kuka silittää kaiken,eli vaatteet,sukat,alushousut ja lakanat?
Kommentit (13)
ai kun ihanalta kuulostaa. Mä kun haluisin silittää kaiken mutta oon liian laista, varsinkin sukissa ja lakanoissa. Lakanat vedetään meillä, ei ole mankelia. Eli aika harvinaista taitaa olla meillä 30+ ikäisillä se että kaikki silitetään.
ap
Minä, 25 v. Työssäkäyvä, tosin lapseton sinkku eli aikaa kyllä on ja minusta se nyt vaan on mukavaa kuten siivoaminenkin :)
joo mäkin silitin lakanat ennen lapsia. Yritin myös lasten syntymän jälkeenkin mutta oli liian aikaavievää. Nykyään kerkiäisin mutta oon tullut vanhaksi? ja laiskaksi.
ap
Minä, olen 21 vuotias opiskelija. Mankelia ei ole joten tyydyn silittämään lakanat vaikka se harmittaa. On ihanaa kun kaikki on siistiä ja sileää. Rakastan siivoamista ja en voi keskittyä jos on sotkuista.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 17:04"]
Minä, olen 21 vuotias opiskelija. Mankelia ei ole joten tyydyn silittämään lakanat vaikka se harmittaa. On ihanaa kun kaikki on siistiä ja sileää. Rakastan siivoamista ja en voi keskittyä jos on sotkuista.
[/quote]
onko lapsia? niin ja et ollut töissä...
ap
Minä olen joskus silittänyt, koska se on kivaa (paitsi miesten paidat). Yleensä silitin katsoessani telkkaria. Enää minulla ei ole aikaa (heh, tänne on kuitenkin aikaa kirjoitella) ja nykyisin minulla on mankeli. Puhtaan pyykin käsittely on muutenkin ollut mieluisin kotityöni koska samalla voi pohtia kaikenlaista.
paidat silitän, pikkarit joskus harvoin. tyynyliinat aina, lakanoita en aina viitsi jos on kuivunut sileiksi. aikaahan on, kun on opiskelija:)
30 v, ei lapsia, töitä kyllä, mutta en todellakaan silitä. Vaatteetkin silitetään vain jos pakko ja vasta sitten kun ne laitetaan päälle.
Kahden alle viisivuotiaan lapsen uraäiti silittää lakanat, pyyhkeet ja kaikki vaatteet paitsi sukat ja alushousut, ikä 36v.
Minä silitän. Olen silittänyt kaikki omat vaatteni 10-vuotiaasta lähtien, vanhempani eivät niin silittämisestä välittäneet, mutta itse olin todella tarkka vaatteistani (taisin jossain ketjussa kertoa myös plankanneeni perheen kengät tuosta iästä). Nyt minulla mies, joka käyttää pukupaitaa/paitapuseroa päivittäin, ja vauva. Aikaa kuluu silittämiseen 2-3 tuntia viikossa, vähän siitä riippuen, onko mukana myös lakanapyykkiä. Varmasti 25 vuoden rutiini auttaa, mutta kunnon silityskeskus säästää aikaa, varsinkin niiden miesten paitojen kanssa.
Ja kyllä, olen töissä, tosin nyt vanhempainvapaalla. Samoihin aikoihin tunnun kuitenkin silittelevän kuin töissä ollessani, vauvan nukahdettua siis. Silitykselle jää enemmän aikaa, koska asunto on pieni, ja siivoamisiin menee varmasti vähemmä aikaa kuin 200 neliön lukaalissa asuvilla.
Siis eihän mankeloimiseen edes mene aikaa! senkun laittaa lakanan sisään ja tekee jotain muuta sillä aikaa. itse silitän katsoessani telkkaria, joten siihenkään ei aikaa tuhraannu sen enempää kuin istuisi sohvalla.
Mun anoppi, vähän vaille 60 v., käy töissä. Lakanat mankeloi, muuten silittää kaikki vaatteet alusvaatteita myöten. Lapset kun tulevat sieltä yökyläilemästä, kaikki vaatteet (myös esim. sukat) on viimeisen päälle sileät ja viikattu sotilaallisen tarkasti reissukassiin.