Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi halveksit alkoholia ja ihmisiä, jotka käyttävät sitä?

Vierailija
22.11.2020 |

?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen on vähän kuin uskonto. Jokainen tykönään juopottelee kuten haluaa, mutta sitä ei tarvitse esitelmöidä mulle eikä tulla kännissä selittään mitään. 

Itse halveksin alkoholisteja ehkä samalla tavalla kuin kymmeniä kiloja laihduttamaan onnistunut henkilö lihavia kanssakulkijoitaan. Ei, ei se ole halveksintaa, se on sääliä. Kun tiedän, minkälainen marionetti ihminen on Kuningas Alkoholin vedellessä naruista.

Vierailija
22/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juominen on vähän kuin uskonto. Jokainen tykönään juopottelee kuten haluaa, mutta sitä ei tarvitse esitelmöidä mulle eikä tulla kännissä selittään mitään. 

Itse halveksin alkoholisteja ehkä samalla tavalla kuin kymmeniä kiloja laihduttamaan onnistunut henkilö lihavia kanssakulkijoitaan. Ei, ei se ole halveksintaa, se on sääliä. Kun tiedän, minkälainen marionetti ihminen on Kuningas Alkoholin vedellessä naruista.

Minä juon koska en halua elää sitä typerää tasapäistä elämää johon minut yritettiin jo koulussa aikanaan alistaa. Typeriä ihmisiä typerine juttuineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä juon koska en halua elää sitä typerää tasapäistä elämää johon minut yritettiin jo koulussa aikanaan alistaa. Typeriä ihmisiä typerine juttuineen.

Juujuu, ime sitä tuttipulloasi ja ole hiljaa, me kyllä tiedetään että juoppo keksii tekosyyn juomiselleen aina. Ne typerät ihmiset sitten kuitenkin kustantavat juomisesi ja elämisesi.

Vierailija
24/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juujuu, ime sitä tuttipulloasi ja ole hiljaa, me kyllä tiedetään että juoppo keksii tekosyyn juomiselleen aina. Ne typerät ihmiset sitten kuitenkin kustantavat juomisesi ja elämisesi.

Eivät edes kustanna. Mutta maksamillani veroilla kustantavat kaikenmaailman tasapäisten idioottien yleisiä palveluja joilla minä en tee paskan vertaa.

Vierailija
25/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon alkoholia. Tykkään juoda alkoholia. Hiprakassa on kivaa ja joskus ihan kunnon kännissä. En häpeä. Harrastan myös liikuntaa ja syön salaattia. Juon silloin kun huvittaa, ei kiinnosta kenenkään moraalinvartijan mielipide.

Vierailija
26/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koska sulla alkoholistina ei ole keinoja nousta sen tasapäisyyden yläpuolelle ja tehdä jotain ei niin tasapäistä, tartut pulloon ja kännissä kuvittelet olevasi jotenkin parempi ja älykkäämpi. Tuttu juttu minulle näin alkoholistin lähimmäisenä.

Vierailija
27/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No musta on vaan noloa että täytyy turruttaa ajatuksensa kun ei kestä niitä täysissä voimissaan. Tuntuu säälittävältä.

Haukkumisesi ei lisää kestokykyäni, vaan vähentää sitä.

T. Tuurijuoppo

Vierailija
28/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tyypillisen suomalaista. Joko kännätään viikonloppuisin tai sitten ollaan absolutisteja. 

Vierailija
29/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan ne kaikki viinat juo, mitä Alko myy + muualta haetut ja tilatut, kun kaikissa vastauksissa parjattiin alkoholia.

Vierailija
30/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksi ihmistä ja alkoholi itsenään on neutraali asia. Ihminen sitten itse päättää osaako käyttää sitä asiallisesti. Olin alkoholisti-isän lapsi ja en voi kieltää etteikö traumoja olisi jäänyt. Isä käyttäytyi väkivaltaisesti ja petollisesti aina humalassa mutta ei koskaan selvinpäin. Mua veti kerran turpaan mies humalassa kun en halunnut seksiä hänen kanssaan. Nykyään naapuriin soitetaan harva se viikonloppu poliisit. Kerran rappukäytävässä makasi mies verilammikossa känninujakoinnin jälkeen. Tässä esimerkkejä jotka useille suomalaisille on niin tuttuja. Suuri osa (onko suurin osa?) suomalaisista henkirikoksista tehty kännissä tai aineissa. Eri juttu on sitten jos osaa ottaa niin ettei vahingoita itseään tai ketään muuta.

