Osaatteko suositella helppohoitoisia ja hyvännäköisiä huonekasveja?
Itse en varsinaisesti mikään viherpeukalo ole mitä tulee sisäkasveihin, niin kyselen nyt sitten täältä ehdotuksia sellaisiin helppoihin, mutta ihan kivannäköisiin huonekasveihin mitkä eivät kuitenkaan ihan älyttömiä maksaisi.
Terveisin Naispelko27
Kommentit (32)
Minä suosittelen myös palmuvehkaa. Myös kultaköynös ja peikonlehti on suht helppohoitoisia
Kirjovehka on helppo ollut meillä. 15 vuotta jo kestänyt meillä eikä olla viherpeukaloita.
Makukysymys tietenkin mutta minusta nätti.
Olisko tekokasvit ihan nolo valinta? Saako nykyään hyvän näköisiä tekokasveja, esim. sellaisia rönsyilevän näköisiä?
Tuo kirjovehka on kyllä aika kivannäköinen. Itsekin olen netistä katsellut noita tekököynnöksiä yms. ja ainakin siellä kuvissa näyttävät suht asiallisilta. Ihan oikeita kasveja olen nyt kuitenkin hakemassa tällä kertaa.
Terveisin Naispelko27
Jukkapalmu
rönsylilja
juoru
enkelinsiipi
traakkipuu
viirivehka
kaktukset
muorinkukat
apostolinmiekka
Peikonlehti, kilpipiilea, nukkumatti, nukkumaija
Alapeukku kultaköynnökselle ja peikonlehdelle vaan siksi, että mulla ne kuolee aina.
Nukkumatti ja -maija on kans vaikeita.
Vierailija kirjoitti:
Olisko tekokasvit ihan nolo valinta? Saako nykyään hyvän näköisiä tekokasveja, esim. sellaisia rönsyilevän näköisiä?
Tekokasvit kuulemma keräävät paljon pölyä ja ovat hankalia puhdistaa.
Tämä ei siis ole omakohtainen kokemus vaan kuultua.
Kultaköynnös, kasvaa pituutta nopeaan ja on näyttävä. Jos joskus kuivahtaa, virkoaa nopeasti kun kastelee.
Ihan ensin pitää kysyä, mihin ilmansuuntaan kasveille suunnitellun huoneen ikkunat ovat. Ja toiseksi, oletko sitä vihertumpelotyyppiä, joka unohtaa kastella kasvejaan, kunnes puolen vuoden päästä havahtuu siihen että ne ovat käpristyneet ruskeiksi rangoiksi - vai sitä toista, joka hukuttaa ja mädättää kasvinsa liialla kastelulla?
Rahapuu, posliinikukka, sulkasaniainen, kliivia, rönsylilja, tuonenkielo, amatzoninlilja
Kirjovehkasta lähtee jotain kirkasta nestettä lehtien päästä. Jätti läikkiä pakettiin.
Suosittelen kanssa jotakin vehkaa. Olen itse ihan tumpelo kasvien kanssa. Tämä nuukahtaa fyysisesti, jos en ole viikkoon kastellut, ja heti kun näen mokoman dramaattisen kasvin makaavan pitkin pöytää, muistan taas antaa hörpyn. Parin tunnin päästä on noussut taas ylös loistoonsa. Sopiva minulle.
Olen joutunut luopumaan kaktuksista, kun ne mulla aina kuolee. Palmuvehka on ilmeisesti kuolematon.
Erilaiset ruukkupalmut. Peikonlehti. Anopinkieli.
Tuo suositeltu palmuvehka sen sijaan on hirveä kun vähän kasvaa, niin kauan nätti kun on pienehkö, kasvaessaan ei enää.
Palmuvehka ei kuole millään. Toinen kiva on anopinkieli.