Nepalilainen ruoka ei ole hääviä. Oli joku helsinkiläinen ravintola
Oli ensimmäinen nepalilainen missä olen käynyt. Sen ruuan makumaailma ei vaan jotenkin toiminut minulla. Se voinen naan-leipäkään ei oikein maistunut lopulta.
Tee aivan hirveää jota sai ottaa aterian päätteeksi.
Mitä mietteitä herättää?
Kommentit (71)
Meidän yläkerrassa (HEKA:n murju Tapulissa) Nepali-akka silppuaa aamusta iltaan esivalmisteita ravintolaan (pimeästi) kämppänsä lattialla.
Kopina vaan käy. Välillä kuuluu kovia iskuja kun nuijii lihaa varmaan.
Millasetkohan on hygieniapassi ja muut tiedot...
En ole kyllä vuosiin etnisissä räkäravintoloissa käynyt. Sen puoleen.
Koko rappu dunkkaa sipulille. Tulee jopa rakenteiden läpi.
Ja kouluikäinen poika asuu siinä löyhkässä.
Varmaan hauskaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Höh mikä aloitus.
Syön maksalaatikkoa ja sanon, ettei suomalainen ruoka ole hyvää.
Syön karvakäsipizzaa ja sanon, ettei italialainen ruoka ole hyvää.
Koklaa Ikeaa sieltä saa ruåttalaisia lihapullia, jospa niiden kyökki tärppää.
No kai se hauskempaa on kuin Nepalissa: yhtä peltipurkki-jalkapalloa kylän 500 muun pojan kanssa potkiessa kylätiellä.
Ainakin Aanganissa on herkulliset kasvisruoat. Ihan sama mulle onko aitoa vai ei kunhan ruoka maittaa.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää mistään aasialaisesta, thai-ruokakin on meh. Kyllä sitä voi syödä mutta ei ole herkkua.
Välimerellinen ruoka on parasta. Myös monet suomalaiset ruoat on hyviä, esim kaalilaatikko hyvin tehtynä. Ja paistetut silakat + muusi. Ja munakas jollain hyvällä täytteellä.
Eli siis se minkä saat vielä tekohampaillas survottua kurkusta alasmeneväksi silpuksi.
Kokoliha ei mene.
En ole kyllä syönyt nepalilaista ruokaa enkä tule syömäänkään😡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis arvostelet nepalilaisen ruuan yhden helsinkiläisessä ravintolassa käynnin perusteella?
Kuinka monta kertaa olet käynyt Nepalissa ja syönyt siellä paikallisissa ravintoloissa.
Juuri näun. Ravintola oli nepalilainen. Henkilökuntakin näytti nepalilaisilta.
Voin siis antaa arvostelun nepalilaisesta ruuasta.
ap
Voiko siis arvostella suomalaisen ruoan käymällä yhdessä suomalaisessa (lähiö)ravintolassa, jossa on suomalainen henkilökunta ?
Vierailija kirjoitti:
Mä teen itse niin hyvää kanacurryä että vaikea minkään toisen yltää samaan joten en ole edes kokeillut mitään intia-nepal jne ravintoloita.
Hemapa-pussi, kanapaloja ja currimaustetta.
Annetaan kiehua hetki.
Siinä sun reseptis hyvästä ruuasta.
Nykyään pitää ruoka laittaa itse jos oikein hyvää haluaa.. eikä tarvitse maksaa rafloille ylihintaisista "virvokkeista".
Thihihihiiihiii.. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen itse niin hyvää kanacurryä että vaikea minkään toisen yltää samaan joten en ole edes kokeillut mitään intia-nepal jne ravintoloita.
Hemapa-pussi, kanapaloja ja currimaustetta.
Annetaan kiehua hetki.
Siinä sun reseptis hyvästä ruuasta.
Kiinalaisen rapeat kasvikset oli ylikeitetyt kruunusekoitus pakastepussista :(
"Kävin kerran McDonaldsissa. Kaikki Amerikkalainen ruoka on ihan kamalaa."
Ruuassa maistuu orjatyö. Varmaan ravintolan komerossa kokki viettää yöt ja vähäisen vapaa-aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Höh mikä aloitus.
Syön maksalaatikkoa ja sanon, ettei suomalainen ruoka ole hyvää.
Syön karvakäsipizzaa ja sanon, ettei italialainen ruoka ole hyvää.
Maksalaatikon solvaamisesta joutuu helvettiin. Parasta suomiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis arvostelet nepalilaisen ruuan yhden helsinkiläisessä ravintolassa käynnin perusteella?
Kuinka monta kertaa olet käynyt Nepalissa ja syönyt siellä paikallisissa ravintoloissa.
Juuri näun. Ravintola oli nepalilainen. Henkilökuntakin näytti nepalilaisilta.
Voin siis antaa arvostelun nepalilaisesta ruuasta.
ap
Voiko siis arvostella suomalaisen ruoan käymällä yhdessä suomalaisessa (lähiö)ravintolassa, jossa on suomalainen henkilökunta ?
Voi ja käynnistä voi julkaista vaikka arvostelun. Pahat kielet tosin kertoo että 5tähden arvioita kirjoitellaan jopa käymättä koko ravintolassa.
En tykkää nepalialaisesta ruuasta. Ghanalainen keittiö on jees. Semmoinen missä hygieniapassin sijasta tarvitaan tulityökortti.
Nepalissa syödään dal bhatia pienillä variaatioilla käytännössä joka päivä. Ei niillä ole hajuakaan mitä täällä pitäisi kokata ollakseen "nepalilaista ruokaa". Raflathan onkin muiden hoivissa ja ruoka yhtä nepalilaista kuin kokkaajansakin.
Vierailija kirjoitti:
Nepalissa syödään dal bhatia pienillä variaatioilla käytännössä joka päivä. Ei niillä ole hajuakaan mitä täällä pitäisi kokata ollakseen "nepalilaista ruokaa". Raflathan onkin muiden hoivissa ja ruoka yhtä nepalilaista kuin kokkaajansakin.
Riisiä ja linssikastiketta. Nepali on köyhä maa. Ei siellä tavallisilla ihmisillä ole mahdollisuutta mässäillä herkkuruoilla joka päivä. Jotain lihaa voi olla kerran viikossa lautasella. Osataan siellä silti juhlia ja laittaa pöytä koreaksi. Kun sellainen hetki koittaa.
Ketkä tekee momoja?