Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuki. Sossuja paikalla...?

Vierailija
25.03.2014 |

Jos yhden lapsen ja aikuisen perheen perusosa on laskurin mukaan noin 800e/kk, ja perheen tulot ovat vain n.900..miten on mahdollista että sossusta saisi tukea vain 80e/kk? 331

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitkä ne menot on?

Vierailija
2/27 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra 500e/kk, sähkö, 65e/3kk ajalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis saanut tuollaisen päätöksen vai laskenut itse jollakin laskurilla?

Vierailija
4/27 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut tuollaisen päätöksen. ap

Vierailija
5/27 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole hakenut elareita tai asumistukea.

Vierailija
6/27 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut kaikki tuet mitä saan. Olen opiskelija. Ap

Vierailija
7/27 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkoittaako tuo "perusosa" kuinka paljon pitäisi jäädä rahaa ruokaan ,vaatteisiin, harrastuksiin yms kuukaudessa? Eihän ole mahdollista että 900eurosta jäisi 800 käteen vuokran maksun jälkeen...en ymmärrä. Ap

Vierailija
8/27 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 18:40"]

[/quote] No, toi selittää kaiken. Jos olet opiskelija, sulle lasketaan opintolaina tuloksi nostitpa sitä tai et.

Vierailija
9/27 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 18:40"]

[/quote] No, toi selittää kaiken. Jos olet opiskelija, sulle lasketaan opintolaina tuloksi nostitpa sitä tai et.

[/quote]

Tämä se onkin se suuri epäkohta. Jos jää perse homeessa makaamaan himaan hankkimatta koulutusta ja kaihtaa työntekoa, pummii kaikki tuet mitä saa niin elää taatusti leveämmin kuin opiskelija joka joutuu sillä lainalla opiskelemaan - päästäkseen elättämään niitä joita ei kiinnosta muu kuin sohvalla lojuminen.

Vierailija
10/27 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKILLE SAMAT PERUSOSAT, aivan sama oletko työtön vai opiskelija, MUTTA kaikissa tapauksissa on ensin haetta ensisijaiset etuudet ja tulonlähteet. 

ELI! Yksi aikuinen ja yksi lapsi saavat asumiseen n. 670 e max (eli jos vuokra on alle tämän saa vain vuokran verran laskennallista tukea), ja lisäksi perusosat, jotka ovat yht. 1 aik + 1 lapsi n. 700 e. 

ELI:

Esim vuokra 500 + 700 = 1200 PITÄÄ SAADA KÄTEEN / kk. Tästä vähennetään asumistuki esim 400 ja opintotuki 300 ja opintolaina 300 = jää n. 200 e toimeentulotukea. 

Minä sain opiskelijana ja yhden lapsen yh:na toimeentulotukea joka kuukausi 150 e + rahat sähkölaskuun ja kotivakuutukseen ja koulumatkoihin.  Oma vuokrani oli maksimi, eli sain "käteen" 1500 e / kk josta pitää siis maksaa vuokra ja ruoka jne. 

Vierailija
11/27 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 19:03"]

KAIKILLE SAMAT PERUSOSAT, aivan sama oletko työtön vai opiskelija, MUTTA kaikissa tapauksissa on ensin haetta ensisijaiset etuudet ja tulonlähteet. 

ELI! Yksi aikuinen ja yksi lapsi saavat asumiseen n. 670 e max (eli jos vuokra on alle tämän saa vain vuokran verran laskennallista tukea), ja lisäksi perusosat, jotka ovat yht. 1 aik + 1 lapsi n. 700 e. 

ELI:

Esim vuokra 500 + 700 = 1200 PITÄÄ SAADA KÄTEEN / kk. Tästä vähennetään asumistuki esim 400 ja opintotuki 300 ja opintolaina 300 = jää n. 200 e toimeentulotukea. 

Minä sain opiskelijana ja yhden lapsen yh:na toimeentulotukea joka kuukausi 150 e + rahat sähkölaskuun ja kotivakuutukseen ja koulumatkoihin.  Oma vuokrani oli maksimi, eli sain "käteen" 1500 e / kk josta pitää siis maksaa vuokra ja ruoka jne. 

[/quote] mikähän muu valtio tällä planeetalla elättää vastikkeetta ihmisiä lahjoittamalla noin vain tuollaisen summan?? Ruotsi ehkä mutta eipä taida muita olla. Suomen tukisysteemi kaipaa todella rajuja leikkauksia.

Vierailija
12/27 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 19:25"]

mikähän muu valtio tällä planeetalla elättää vastikkeetta ihmisiä lahjoittamalla noin vain tuollaisen summan?? Ruotsi ehkä mutta eipä taida muita olla. Suomen tukisysteemi kaipaa todella rajuja leikkauksia.

