Hei mammat, mikä auttaa parhaiten flunssaan ja kurkkukipuun?
Mulla ihan luokattoman huono olo. Kurkku kuin hiekkapaperia, nieleminen tosi vaikeaa mutta samalla pitäisi niellä ettei kurkku kuivu, silloin nimittäin alkaa yskittää. Ja kun yskin, alkaa oksennuttaa. Ja nenä toki tukossa, mutta ei sillee normaalisti vaan tavarat jotenkin tosi lähellä nielua ärsyttävästi kutittaa ja pistelee, eivätkä lähde mihinkään suuntaan vaikka kuinka nieleskelen.
Kokeiltu jo teen juonti + Carmolis-tipat ja Strepsils. Helpottavat oloa pieneksi hetkeksi. Jatkunut kaksi päivää nyt, olen aivan muumiona enkä pysty tekemään muuta kuin sohvalla makaamaan. Pää tietenkin normaalin flunssan tapaan kun turvenuija ja särkee. Pahimmat oireet kuitenkin toi kurkkukipu, kuiva yskä (kurkussa ei lainkaan limaa) ja oksennusfiilikset.
Auttakaa pliis!
Kommentit (26)
Jos yhtään lohduttaa täällä yksi toinen jolla kans todella kova kurkkukipu. Mietin jo angiinaa mutta ilmeisesti siis nyt liikkeellä virusta joka ilmenee todella voimakkaana kurkkukipuna, ainakin alkuun. Mä olen saanut vointia helpottamaan ihan vaan buranalla. Lisäksi vuorotellen kylmää ja kuumaa juomaa, kumpi nyt sattuu sillä hetkellä enemmän helpottaa. Mulla ollu myös kuumetta ja nyt niskat jumissa.
Vielä tuohon 14 kommentoisin että kyllä buranaa ja panadolia voi ottaa yhtäaikaa. Eri vaikuttavat aineet niissä. Kuitenkin oltava tarkkana ettei ylitä päivittäisiä suositusannoksia, paracetamol maksatoksinen ja siksi tärkeä huomioida annos!
Konjakkia lusikallinen.. paljon c-vitamiinipitosta kehoon. Mehut, vitamiinitablettia, marjat, hedelmät jne. Juo paljon!
Suolavesi kurlaus myös hyvä.
Lepäile, toivottavasti vointi kohenee :)
t. Valelääkäri :D
Höpöhöpö! Buranaa ja Panadolia otetaan yhtäaikaisesti leikkaussalissakin! Aivan normaali määrä tuo minkä hoitaja sanoi. Älkää taas tulko tänne typerine uskomuksinenne!
Hunajaa lusikallinen yskään ja aspiriiniä kurkkukipuun.
Äitivainaan neuvo oli silkkuhuivi kaulan ympärille, kuuma tee, jossa hunajaa ja sitruunaa (mukikaupalla). Kylmä, pehmeä syötävä auttaa kurkkukipuun: jugurtti tai jäätelö. Ne ovat myös helppoja syötäviä kun mikään ei maistu, mutta jotain pitäisi kuitenkin saada mahaan. Appelsiinit, jos jaksaa kuoria. Jos on kuumetta niin jotain burana-tyyppistä pilleriä + unta palloon. Runsas juominen, siis myös kylmä vesi. Villasukat jalkaan. Lepo, lepo ja lepo. Ja sitten tämä lause: "Paranet kyllä, kultapieni".
Näillä olen mennyt koko ikäni ja parantanut omat, miehen ja lasten flunssat.
Paranet kyllä, kultapieni.