi. Ovat kyllä vielä aika vaatimattoman kokoisia, mutta jospa ne siitä villiintyvät.

Terveisin Naispelko27

Köynnökset kannattaa kietoa pylvään ympärille, niin ne ovat näyttävämpiä. Tähän malliin:

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/osallistu/_kultakoynnos/post/58…

Onko tutun näköinen kasvi?

Vierailija
27/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M35.

Monia viherkasveja ollut. Ehdoton suosikki on Jukkapalmu. Todella helppohoitoinen. Kesällä kastelu 1 kerran kuuakudessa riittää. Talvella kasteluvälin voi venyttää jopa 3 kuukauteen.

Jukkapalmu kasvaa luonnostaan (puoli)aavikolla, joten kestää hyvin kuivuutta. Itseasiassa liika kastelu tappaa sen, mädäntyy. Kun se kastellaan, kasteellan läpimäräksi. Ruukun pohjassa pitää olla reikä ja aluslautaselle ei saa jäädä vesi seisomaan. 

Kasvupaikan pitää olla valoisa ja sitä pitää välillä käännellä, muuten kasvaa toispuoleisesti. Itse istuttanut hieman isompaan ruukkuun, multana kaktusmulta.

Kasvaa nopeasti ja on rehevä ja näyttävä. 

Vierailija
28/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin Naispelko27

Köynnökset kannattaa kietoa pylvään ympärille, niin ne ovat näyttävämpiä. Tähän malliin:

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/osallistu/_kultakoynnos/post/58…

Onko tutun näköinen kasvi?

Eipä minulla mitään pylväitä ole. Omassa suunnitelmassani ajattelin kasvattaa ikkunaan sen, ikäänkuin verkoksi ja siitä sitten kyljettää sitä johonkin muualle.

Ja on jokseenkin tutun näköinen, ei ole minulla ihan samanlainen, mutta luultavasti jotain samaan lajiin kuuluvaa muunnosta.

Terveisin Naispelko27

Vierailija
29/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rönsylilja pärjää paremmin alikastelijoilla. Liiallisesta kastelusta kärsii ja kupsahtaa hitaasti kituen.

Vierailija
30/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjovehkasta lähtee jotain kirkasta nestettä lehtien päästä. Jätti läikkiä pakettiin.

Tämä kirkas neste tulee lehtien kärjistä ja on liikavettä mitä kasvi ei pysty hyödyntämään.

Vähemmän vettä.

Vierailija
31/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikakastelee, saviruukku voi myös olla hyvä koska savi imee vähän ylimääräistä vettä poies. Mikäli se sopii kasville

Joulukaktus on nätti ainakin joulun alla mikäli saa sen kukkimaankin. Itsellä on ihme kyl elossa vielä vaikka ei kukikaan :D

Vierailija
32/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos liikakastelee, saviruukku voi myös olla hyvä koska savi imee vähän ylimääräistä vettä poies. Mikäli se sopii kasville

Joulukaktus on nätti ainakin joulun alla mikäli saa sen kukkimaankin. Itsellä on ihme kyl elossa vielä vaikka ei kukikaan :D

Tuo joulukaktus on kyllä hävyttömän hyvännäköinen kukkiessaan. Vaikka en rehellisesti kyllä mikään kukkaispoika olekaan. Tuollaiset kukkimattomat horsmat on enempi mieleen, ei tule muutoksia kämpän ulkonäköön kun välillä on liian värikäastä ja välillä pelkkää vihreää.

Terveisin Naispelko27

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme