Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mua vaivaa?? Pyörryttää selinmakuulla!

Vierailija
25.03.2014 |

Viimeksi tälläistä ollut tammikuussa, nyt taas. Kesti silloin noin viikon verran. Huone pyörii kun käyn selinmakuulle, jonkun verran myös kyljellään. Pystyasennossa ei! Mikä tää on?? Aivokasvain? Hartiajumi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpainetta, tai verensokerit alhaalla?

Vierailija
2/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin niska-ja hartiaseudun jännitystilaa. Mutta käy lääkärissä, jos jatkuu. Tsemppiä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asentohuimaus?

Vierailija
4/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti ollut kyllä matala verenpaine, eikös se aiheuta huimausta ylösnoustessa?

-ap

Vierailija
5/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asentohuimas. meillä isäntä poti samaa. kävi fysiossa ja se auttoi.

Vierailija
6/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

GOOGLETA HYVÄNLAATUINEN ASENTOHUIMAUS JA KATSO TÄSMÄÄKÖ OIREET

Vierailija
7/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko makuulla ollessa painon tunnetta rinnalla tai tuntemusta kuin ilmapallo täyttyisi hiljaa kylkiluiden alla? Siigen liittyviä muljahteluita sydämessä ja hengitys/tajunnankatkoksia? Mulla vuoti sydämessä läppä ja silloin oli noita kaikkia oireita..myös huimausta makuulla. Taistelin kaksi vuotta päästäkseni tutkimuksiin kun lääkäri väitti minulla olevan vain paniikkihäiriö.

Vierailija
8/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asentohuimaus

Vierailija
9/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, hyvänlaatuinen asentohuimaushan se varmaan.

Vierailija
10/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänlaatuinen asentohuimaus luultavasti kyseessä. Johtuu siitä että tasapainoelimen kaarikäytävissä on kalkkisakkaa, joka on liikkunut vähän väärään kohtaan ja ärsyttää tasapainoaistia väärällä tavalla. Tietty asento provosoi, usein selälleen meno tai ylöspäin katsominen. On kiusallinen mutta vaaraton vaiva. Menee yleensä tosiaan itsekseen ohi muutamassa päivässä mutta voit nopeuttaa korjautumista tietyillä liikesarjoilla, joilla se sakka yritetään valuttaa toiseen kohtaan. Googlaa netistä hyvälaatuisen asentohuimauksen liikehoito, löytyy useampia ohjeita. Tapani Rahkon sivuilta taitaa ohjeet myös löytyä. 

Jos huimaukseen liittyy muita oireita, kuten puutumista tai tuntohäiriöitä, lihasvoiman heikkenemistä, puhe- tai näköhäiriöitä tms. tilanne vaatii lisätutkimuksia esim. MS-taudin varalta. Jos kyseessä on vain tuo muutaman päivän kestävä tietyn asennon provosoima kiertävä huimaus joka toistuu harvakseltaan, on kyse yleensä juuri tästä BPV-vaivasta (benigni positionaalinen vertigo).

t. Lääkäri (jolla itselläänkin tämä vaiva...)

Vierailija
11/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli äskettäin tuollaista, kun olin flunsassa. Meni ohi, kun flunssa parani.

Vierailija
12/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli paljonkin tuota kun en ymmärtänyt että kärsin kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Olettaisin että itse huimaus johtui alhaisesta verenpaineesta. Verenpaino nousi kun sain kilppariin lääkityksen ja sen myötä häipyi myös tuo huimaus.

Mutta tosiaan tämä on yksi vaihtoehto monesta. Tuo verenpainekin voisi olla toki hyvä mitata. Jos ei ole kotona mittaria niin terveyskeskuksessa ainakin luulisi olevan?

Vierailija
13/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asentohuimaus