Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tervemenoa paska Suomi, meidän perhe muuttaa ulkomaille!

Vierailija
26.03.2014 |

Ei tule ikävä tätä paskamaan verotusta ja kansalaisten riistoa.

Kommentit (375)

Vierailija
321/375 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa tietäjät! Miten menee siellä sosiaaliturvaan kuuluminen? Jos esim muuttaa miehen työn perässä Saksaan, ja jään itse kotiäidiksi, niin olemmeko oikeutettuja mihinkään? Tuntuu, että Suomessa niin hövelisti on pääsy sosiaaliturvaan. Pysyvä asuinpaikka riittää perusteeksi.

Vierailija
322/375 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan noin sivuhuomautuksena: en ymmärrä näitä kokemuksianne Suomen terveydenhuollosta. Minulla on vain hyviä kokemuksia kotikaupungistani Helsingistä. Lapselle olen aina saanut ajan samalle päivälle kun on ollut kiire (esim. kova vatsakipu). Kerran sain ajan terveysasemalle puolen tunnin varoitusajalla kun päiväkodista soitettiin puoliltapäivin, että lapsen vatsa on todella kipeä. Aina ollaan saatu hyvää hoitoa. Lapsen käsi murtui, lasten-ja nuortensairaalassa Helsingissä röntgen ja kipsi käteen - kaikki parissa tunnissa. Myös omat raskaudet ja muut terveyteen liittyvät asiat on hoidettu erinomaisesti. Synnytys + sairaalassa olo maksoivat yhteensä n. 300 euroa (mieskin mukana osastolla, perhehuoneessa).

Ihmiset voisivat joissain tapauksissa miettiä kaksi kertaa, ennen kuin hakeutuvat lääkäriin esim flunssan takia. Yleensä oireet menevät itsestään ohi ja lääkäri ei voi tehdä potilaan hyvksi mitään. Välillä määrätään turhaan antibiotteeja, että potilas olisi tyytyväinen. Tällaisella toiminnalla ajanvaraus ja päivystys ruuhkautuvat kun olisi potilaita, jotka oikeasti tarvitsisivat hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/375 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:17"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 07:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:37"]

Kyllä minua huolettaa se, että Suomessa ei enää kannusteta työntekoon. Siis oikeasti - jotain mukakannustimia suunnitellaan jostain työttömien ojanperkuutalkoista, mitä työllistämistä ja kansantulon lisäämistä se muka on?

Soinikin peräänkuuluttaa varallisuusveroa. Hei haloo, jos Suomessa pitää alkaa maksaa vielä LISÄÄ veroa siitä, että on ostanut jotain omaisuutta niillä jo veroilla rokotetuilla rahoilla - niin eihän täällä kukaan sitten enää osta mitään omaisuutta.

Johan täällä nyt on tilanne, että parempi olisi vaan asua vuokralla ja laittaa rahat sileäksi - eikä kituuttaa asuntolainalla tai säästää jotain tarkoitusta varten. Jos on omistusasunto, niin tarvittaessa tuet pienemmät kuin vuokralla asuvalla. Yritys yleensä perustetaan myös lainarahalla - mutta kuka enää ottaa riskiä ikuisesta velkavankeudesta, jos yritys ei menestykään, kun voittoa et firmasta voi saada kuitenkaan, sen  takaa pääomaverotus yms. Ja palkkaakaan et voi nostaa kovin korkeaa, koska senkin syö verotus.

Ja sitten kun tarvitset apua, vaikka hammaslääkäriä, yksityiselle saat mennä kuitenkin. Kunnallisella todetaan vaan, että joo, on sulla reikä, väliaikainen paikka ja tule takaisin puolen vuoden päästä. Mitä järkeä maksaa veroilla tällaisesta "palvelusta"?

Ulkomaanmatkalla Saksassa jouduin äkillisen VTI:n vuoksi lääkäriin. Hotellin respasta soittivat mulle yksityislääkärin, pääsin kadun toiselle puolelle lääkäriin kahden tunnin sisällä. Multa otettiin heti virtsanäyte, sitten heti lääkäriin, antibioottiresepti kouraan ja kassan kautta ulos. Koska mulla oli eurooppalainen sairasvakuutuskortti (Ihan Kelasta saa ei maksa mitään), niin se YKSITYISlääkäri kustansi mulle 10 euron toimistomaksun. Suomessa kun menen yksityislääkärille, Kela-korvauksen jälkeenkin maksan 80-90 euroa/käynti.