Vierailija
31/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksiminen ei ole oikea sana kuvaamaan ajatuksiani alkoholin käyttäjiä kohtaan vaan puhdas vi tutus, koska sitä yritetään työntää lähes kurkusta alas tai vähintään pakotetaan kattomaan sivusta miten toiset sekoilee. Etenkin Suomessa on oikeasti liki mahdotonta olla absolutisti. alkoholia pitää tyrkyttää joka paikassa ja jos ei halua niin on ilonpilaaja, nipo ja sitten jätetään tahallaan ikäänkuin pois porukasta. nykyään olen onnistunut löytämään onneksi porukan ihmisiä jotka ei myöskään käytä alkoholia kuin todella harvoin ja silloinkin vähän. Mutta en silti pääse täysin eroon alkoholin aiheuttamasta häslingistä koska olen ihan perus duunari, asun kerrostalossa, ei ole varaa ostaa jotain erakko taloa minne pääsisin näitä suomalaisia kännikaloja karkuun. Oikeasti, kolmen vuoden aikana mulla on ollut viisi eri naapuria joista kolme on aiheuttanut jonkin sortin metelöintiä koska on pakko saada viinaa. joko sitä musiikkia pitää huudattaa tai sitten huudetaan ja möykätään rappukäytävissä. 

Vierailija
32/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken sen energian he voisivat käyttää lobbatakseen tiukempaa alkoholilakia. Miksi he eivät tee sitä?

Vierailija
33/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät keksi tekosyitä, kun ei tarvi. 

Vierailija
34/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika hölmön hommaa. Aiheuttaa väsymystä, ahdistusta, masennusta, syöpää, etäännyttää läheisistä. Ei uskalla kokea aitoa elämää ja elää tunteita läpi vaan turruttaa tylsyyden, surun, yksinäisyyden jne.

Vierailija
35/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan ne kaikki viinat juo, mitä Alko myy + muualta haetut ja tilatut, kun kaikissa vastauksissa parjattiin alkoholia.

Noin 10 % juo puolet kaikesta kulutuksesta. Onhan se aika paljon vaan eipä ole vaihtoehtoja. Kanadalaisilla on mutta siellä käytetäänkin järkeä päihdepolitiikassa.

Vierailija
36/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken sen energian he voisivat käyttää lobbatakseen tiukempaa alkoholilakia. Miksi he eivät tee sitä?

Suomessa on yksi tiukimpia sääntösuomen kukkasia alkoholin kanssa. Silti tai juuri siksi meillä on enemmän humalajuomista kuin vapaammin alkoholiin suhtautuvissa maissa. Suomessa on harha että lailla voidaan vaikuttaa ja säännöillä ohjata. Jeah rihgt se nähtiin viimeksi nuuskan kanssa. Myynti kiellettiin niin käyttö kasvoi.

Vierailija
37/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten kanssa ei voi keskustella alkoholin käytöstä koska on vain rapajuoppo tai absolutisti.

Vierailija
38/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska alkoholin käyttämisestä syntyy paljon pahaa:  murhia, onnettomuuksia, vahinkoja, tappeluja, sairauksia...

Noi on hyviä asioita.

Vierailija
39/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on yksi tiukimpia sääntösuomen kukkasia alkoholin kanssa. Silti tai juuri siksi meillä on enemmän humalajuomista kuin vapaammin alkoholiin suhtautuvissa maissa. Suomessa on harha että lailla voidaan vaikuttaa ja säännöillä ohjata. Jeah rihgt se nähtiin viimeksi nuuskan kanssa. Myynti kiellettiin niin käyttö kasvoi.

Terveiset italiasta, täällä on täysin normaalia käydä aperitiivilla, ruoan kanssa pari lasia viiniä ja kahvin kanssa grappa. Miksi Suomessa on niin kieroutunut suhde alkoholiin?

Vierailija
40/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koska alkoholin käyttämisestä syntyy paljon pahaa:  murhia, onnettomuuksia, vahinkoja, tappeluja, sairauksia...

Arjen vastapainoksi, rentoutumiseen, edes jonkin huvin vuoksi jne. Syitä miksi haluaa päihtyä on ainakin satoja. Laillisia päihteitä on yksi. Saisi olla myös vähemmän haitallinen vaihtoehto. Laillistunut jo monin paikoin niin ei se ole niin paha ajatus kuin laillistamisen vastustajat luulevat.

Tupakka on edelleen laillinen päihde sen tunnetuista haittavaikutuksista huolimatta. Onneksi sen kulutus on saatu vähenemään eivätkä tupakoitsijat enää määrää missä saa polttaa kuten vaikkapa 1960- ja 1970-luvuilla ja vielä senkin jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi