Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa työtöntä

Vierailija
22.11.2020 |

Nyt tarvis niitä hyviä ja positiivisia tarinoita. Olitko työtön ja sait töitä vaikka usko jo meni? Tai kaipaatko vertaistukea? Tule ketjuun kertomaan. Minulla kohta 3 kk täyteen työttömänä ja alkaa ahdistaa. :( Kaipaan järkevää tekemistä ja elämässä eteenpäin menoa. Nyt tuntuu että arki ha elämä junnaa paikallaan eikä pääse eteenpäin. En kehtaa edes tuttuja enää tavata. :(Hävettää ja itkettää. Ramppasin haastatteluissa, mutta ei silti tärpännyt kuudenkaan haastattelun päätteeksi. Nyt ei ole mistään kuulunut eikä paikkoja edes mitä hakea. Alkaa ahdistaa pitkittyyko tämä.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae paikkoja joita aina on tarjolla, nykyään sopimukset ovat sitä noin 3kk, joten jos paikka ei ole oma, niin työn kyllä kestää kun ei sitä kauan kuitenkaan ole..

Vuokratyöfirma

Lehtimyyntiä

Joulu sijaisuuksia

Henkilökohtainenavustaja

Vierailija
2/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala hoitajaksi, siellä pärjää kuka vaan ja töitä löytyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala miettiä jotain koulutusta. Tammikuussa alkaa paljon, vielä ehtii hakea.

Vierailija
4/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae paikkoja joita aina on tarjolla, nykyään sopimukset ovat sitä noin 3kk, joten jos paikka ei ole oma, niin työn kyllä kestää kun ei sitä kauan kuitenkaan ole..

Vuokratyöfirma

Lehtimyyntiä

Joulu sijaisuuksia

Henkilökohtainenavustaja

Onko oikeasti muka näin, etta 3 kk työttömyyden jälkeen maisterina minun olisi haettava jotain hanttihommia? Luulen, että en ole edes noihin paikkoihin vahvoilla kouluttautuneisuuteni takia. Ap

Vierailija
5/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala miettiä jotain koulutusta. Tammikuussa alkaa paljon, vielä ehtii hakea.

Olen ajatellutkin hakea kouluun ja hain jo viime keväänä vielä töissä ollessani, mutta en päässyt. Nyt mietin opintojen aloittamista jo avoimessa yliopistossa ja sitten uudestaan opiskelemaan haku. Ala liippaa omaani ja työllistää tällä hetkellä. Ap

Vierailija
6/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ala hoitajaksi, siellä pärjää kuka vaan ja töitä löytyy

Minusta ei ole kyllä hoitajaksi. En todellakaan olisi sopiva siihen työhön. Ap

Vierailija
7/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratyöfirma

Lehtimyyntiä

Joulu sijaisuuksia

Henkilökohtainenavustaja

Ei välttämättä palkata, jos on liian korkeasti koulutettu.

Vierailija
8/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokratyöfirma

Lehtimyyntiä

Joulu sijaisuuksia

Henkilökohtainenavustaja

Tämä on myös oma käsitykseni. Ap

Vierailija
9/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokratyöfirma

Lehtimyyntiä

Joulu sijaisuuksia

Henkilökohtainenavustaja

Näin se monesti on. Noihinkin töihin on hakijoita, joilla koulutusta ja kokemusta vastaavista. Maisteri ei varmasti ole ykkösvalinta.

Vierailija
10/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratyöfirma

Lehtimyyntiä

Joulu sijaisuuksia

Henkilökohtainenavustaja

Itse asiassa olen hakenutkin aiemmin kaupan kassalle extraajaksi, kun viimeistelin opintojani, mutta en päässyt edes haastatteluun. Itse asiassa en kuullut koskaan mitään kyseisestä paikasta. Ap

Vierailija
11/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokratyöfirma

Lehtimyyntiä

Joulu sijaisuuksia

Henkilökohtainenavustaja

Itse asiassa olen hakenutkin aiemmin kaupan kassalle extraajaksi, kun viimeistelin opintojani, mutta en päässyt edes haastatteluun. Itse asiassa en kuullut koskaan mitään kyseisestä paikasta. Ap

En siis päässyt siltikään vaikka olen tehnyt kassalla töitä aiemmin opiskelujen ohessa. Noihinkin kaupan kassan hommiin löytyy juuri sille alalle kouluttautuneita jne. Ap

Vierailija
12/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk ei ole mitään. Siinä kolmessa vuodessa tottuu työttömyyteen ja tuilla elämiseen.

Vierailija
14/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni hommasi duunarikoulutuksen ja pääsi töihin. Oli aiemmin korkeammin koulutettu, mutta kun ei töutä löytynyt, niin alkoi duunariksi. Tuntuu että monille korkeasti koulutetuille se on liian nolo vaihtoehto ja ollaan ennemmin työttöminä.

Vierailija
15/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni hommasi duunarikoulutuksen ja pääsi töihin. Oli aiemmin korkeammin koulutettu, mutta kun ei töutä löytynyt, niin alkoi duunariksi. Tuntuu että monille korkeasti koulutetuille se on liian nolo vaihtoehto ja ollaan ennemmin työttöminä.

Ei ole kyllä mistään noloudesta kiinni. Mutta soveltuuko kaikki duunarihommiin? Ja tuntuuhan se epäreilulta heittää 5 vuoden koulutus hukkaan ja taas kouluttautua alalle, jolle ei vaikka edes sovellu. Ap

Vierailija
16/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 kk ei ole mitään. Siinä kolmessa vuodessa tottuu työttömyyteen ja tuilla elämiseen.

En minä halua tottua työttömyyteen. Minulla olisi vielä yli 30 vuotta työikää jäljellä. Vielä en suostu luovuttamaan ja tottumaan. Katson ainakin vielä suunnitelma b:n kortit mitä olen miettinyt. Ap

Vierailija
17/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en itse ole koskaan käynyt kouluja. Mulle on aina löytynyt töitä. Aluksi kaupan kassan ja myöhemmin tehdasduunia. Ei ole tarvinnut työttömänä olla, mitä nyt välillä lomautetaan kun on tehtaassa hiljaista, mutta sehän menee huilinkina kun tietää pääsevänsä takaisin.

Ja hyvin olen pärjännyt taloudellisesti ja asuntolainanikin yksin jo melkein kokonaan maksanut.

N42

Vierailija
18/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä mistään noloudesta kiinni. Mutta soveltuuko kaikki duunarihommiin? Ja tuntuuhan se epäreilulta heittää 5 vuoden koulutus hukkaan ja taas kouluttautua alalle, jolle ei vaikka edes sovellu. Ap

Ammattisuoja purettiin jo 90-luvun lamassa. Jos ei saa akateemisen hommia eikä sovellu duunariksi, edessä on työkkärin pupukursseja ja työkokeiluita kierrätyskeskuksissa eläkeikään saakka. Tai sitten leikatulla toimeentulotuella eläminen.

Vierailija
19/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattisuoja purettiin jo 90-luvun lamassa. Jos ei saa akateemisen hommia eikä sovellu duunariksi, edessä on työkkärin pupukursseja ja työkokeiluita kierrätyskeskuksissa eläkeikään saakka. Tai sitten leikatulla toimeentulotuella eläminen.

Huh. Onpa synkkä ajatusmaailma. Itse ajattelin vielä opiskella omaa alaani liippaavan koulutuksen, jolla on töitä. Ap

Vierailija
20/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en itse ole koskaan käynyt kouluja. Mulle on aina löytynyt töitä. Aluksi kaupan kassan ja myöhemmin tehdasduunia. Ei ole tarvinnut työttömänä olla, mitä nyt välillä lomautetaan kun on tehtaassa hiljaista, mutta sehän menee huilinkina kun tietää pääsevänsä takaisin.

Ja hyvin olen pärjännyt taloudellisesti ja asuntolainanikin yksin jo melkein kokonaan maksanut.

N42

Onneksi ihmiset tyytyy ja tykkää eri asioista. Itselle olisi ollut kauhistus työskennellä tehtaassa koko elämä vaikka kuinka olisi töitä tarjolla. T. Akateeminen pätkä työläinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme