Auttakaa työtöntä
Nyt tarvis niitä hyviä ja positiivisia tarinoita. Olitko työtön ja sait töitä vaikka usko jo meni? Tai kaipaatko vertaistukea? Tule ketjuun kertomaan. Minulla kohta 3 kk täyteen työttömänä ja alkaa ahdistaa. :( Kaipaan järkevää tekemistä ja elämässä eteenpäin menoa. Nyt tuntuu että arki ha elämä junnaa paikallaan eikä pääse eteenpäin. En kehtaa edes tuttuja enää tavata. :(Hävettää ja itkettää. Ramppasin haastatteluissa, mutta ei silti tärpännyt kuudenkaan haastattelun päätteeksi. Nyt ei ole mistään kuulunut eikä paikkoja edes mitä hakea. Alkaa ahdistaa pitkittyyko tämä.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Jäin työttömäksi virallisesti 1992 ollessani hoitovapaalla, aikaan jolloin firmoja kaatui kuin puita myrskyssä. 1995 nuorin täytti kolme ja sen jälkeen aloin aktiivisen työnhaun. Tuosta alkaen tein lähinnä työllistämistöitä, kävin kursseja ja kouluttauduin uudelleen ammattiin. Olin täysin epätoivoinen, kunnes 2010 täysin yllättäen tulin valituksi projektiin, johon oli useita kymmeniä hakijoita. Se oli määräaikainen, mutta poiki nykyisen työpaikkani, jossa olen ollut pian 10 vuotta. Työ on alalta, mihin kouluttauduin aikuisena. Tuli valituksi hommaan 44-vuotiaana.
Minkälainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin työttömäksi virallisesti 1992 ollessani hoitovapaalla, aikaan jolloin firmoja kaatui kuin puita myrskyssä. 1995 nuorin täytti kolme ja sen jälkeen aloin aktiivisen työnhaun. Tuosta alkaen tein lähinnä työllistämistöitä, kävin kursseja ja kouluttauduin uudelleen ammattiin. Olin täysin epätoivoinen, kunnes 2010 täysin yllättäen tulin valituksi projektiin, johon oli useita kymmeniä hakijoita. Se oli määräaikainen, mutta poiki nykyisen työpaikkani, jossa olen ollut pian 10 vuotta. Työ on alalta, mihin kouluttauduin aikuisena. Tuli valituksi hommaan 44-vuotiaana.
Minkälainen?
Rakennusala (amk) ja suunnittelutyötä.
Olen ollut 8 vuotta työttömänä, ei kuule tuo 3kk tunnu missään.
suo-ojia ja pelto-ojia kaikki kaivamaan ja perkamaan vaan ja yliopistot kiinni
kyllä tekevälle työtä löytyy
😬
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 8 vuotta työttömänä, ei kuule tuo 3kk tunnu missään.
Ikävä kuulla.. Mites näin kävi? Olitko/oletko kuitenkin kouluttautunut tai halukas/pystyvä töihin? Ap
Opiskele koodariksi. Töitä on ja sopii monille. Lue "Duunitori.fi"
Vierailija kirjoitti:
Opiskele koodariksi. Töitä on ja sopii monille. Lue "Duunitori.fi"
Onko koodareille oikeasti niin paljon hommia ku hehkutetaan? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae paikkoja joita aina on tarjolla, nykyään sopimukset ovat sitä noin 3kk, joten jos paikka ei ole oma, niin työn kyllä kestää kun ei sitä kauan kuitenkaan ole..
Vuokratyöfirma
Lehtimyyntiä
Joulu sijaisuuksia
HenkilökohtainenavustajaOnko oikeasti muka näin, etta 3 kk työttömyyden jälkeen maisterina minun olisi haettava jotain hanttihommia? Luulen, että en ole edes noihin paikkoihin vahvoilla kouluttautuneisuuteni takia. Ap
Noh, sitten vain jatkat ylimielistä valittamista, sehän viekin pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae paikkoja joita aina on tarjolla, nykyään sopimukset ovat sitä noin 3kk, joten jos paikka ei ole oma, niin työn kyllä kestää kun ei sitä kauan kuitenkaan ole..
Vuokratyöfirma
Lehtimyyntiä
Joulu sijaisuuksia
HenkilökohtainenavustajaEi välttämättä palkata, jos on liian korkeasti koulutettu.
Hakiessa ei ole pakko kertoa kaikkia meriittejään, jos paikan haluaa saada. Todellisuudessa useimmat nirsoilematta työn kanssa. Onko jotenkin moraalisesti oikeampaa olla työtön maisteri kuin työtön perustutkinnon käynyt, jos työtä on nokan edessä tarjolla ; )
Ap on aika luuseri jos ei saa töitä noin monen haastattelun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa aapeen haastatteluihin niin itse olen ollut haastateltavana 12 kertaa ja kahdeksan kertaa sain paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokratyöfirma
Lehtimyyntiä
Joulu sijaisuuksia
HenkilökohtainenavustajaItse asiassa olen hakenutkin aiemmin kaupan kassalle extraajaksi, kun viimeistelin opintojani, mutta en päässyt edes haastatteluun. Itse asiassa en kuullut koskaan mitään kyseisestä paikasta. Ap
En siis päässyt siltikään vaikka olen tehnyt kassalla töitä aiemmin opiskelujen ohessa. Noihinkin kaupan kassan hommiin löytyy juuri sille alalle kouluttautuneita jne. Ap
Näinhän se on, maisterin tutkinto ei takaa sitä, että osaat toimia kassalla tai siistijänä, ei kai tuota nyt niin vaikeaa ole ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs luuseriutta siinä on, jos hakijoita on joka paikkaan se 200 ja pääsee 8 parhaan joukkoon kuitenkin, mutta joku muu valitaan kellä on enemmän työkokemusta? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokratyöfirma
Lehtimyyntiä
Joulu sijaisuuksia
HenkilökohtainenavustajaEi välttämättä palkata, jos on liian korkeasti koulutettu.
Hakiessa ei ole pakko kertoa kaikkia meriittejään, jos paikan haluaa saada. Todellisuudessa useimmat nirsoilematta työn kanssa. Onko jotenkin moraalisesti oikeampaa olla työtön maisteri kuin työtön perustutkinnon käynyt, jos työtä on nokan edessä tarjolla ; )
Etkö ole kuullut koronasta ja työttömyyden kasvusta tai tajua, että kaikille ei riitä niitä suorittavia töitäkään? Miksi minut otettaisi ekana siihen hanttihommaan, kun ei ole työkokemusta sellaisesta ja jollain hakijalla varmasti on? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokratyöfirma
Lehtimyyntiä
Joulu sijaisuuksia
HenkilökohtainenavustajaOnko oikeasti muka näin, etta 3 kk työttömyyden jälkeen maisterina minun olisi haettava jotain hanttihommia? Luulen, että en ole edes noihin paikkoihin vahvoilla kouluttautuneisuuteni takia. Ap
Noh, sitten vain jatkat ylimielistä valittamista, sehän viekin pitkälle.
Mitäs ylimielistä siinä on jos tajuaa työmarkkinoiden realiteetit? Ap
työteliäs 1930 luku kirjoitti:
suo-ojia ja pelto-ojia kaikki kaivamaan ja perkamaan vaan ja yliopistot kiinni
kyllä tekevälle työtä löytyy
😬
Soita ei saa ojittaa yhtään enempää! Mutta kaupungilta/kunnalta voisi löytyä muuta merkittävää ja mielekästä työtä. Esim. tossa mun ikkunan alla on nyt kuutisen kuukautta kaiveltu kuoppia ja täytetty niitä, ihan vaan ison liikenneuudistuksen nimissä. Mitään näkyvää ei siis ole tapahtunut, mutta työllistävä sekä melua ja pölyä aiheuttava vaikutus on kyllä silmiinpistävä.
Ymmärrän te-keskuksen halun pitää ihmisiä kiinni arjessa ja rutiineissa, mutta toteutuuko se sitten niillä huhutuilla pupukursseilla?