Miksi?

[/quote]

Kai se lääkäri sitten saa omansa sieltä eurooppalaiselta sairaskassalta. 10 euron toimistomaksut on nyt poistettu. Eli ensi kerralla käyntisi on ilmainen! Saksassa kaikki menevät yksityiselle ilman lisäkustannuksia (tavan yleinen ja pakollinen sairasvakuutus riittää). Terveyskeskuksia ei ole. Ja on muuten palveluystävällisempää, haluaahan lääkäri pitää asiakkansa.

[/quote]

Väärin.

SUOMEN KELA maksaa suomalaisen hoidon ulkomailla!

Hoitavan maan viranomaiset perivät hoitomaksut suoraan hoidettavan henkilön kotimaan sairausvakuutuksesta!

Kannattaisi siis tämänkin Saksassa hoidetun olla kiitollinen Suomen valtiolle, että se maksoi KELAn kautta hänen hoitonsa Saksassa!

[/quote]

Ei ole 7 vuoden aikana Suomen KELA maksanut senttiäkään minun terveydenhoitokuluista vaan saksalainen sairaskassa. Tass tätä "mutu-tietoa".

[/quote]

Ei varmasti ole "saksalainen sairaskassa" maksanut senttiäkään sinun hoidostasi siellä Saksassa, jos olet sen hoidon kuitannut Kelasta saadulla Eurooppalaisella sairausvakuutuskortilla!

Sen hoidon hoitava maa laskuttaa suoraan Kelalta!

Jos puhut jostain muusta hoidosta, niin katso vähän mihin viestiin kommentoit. Tässä viestissä puhuttiin hoidosta, jossa potilas käytti Suomen Kelasta saatua Eurooppalaista sairausvakuutuskorttia hoidon saamiseen Saksassa!

Ja sen maksaa suoraan Suomen valtio eli Kela, ei mikään "eurooppalainen sairaskassa", kuten joku yrittää väittää!

[/quote]

Juuri näin.

Suomi maksaa suomalaisten hoidon ulkomailla silloin, kun he käyttävät Kelasta saatavaa eurooppalaista sairaanhoitokorttia.

"Jos sairastut Euroopan matkalla yllättäen, pääset eurooppalaisen sairaanhoitokortin avulla hoitoon paikalliseen julkiseen terveydenhuoltoon. Hoito maksaa sinulle saman verran kuin maan omille asukkaille. Suomi maksaa sairaanhoidon todelliset kustannukset hoidon antajalle."

http://www.iltasanomat.fi/kela/art-1288386616297.html

Vierailija
324/375 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoismainen hyvinvointivaltiosysteemi on teoriassa paras mahdollinen sillloin kun pystytään sen rahoitus takaamaan kestävälle pohjalle. Myös käytännössäkin se on paras syteemi niin kauan kuin yhteiskunnassa vallitsee vahva koheesio eli me-henki.

Heti kun tuo koheesio särkyy eli huomataan että saman tuen piiriin kuuluu kaiken maailman säkkitätiä ja kaapuirmeliä kymmenien lastensa kanssa joistayhdenkään paikka ei edes ole Suomessa ja heillekin kuuluu kaikki mahdoliset lapsilisät, joiden rahoittamiseen itsekin osallistuu niin ei ole ihme että pohjoismaisen mallin suosio alkaa hiipumaan keskiluokan keskuudessa.

Vierailija
325/375 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:08"]

Ei Saksa mikään onnela ole, mutta ihan hyvä maa asua. Kuten huomaatte, lapsilisät ovat huomattavasti suurempia kuin Suomessa. Peruskoulu on ilmainen, Kindergarten halpa, terveydenhuolto erinomainen jne..

Saksassa työttömyyskorvauksilla elävät harvat. Jos esim. äiti pitkän kotonaolojakson jälkeen ei saa mieleistänsä työpaikkaa, harvoin hän mihinkään kortistoon ilmoittautuu, koska yhdelläkin palkalla elää ja minityömahdollisuuksia on paljon (eli muutama tunti viikossa) ja silloin säilytetään perheverotuksen edut. Perhearvot ovat kertakaikkiaan erilaiset eikä kukaan täällä moiti yhden elävän toisen siivellä jos vain yksi puolisoista ansaitsee kunnolla.

Saksa on iso maa ja käytännöt yms ovat erilaiset eri puolilla Saksaa. Eteläisestä Saksasta tuskin monikaan löytää mitään moitittavaa. Mutta Saksa on ja pysyy vaikeana teemana suomalaisille. Voiko olla, että jossakin asiat ovat niin paljon paremmin...

Itse voisin kyllä oikein hyvin asua Suomessakin. Lapsilisän määrä on sinäänsä hyvin kouluttautuneelle yksi ja sama. Tärkeintä on, että terveydenhuolto jotenkuten pelaa.

[/quote]

Suomalaisista saksalaiset ovat vielä saunanpolttajia ja siihen ennakkoluulot perustuu ja halutaan uskoa kaikkea pahaa ja huonoa maasta.

Tietoa on kyllä harvoilla. Mutta ennakkoluuloa saunanpolttajista enemmän.

Vierailija
326/375 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 07:50"]

[/quote]

miten niin tervemenoa. ei suomi minnekkään ole menossa vaan sinä itse..daaaaa???

olet påskå

Vierailija
327/375 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa! Pidä hauskaa.

Vierailija
328/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:16"]

Nii onhan se ihan paskaa asua suomessa ja maksaa veroa tähän paska maahan jossa lapset saa tasokkaan ilmaisen koulutuksen,hammashuollon ja terveydenhoidon.. Eikä sairaaalan ovelta käännytetä niitä joilla ei ole rahaa tai vakuutusta.

[/quote]

Ai ei vai?

Mulla murtui käsi tuossa 6 vuotta takaperin. Terveyskeskuksen kautta Tyksiin. Istuin siellä osaston käytävällä koko päivän, klo 13 tuli lääkäri sanomaan, että mua ei leikata tänään, voit mennä kotiin. Ja kysyi, että eikö mulla olisi yksityistä vakuutusta, enkö voisi mennä yksityiselle, kun heillä on täällä jonoa? Sanoin, että palkkakuitissa näkyy, että joka kuukausi otetaan palkasta rahaa johonkin sairasvakuutukseen ihan valtion toimesta, joten sen vastineeksi tässä nyt hoitoa odottelen.

Seuraavana aamuna uudelleen Tyksiin. Eri lääkäri, samat sanat. Voisitko mennä yksityiselle, sua ei leikata tänään.

Seuraavana aamuna taas Tyksiin. Taas eri lääkäri. Mutta sama virsi. etkö voisi harkita yksityistä...

Siinä vaiheessa käsi särki jo todella. Kukaan ei ollut edes ottanut auki sitä pakettia, joka terveyskeskuksessa oli tehty kolme päivää aiemmin. Tässä kohtaa luovutin. Pääsin yksityiselle lääkäriasemalle seuraavana päivänä operaatioon, maksoin omasta pussista 2000 euroa. Sen jälkeen usko "ilmaiseen" hoitoon Suomessa on olematon.

Vierailija
329/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:02"]

Itse useita vuosia ulkomailla asuneena sanoisin, että onpa helevetin pöljä aloitus.

Toki voi inhota julkisia palveluita, ilmaista koulutusta ja liki-ilmaista päivähoitoa, halpaa julkista terveydenhoitoa, lahjomatonta poliisilaitosta ja moottoritiestöä, se on makuasia. Voi inhota maailman lievimpiin kuuluvia tuloeroja ja niiden ansiosta olemassa olevaa yhteiskuntarauhaa - täällä ei mellakoida kaupunkikeskustoissa harva se kuukausi köyhyyttä vastaan.

Mutta tyhmää ap:n aloituksessa on niputtaa kaikki ulkomaat yhteen klönttiin, jossa kaikkialla on paljon paremmin kaikki asiat kuin Suomessa. Missään ei KAIKKI ole paremmin kuin täällä, ja monessa maassa keskimäärinkin asiat ovat retuperällä Suomeen verrattuna. Kehitysmaissa muun muassa.

terveisin Israelissa, Venäjällä ja Ranskassa asunut

[/quote]

Totta töriset. Mutta kuka käskee muuttaa maahan, jossa asiat huonommin kuin täällä?

Ja kaikki on suhteellista. 80-luvulla isälleni tarjottiin paikkaa Brasiliasta. Palkkaan olisi sisältynyt 400 neliön talo, puutarhuri, kokki ja sisäkkö. Isä vaan ei silloin sitten lähtenyt, kun oli jo aloittanut firman Suomessa.

[/quote]

Niin. Ap nyt kumminkin ei spesifioi aloituksessaan yhtään, hänelle kaikki "ulkomaat" ovat monoliitti.

Lisäksi kannattaa muistaa, että jos jossain tosiaan on hyvä liksa ja alhainen verotus, sillä on kääntöpuolensa. Brasilian ollessa kyseessä mm. erittäin korkea rikollisuusaste ja turvattomuus. Surkeat julkiset palvelut ja pakko säästää "pahan päivän varalle". jne.

Ap lienee ideologisesti oikeisto-liberalisti. Minä olen - vaikka olenkin kallispalkkainen asiantuntija ja maksan veroja raskaimmain päälle mieheni kanssa - vasemmistolainen.

Makuasia siis, mitä suurimmassa määrin.

Vierailija
330/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:28"]

[/quote]

Onnea! Minäkin voisin lähteä, mutta mun ukkokultaa saa täältä pois kuin max. kolmeksi viikoksi kesälomareissuun :)

Juuri tänä aamuna manasin eilisen kehysriihen tuloksia ja sitä, että "Suomi, hyvinvointivaltio" on ihan huuhaata! Muka ilmaista terveydenhuoltoa jne...ei ole ilmaista, jos joka kerta terveysasemalla tai sairaalassa käynnistä joutuu maksamaan useamman kymmenen euroa! Eräissä maissa kun se on oikeasti ilmaista...!!!!

[/quote]

Mitä nämä maat ovat? Tiedätkö sinä vai puhutko vain kuullostaaksesi fiksulta. Naurettavaa päästellä näppikseltä moista.

SANO SE MAA, keskustellaan sitten kun tiedetään mistä keskustellaan. Monessa maassa -nimistä maata ei kartalta löydy, vaiko onko minulla huono kartta?

Vierailija
331/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:42"]

Nii onhan se ihan paskaa asua suomessa ja maksaa veroa tähän paska maahan jossa lapset saa tasokkaan ilmaisen koulutuksen,hammashuollon ja terveydenhoidon.. Eikä sairaaalan ovelta käännytetä niitä joilla ei ole rahaa tai vakuutusta.

[/quote]

Ai ei vai?

Mulla murtui käsi tuossa 6 vuotta takaperin. Terveyskeskuksen kautta Tyksiin. Istuin siellä osaston käytävällä koko päivän, klo 13 tuli lääkäri sanomaan, että mua ei leikata tänään, voit mennä kotiin. Ja kysyi, että eikö mulla olisi yksityistä vakuutusta, enkö voisi mennä yksityiselle, kun heillä on täällä jonoa? Sanoin, että palkkakuitissa näkyy, että joka kuukausi otetaan palkasta rahaa johonkin sairasvakuutukseen ihan valtion toimesta, joten sen vastineeksi tässä nyt hoitoa odottelen.

Seuraavana aamuna uudelleen Tyksiin. Eri lääkäri, samat sanat. Voisitko mennä yksityiselle, sua ei leikata tänään.

Seuraavana aamuna taas Tyksiin. Taas eri lääkäri. Mutta sama virsi. etkö voisi harkita yksityistä...

Siinä vaiheessa käsi särki jo todella. Kukaan ei ollut edes ottanut auki sitä pakettia, joka terveyskeskuksessa oli tehty kolme päivää aiemmin. Tässä kohtaa luovutin. Pääsin yksityiselle lääkäriasemalle seuraavana päivänä operaatioon, maksoin omasta pussista 2000 euroa. Sen jälkeen usko "ilmaiseen" hoitoon Suomessa on olematon.

[/quote]

Jatkan vielä. Viime talvena, perjantaina klo 10 iski kova kipu, tiesin heti, että virtsatieinfektio. Soitin terveyskeskukseen. Ei ole lääkäriaikoja, mutta joo, lääkäri voi soittaa sulle puhelinreseptin.

Olisin kuitenkin halunnut tutkittavaksi. Ajanvaraaja hermostui. Ei nyt vaan ole aikoja, puhelinreseptin saat. Muistutin, että olen penisilliinille allerginen.

Klo 15 tuskat oli jo kovat. Menin apteekkiin, sähköinen resepti oli saapunut. Farmaseutti kurtisti kulmia ja sanoi, että heidän tiedoissa lukee, että olen penisilliinille allerginen, mutta määrätty lääke on penisilliiniä.

Onneksi terveyskeskus oli vielä auki. Soitin ja pyysin uutta reseptiä ja kysyin, miksi lääkäri oli määrännyt allergikolle penisilliiniä. Tätä ei olisi tapahtunut, jos olisin päässyt vastaanotolle.

Sairaanhoitaja vastasi koppavasti, että lääkäri on nyt tässä tapauksessa päätellyt, että penisilliini sopii minulle. Kysyin, että mistä on päätellyt? Lääkärihän ei ole minua tutkinut, ei edes puhunut kanssani puhelimessa. Että aika ihme meedioita ne teidän lääkärit, kun voi potilasta kuulematta ja näkemättä todeta, että ei tämä enää olekaan allerginen penisilliinille.

Se siitä hoidon laadusta.

Puhumattakaan, kun terveyskeskuslääkäri julisti, että minulla ei toinen keuhko toimi enää ja aamulla olen kuollut. Oikea diagnoosi: munasarjakysta.

Vierailija
332/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

mutta on niitä parempiakin

Vierailija
333/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:37"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:02"]

Minkä ikäiset lapset teillä on? Voi tulla piankin Suomen päivähoitoa ja koulua ikävä...

[/quote]

Haloo! Eihän Suomeen enää jää mitään syytä jäädä, kun lapsilisät viedään ja koulujenkin taso alkaa oleen tuubaa. Ulkomailla jää sentään enemmän rahaa palkasta käteen ostaa itse palvelunsa.

[/quote]

Heh heh

Vierailija
334/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:56"]

Ihmisillä tuntuu olevan käsitys, että autoilusta ei Saksassa veroteta. Ei muuten pidä paikkaansa ja sen huomaa viimeistään sitten, kun oman auton täällä hankkii, rekisteröi ja vakuuttaa.

[/quote]

Kyllä Suomeen verattuna autoilun kustannukset Saksassa on selkeästi pienemmät.

Vierailija
335/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Irlannissa kesällä ja naapuri oli telonut peukalonsa ja kämmenensä pensasleikkurilla. Hän oli maksanut jo ensiavusta poliklinikalla ja ensimmäisestä poliklinikalla tehdystä leikkausesta yms jo liki 2000 e. Ja vielä oli leikkaus edessä. Mä olin ollut sairaalassa välilevyleikkauksessa Suomessa ja se maksoi minulle alle 70 e.

Vierailija
336/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:28"]

[/quote]

Onnea! Minäkin voisin lähteä, mutta mun ukkokultaa saa täältä pois kuin max. kolmeksi viikoksi kesälomareissuun :)

Juuri tänä aamuna manasin eilisen kehysriihen tuloksia ja sitä, että "Suomi, hyvinvointivaltio" on ihan huuhaata! Muka ilmaista terveydenhuoltoa jne...ei ole ilmaista, jos joka kerta terveysasemalla tai sairaalassa käynnistä joutuu maksamaan useamman kymmenen euroa! Eräissä maissa kun se on oikeasti ilmaista...!!!!

[/quote]

Mitä nämä maat ovat? Tiedätkö sinä vai puhutko vain kuullostaaksesi fiksulta. Naurettavaa päästellä näppikseltä moista.

SANO SE MAA, keskustellaan sitten kun tiedetään mistä keskustellaan. Monessa maassa -nimistä maata ei kartalta löydy, vaiko onko minulla huono kartta?

[/quote]

oikeasti ilmaista ei ole missään, mutta paremmin asiat ovat SAKSASSA

Vierailija
337/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:56"]

Ihmisillä tuntuu olevan käsitys, että autoilusta ei Saksassa veroteta. Ei muuten pidä paikkaansa ja sen huomaa viimeistään sitten, kun oman auton täällä hankkii, rekisteröi ja vakuuttaa.

[/quote]

Kyllä Suomeen verattuna autoilun kustannukset Saksassa on selkeästi pienemmät.

[/quote]

Riippuu, millä ajaa. Pienellä Smartilla tai jollain muulla pikkuautolla varmaan onkin. Isokoneisella Jaguarilla tilanne voikin olla jotain muuta.

Vierailija
338/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:42"]

[/quote]

Ai ei vai?

[/quote]

Jatkan vielä. Viime talvena, perjantaina klo 10 iski kova kipu, tiesin heti, että virtsatieinfektio. Soitin terveyskeskukseen. Ei ole lääkäriaikoja, mutta joo, lääkäri voi soittaa sulle puhelinreseptin.

Olisin kuitenkin halunnut tutkittavaksi. Ajanvaraaja hermostui. Ei nyt vaan ole aikoja, puhelinreseptin saat. Muistutin, että olen penisilliinille allerginen.

Klo 15 tuskat oli jo kovat. Menin apteekkiin, sähköinen resepti oli saapunut. Farmaseutti kurtisti kulmia ja sanoi, että heidän tiedoissa lukee, että olen penisilliinille allerginen, mutta määrätty lääke on penisilliiniä.

Onneksi terveyskeskus oli vielä auki. Soitin ja pyysin uutta reseptiä ja kysyin, miksi lääkäri oli määrännyt allergikolle penisilliiniä. Tätä ei olisi tapahtunut, jos olisin päässyt vastaanotolle.

Sairaanhoitaja vastasi koppavasti, että lääkäri on nyt tässä tapauksessa päätellyt, että penisilliini sopii minulle. Kysyin, että mistä on päätellyt? Lääkärihän ei ole minua tutkinut, ei edes puhunut kanssani puhelimessa. Että aika ihme meedioita ne teidän lääkärit, kun voi potilasta kuulematta ja näkemättä todeta, että ei tämä enää olekaan allerginen penisilliinille.

Se siitä hoidon laadusta.

Puhumattakaan, kun terveyskeskuslääkäri julisti, että minulla ei toinen keuhko toimi enää ja aamulla olen kuollut. Oikea diagnoosi: munasarjakysta.

[/quote]

Kamalaa on tuo sinun elä,äsi, hop jop sinne ulkoimaille nyt nopsaan, ei me sinua kaivata,lupaan sen. Ja ota muutama rintamakarkuri mukaasi, niitä löytyy kyllä!

Vierailija
339/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 07:57"]

Ja minä palaan Suomeen. Asun EU-maassa ja sain ensimäisen lapsei. Mitä tukia sain/saan? 0€. Kertokaa minulle maa , jossa kaikki toimii.

[/quote]

Miksi sun pitäisi saada jotain tukia?

[/quote] No, ei kai kenenkaan kuulu saada, mutta nain opiskelijana ja vauvan aitina tuntuisi oikeutetulta saada jotain. Suomessa kun on tottunut siihen, etta ei ikina tarvitse jaada tyhjanpaalle. Olisin hyvin kiitollinen jos saisin lapsilisaa tai edes jotain tukea, mutta EUssa ei toimi sosiaaliturvien yhteensovittaminen..

Vierailija
340/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitkä maat mahtavatkaan kilpailla kaltaisestasi kyvystä?!. Tuleeko oikein huutokauppa?. Lähdettyäsi älä tule takaisin maitojunalla ikinä!. Kehysratkaisut konkretisoituvat vasta tulevina vuosina, joten on aikaa varautua ja kerätä puskuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme