Nepalilainen ruoka ei ole hääviä. Oli joku helsinkiläinen ravintola
Oli ensimmäinen nepalilainen missä olen käynyt. Sen ruuan makumaailma ei vaan jotenkin toiminut minulla. Se voinen naan-leipäkään ei oikein maistunut lopulta.
Tee aivan hirveää jota sai ottaa aterian päätteeksi.
Mitä mietteitä herättää?
Kommentit (71)
Mielestäni siinä on jotain olennaisen fiksua, kun Trump tilaa hampurilaisen aika usein.
En mäkään sitä teetä voi juoda, mut itse ruoka on kyllä SUPERhyvää musta <3 Eksoottiset mausteet ym. En tykkää tulisesta joten otan usein esim. kermaista katkarapuakastiketta tai kanaa.
Juuri näin
Nepalilainen on pliisua ja mitään sanomatonta ruokaa. Oikeastaan suomalaisen perinteisen kotiruuan tapaista, ja mieluimmin syönkin tämän suomalaisen version.
Tällä viikolla tein nakkikeittoa, maksakastiketta ja hernekeittoa.
Tee itse hyvää ruokaa ihmis kaupan uhrina! Pitkää työpäivää ilman palkkaa ja yöt vietät ravintolan takahuoneessa.
Hmmm. Kaikki ruoka mitä tehdään kelvollisista raaka-aineista on hyvää.
Itse kyllä pidän. Helppoa ja edullista tehdä itsekin.
Minä kävin kerran McDonaldsissa ja totesin, että kaikki Amerikkalainen ruoka on ihan karseaa paskaa.
Mun alakerrassa on "nepalilainen" ravintola, jonka omistaja ja kaikki työntekijät on intialaisia. Se nepalilaisuus on vain eksotiikalla houkutteleva myyntikikka.
Taitaa se nepalilainen ruokakulttuuri olla saanut vaikutteita niin Intiasta kuin muistakin lähimaista. Etnisiä ryhmiä mahtuu kansaan useita ja epäilen, että perinteisissä ruokalajeissakin on eroavuutta.
Itselleni ovat maistuneet lammasruuat.
Mutta pahan mainehaitan nepalilaispaikat ovat kärsineet. Täällä lopetti yksi hyvänä pitämäni ravintola. Tuomio tuli ihmiskaupasta ja kiskonnantapaisesta työsyrjinnästä. Käsitin uutsoinnista, että eri paikkakunnilla toimien nepalilaisravintoloiden taustalla on joukko samoja omistajia. Henkilöstöpolitiikka sitten samanlaista.