[/quote]

Täällä kaikki on niin kallista ja palkat niin huonoja että siksi tarvitaan tukia niin paljon. Edellämainitut voisi ensin laittaa kuntoon, sillä mitä se auttaa ketään jos kaduilla alkaa pyöriä hirveästi asunnottomia ja rahattomia ihmisiä?

Vierailija
13/27 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 19:25"]

mikähän muu valtio tällä planeetalla elättää vastikkeetta ihmisiä lahjoittamalla noin vain tuollaisen summan?? Ruotsi ehkä mutta eipä taida muita olla. Suomen tukisysteemi kaipaa todella rajuja leikkauksia.

[/quote]

Täällä kaikki on niin kallista ja palkat niin huonoja että siksi tarvitaan tukia niin paljon. Edellämainitut voisi ensin laittaa kuntoon, sillä mitä se auttaa ketään jos kaduilla alkaa pyöriä hirveästi asunnottomia ja rahattomia ihmisiä?

[/quote]

Jos todellakin en saa mitään tukia, niin todellakin perustan bisneksen nimeltä "kelmien kerho, hyökkään aseella yksinäisiin siwoihin sekä lyön kylkeen, että luovuttavat pankkikortinsa ja tunnusluvunsa! Minua eivät hyväosaisten hyvinvointi kiinnosta!". Olisin varas ja tappelija. Olisin jatkuvasti kauppiaan riesa ja kansalaisten kauhu.

Vierailija
14/27 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuet loppuu, olen valmis vaikka tappamaan ihmisiä rahasta että saan lapsilleni ruokaa. Teinä rukoilisin ettei avustukset meille köyhille lopu. Niin kauan kun saadaan tarjouksesta jauhelihaa ja kirppikseltä edes jotakin rytkyä, olette turvassa.

Tai itse varmaan alkaisin kidnapata rikkaiden lapsia ja vaatisin lunnaita kuten Mexicossa. Takuuvarma rahanlähde!

t. Köyhä työtön yh

Vierailija
15/27 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit heti sanonut että olet opiskelija! Sossusta saa kaikki muut tukea mutta opiskelijoihin käytetään erityissääntöjä :( 

Vierailija
16/27 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 19:39"]

Jos tuet loppuu, olen valmis vaikka tappamaan ihmisiä rahasta että saan lapsilleni ruokaa. Teinä rukoilisin ettei avustukset meille köyhille lopu. Niin kauan kun saadaan tarjouksesta jauhelihaa ja kirppikseltä edes jotakin rytkyä, olette turvassa.

Tai itse varmaan alkaisin kidnapata rikkaiden lapsia ja vaatisin lunnaita kuten Mexicossa. Takuuvarma rahanlähde!

t. Köyhä työtön yh

[/quote] taas yksi jolle käy kaikki muu Paitsi työnteko tai yrityksen perustaminen, kauhea haloo kun näyttää siltä että passiivisen laiskottelun ja tukishoppailun aika on nyt ohi

Vierailija
17/27 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätöksen mukana on laskelma, johon tuen myöntäminen perustuu. Tulona on kaikki käytettävissä olevat tulonne, myös opintolainat. Menona kohtuulliset asumismenot, työmatkat ja perusosat. Terveydenhoitomenot eivät usein ole laskelmassa, mutta niihin myönnetään tukea myönteisen päätöksen tekstissä.

Eli kysyn: mitä siellä laskelmassa on?

Vierailija
18/27 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 19:39"]

t. Köyhä työtön yh

[/quote] taas yksi jolle käy kaikki muu Paitsi työnteko tai yrityksen perustaminen, kauhea haloo kun näyttää siltä että passiivisen laiskottelun ja tukishoppailun aika on nyt ohi

[/quote]

Tyhjästä on paha nyhjäistä! Toimeentulotuen avulla voi sentään järjestellä ja etsiä työtä.

Vierailija
19/27 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu että laskelma on tehty väärin tai myönnettyjä rahoja ei kuulu, niin soittakaa päätöksen tekijälle (numero päätöksessä) ja selvittäkää asia.

Ihmisiä nekin vain on, virheitä voi kiireessä sattua! 

Vierailija
20/27 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tässä hakemuksessa ei tosiaan menoissa ole muuta kuin vuokra ja sähkö. Tuloja on asumistuki 350e, opintotuki 260e, elarit 220e ja lapsilisä 150e. Lisäksi siis ilmeisesti huomoidaan opintolaina 300e kk. Haettu on ja käytetty heti koko laina (1500e) uuteen pesukoneeseen ja asunnon takuuvuokraan. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi