Menestyisikö/onko olemassa "todellinen elämä"-blogeja?
Blogeissa on aina kaikki niin siistiä, kaunista, huolella mietittyä, järjestyksessä. Kynttilät on laatikossa, jossa lukee Candels ja ruokapöydällä on sanomalehti- ja laskupinon sijaan ihana kukka-asetelma ja höyryävä kuppi kuumaa juomaa.
Mäkin haluaisin aloittaa sisustusblogin... Oishan meillä kaunista, jos...siivoaisi. Nytkin sohvapöydällä sulassa sovussa 1900-luvun alun jugend-lasikulhon kanssa mehukannu, jonkun peltipurkin kansi ja joku epämääräinen nyytti sekä kellon koristekotkat.
Nojatuolilla miehen kahdet pöksyt retkottaa, samoin smokkivyö ja henkselit.
Eteisen pöydällä purkkiinsa jämähtänyt, puoliksi poltettu kynttilä - asetelma oli kaunis joskus kuukausi sitten. Sen seurana Goebelin soittorasia, joku pikkuinen muovipussi, kotiavaimet ja käsivoidetuubi. Toivottavat siinä tervetulleeksi kotiin.
Mitäs, jos kuvaisinkin sitä, millaista meillä on OIKEASTI. Onko sellaisia blogeja? Lukisiko sellasta yhtään kukaan?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:29"]
On niitä tuollaisiakin, mutta mikään tietämäni niistä ei "menesty" siinä mielessä että olisi paljon lukijoita, yhteistyökumppaneita tms. Niillä arkiblogeilla on yleensä omat pienet vakilukijakuntansa, muttei mitään suurta kansansuosiota.
[/quote]
Tiedän yhden poikkeuksen.
http://www.viipaleita.net/blog/satu/ on "arkiblogi", jossa käsitellään vaikeitakin asioita; masennusta, syöpää, kuolemaa siinä missä sisustusta ja kokkailujakin.
Ja sillä on kymmeniä tuhansia lukijoita joka viikko.
[/quote]
Mutta tuohan oli juuri niitä aseteltuja kuvia täynnä, eli ei sitä realismia, jota oletan ap:n tarkoittaneen.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:36"]
haluan nähdä kellon koristekotkat
[/quote]
Saamasi pitää!
Joku on nostanut tämän aloitukseni. :) Silloin joskus tuntui,ettei sitä noteerannut kukaan.
Jospa siis aloitan ihan oman blogin. Mulla on sille jo nimi! Nyt pitäs vaan keksiä itselle nimimerkki...
Ei mulla tarvii olla tuhansia lukijoita. Jos nyt JOKU lukisi ja joskus kommentoisi, se olisi mukavaa.
ap
P.S. Kellon koristekotkat on YHÄ tuossa sohvapöydällä.. :P
Täällä kirjoitetaan ja kuvataan ihan normaalia elämää, siksi tykkään lukea. Kertoo avoimesti mielenterveysongelmista, tekee peruskorjataan ja uskaltaa laittaa läskiksi kaikkien ruodittavaksi.
Siis peruskotiruokaa, ei peruskorjausta :D
Voisihan tuommoista olla ihan hauska lukea! Tosin se täydellinen järjestelmällisyys ja siisteys on joillekin ihan oikeaakin arkea, esimerkiksi vanhempieni koti on AINA tiptop-kunnossa, koriste-esineet kauniisti paikoillaan, pölyt pyyhittynä ja lattia niin puhdas että siltä voisi vaikka syödä. Sängyt kauniisti pedattuina, kirjahyllyjen kirjat siististi aakkosjärjestyksessä, pyykit nätisti korissa ja tuoreita kukkia ruokapöydällä kristallivaasissa. En tiedä miten äitini sen tekee (vaikka asuinkin siellä 18 vuotta :D), mutta sellaisia blogien eteerisiä unelmakoteja on ihan oikeastikin olemassa.
Tiedän. Mun anopin ja miehen isoäidin kodit on myös tuollaisia. Samoin mun isovanhempien kodit oli aina tiptop. Vaikka olisi ollut vaatimatontakin, niin kaikki oli silti aina järjestyksessä.
Asuin Saksassa kerran alivuokralaisena mammalla, jolla oli kaikki aina siistiäkin siistimpää. Jopa piha ja puutarha. Kun vähän alkoi esim. kesäkukista aika jättää (minusta olivat vielä hyviä ja kauniita, mutta ei kukkineet enää ihan täysillä), mamma repi ne penkistä ja uudet kukat kehiin. Täydellinen vanhanajan Hausfrau.
Mulla ei ole näin. Mä olen kävelevä kaaosgeneraattori. :( :)
ap
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:33"]
On niitä tuollaisiakin, mutta mikään tietämäni niistä ei "menesty" siinä mielessä että olisi paljon lukijoita, yhteistyökumppaneita tms. Niillä arkiblogeilla on yleensä omat pienet vakilukijakuntansa, muttei mitään suurta kansansuosiota.
[/quote]
http://www.viipaleita.net/blog/satu/ on "arkiblogi", jossa käsitellään vaikeitakin asioita; masennusta, syöpää, kuolemaa siinä missä sisustusta ja kokkailujakin.
[/quote]
Mutta tuohan oli juuri niitä aseteltuja kuvia täynnä, eli ei sitä realismia, jota oletan ap:n tarkoittaneen.
[/quote]
Olen blogista ymmärtänyt, että tuolla siivotaan jatkuvasti tai ainakin keskivertoa huomattavasti enemmän, en usko, että kuvia erikseen "lavastetaan".
Kokeile sinä aloittaa, olisi hauska käydä kurkkaamassa! :D
Haha, kyllä varmasti lukisi! On totta, että monet lukevat blogeja nimenomaan eskapismitarkoituksessa, eli pitää olla kokovalkoista, kalliita brändejä ja tarkkaan harkittua, mutta tosi paljon löytyy myös meitä, jota tuo laskelmoitu siloiteltu meininki alkaa jo ärsyttää. Antaa mennä vaan!
Mä olen harkinnut lifestyleblogin perustamista. Sellaisen, jossa yleismeininki olisi positiivinen, mutta ei myöskään arkailtaisi kertoa, että nyt on rahat loppu tai dieetti meni mönkään tai en jaksanut mennä tenttiin. Ulkomaanmatkustelua on, mutta mahdollisimman halvalla ja yöpyminen hostellin dormeissa. Uusi käsilaukku ostetaan kun entinen on käytetty loppuun... Tällaista linjaa.
Kymmenen vuotta sitten roikuin nimimerkillisillä keskustelupalstoilla, joissa oli paljon nettipäiväkirjoja. Ne vaikuttivat musta pääsääntöisesti "aidoilta", kun niitä kirjoitettiin itselle ja ventovieraille, eikä omalla nimellä. Poikkeuksia tietysti oli, mutta ne mitä itse seurasin olivat aika tavallisen oloista ilojen ja surujen osalta, ja usein hauskasti kirjoitettuja.
Blogeja en ole kokeillut seurata, en ole niin kiinnostunut mistään yhdestä aiheesta että jaksaisin siitä koko ajan lukea, ja missään nimessä en jaksa katsella kuvia ihmisten vaatteista ja laukuista.
[/quote]
haluan nähdä kellon koristekotkat
[/quote]
[/quote]
Tiedätkö, miksi suuret lukijamäärät ei näy kirjoitusten alla olevassa laskurissa?
En siis epäile, etteikö lukijoita olisi, mutta mietin, kuinka nuo laskurit toimivat, kun yksittäisiä erillisiä lukijoita varmaan tarkoitat, vai sivun lataamisia yhteensä.