Muita jotka ei samaistu horoskooppiinsa ollenkaan?
En ole koskaan pitänyt horoskoopeista tai uskonut niihin koska omani on jotenkin niin päin metsää kuin mahdollista.
Olen rapu, mutta todella levoton sielu, super utelias, analyyttinen, kyllästyn asioihin helposti, välttelen menneisyyden ajattelua ja vaivaannun emotionaalisissa tilanteissa. En siedä yhtään takertuvuutta. Lähestyn asioita järjen kautta ja välttelen tunteellisuutta. Kotona kyllä viihdyn ja huolehdin paljon asioista ja ihmisistä, mutta muita ravun tunnusmerkkejä minulla ei ole.
Muita? Mikä on merkkisi ja millainen oikeasti olet?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan oikeesti usko, että oma syntymä aika määrittelisi millaiseksi ihmisen mieli muokkautuu. Vai onko tehty testejä, missä ihmiset kertovat luonteestaan ja sitten katsotaan minkä horoskoopin luonnetta vastaa, varmaan menee väärin aika lailla.
En usko, että monikaan tosissaan uskoo. Hauskaa ajanvietettä nämä :) Tosin ehkä horoskooppien avulla voi saada jotain selkeyttä itsestään ja paikastaan kaoottisessa maailmassa, ni sen puoleen ne voivat tuoda mielenrauhaa. Horoskoopithan ovat aina melko ympäripyöreitä, minkä ansiosta jokainen voi löytää niistä jotain, mikä sopii omaan elämään.
Luonnehoroskooppi voi pitää paikkansa.
Kaikkeen soopaan sitä ihmiset uskovatkin!
Aivan sama kuin ap:lla. Olen myös rapu, rapu myös kuussa ja kaikkialla. Mutta koen olevani todella kaukana kuvauksesta. Toki jotain samaa, olen kyllä myös herkkä, mutta eivätkö kaikki ole. En kuitenkaan ole mikään herkkis.
En ole lainkaan perhekeskeinen, no viihdyn kotona mutta en tarvitse ympärilleni ihmisiä. Vihaan myös kaikkea emännöintiä ja juttelua ihmisten kanssa livenä. Vihaan ruoanlaittoa ja ylipäätään sitä hössöttämistä ja huolehtimista, hoivaviettiä ja äitihahmona olemista mikä rapuun liitetään. Olen toiminnassani tosi nopea ennemmin kuin harkitseva. Hyvin analyyttinen, järkiperäinen ja looginen. Tarvitsen myös muutoksia ja nautin seikkaluista.
Äitini uskoi horoskooppeihin aivan täysillä. Kasvatti minut myös horoskoopin mukaan... Yritti istuttaa minuun luonteenpiirteitä joita minussa ei ole ja tulkitsi toimintani horoskoopin kautta. Vanhemmiten aloin kapinoida tietoisesti tätä vastaan ja onneksi opettelin kasvamaan itse omaksi itsekseni kun pääsin kauas vanhemmista.
Oletteko vertailleet kiinalaista ja tätä tavallisemman horoskoopin merkkejänne toisiinne ? Svengaavatko ? Olen itse skorpiooni - tiikeri ja selvästi on paljon yhteneväisyyksiä ?
Vierailija kirjoitti:
Horoskooppimerkit eivät enää toimi samalla tapaa kuin silloin kun ne kehitettiin, koska maapallomme pyörimisliike on pikkuhiljaa muuttunut. Nykyään pitäisi oikeastaan olla loppuvuodesta 13. horoskooppimerkki, Käärmeenkantaja, ja muutkin horoskoopit hiukan eri ajankohdassa.
Tällainen olisi ajantasainen horoskoopisto:
20.1.–16.2. Kauris
16.2.–11.3. Vesimies
11.3.–18.4. Kalat
18.4.–13.5. Oinas
13.5.–21.6. Härkä
21.6.–20.7. Kaksoset
20.7.–10.8. Rapu
10.8.–16.9. Leijona
16.9.–30.10. Neitsyt
30.10.–23.11. Vaaka
23.11.–29.11. Skorpioni
29.11.–17.12 Käärmeenkantaja
17.12.–20.1. Jousimies
Niin jos seuraa vedic karttoja, todellista tähtitaivasta, mutta meillä länsimaissa käytetään yleensä trooppista eläinrataa jolloin kaikki merkit ovat yhtä suuria, 30' ja käytetään kevätpv tasausta aina 0' Oinasta. Toki voi itse tutkia kaikkia systeemejä ja päättää mikä toimii parhaiten.
Tietysti jos on au Ravussa ja vaikka useampi planeetta Kaksosissa niin kyllähän se sitten tulee sieltä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama kuin ap:lla. Olen myös rapu, rapu myös kuussa ja kaikkialla. Mutta koen olevani todella kaukana kuvauksesta. Toki jotain samaa, olen kyllä myös herkkä, mutta eivätkö kaikki ole. En kuitenkaan ole mikään herkkis.
En ole lainkaan perhekeskeinen, no viihdyn kotona mutta en tarvitse ympärilleni ihmisiä. Vihaan myös kaikkea emännöintiä ja juttelua ihmisten kanssa livenä. Vihaan ruoanlaittoa ja ylipäätään sitä hössöttämistä ja huolehtimista, hoivaviettiä ja äitihahmona olemista mikä rapuun liitetään. Olen toiminnassani tosi nopea ennemmin kuin harkitseva. Hyvin analyyttinen, järkiperäinen ja looginen. Tarvitsen myös muutoksia ja nautin seikkaluista.
Äitini uskoi horoskooppeihin aivan täysillä. Kasvatti minut myös horoskoopin mukaan... Yritti istuttaa minuun luonteenpiirteitä joita minussa ei ole ja tulkitsi toimintani horoskoopin kautta. Vanhemmiten aloin kapinoida tietoisesti tätä vastaan ja onneksi opettelin kasvamaan itse omaksi itsekseni kun pääsin kauas vanhemmista.
Jospa sulla sitten toimii vedic kartta ja se painotus olisikin sen mukaan kaksosissa? Kaikki ei välttämättä siirry siihen edelliseen merkkin jos nyt vaikka niitä todellisia tähtitaivaita käärmeenkantajineen seuraa.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Oletteko vertailleet kiinalaista ja tätä tavallisemman horoskoopin merkkejänne toisiinne ? Svengaavatko ? Olen itse skorpiooni - tiikeri ja selvästi on paljon yhteneväisyyksiä ?
Kyllä ne jollain tasolla on tunnistettavissa, toki siinäkin on ne vaihtuvat elementit. Ovat niin kulttuurisidonnaisia nämä toimivuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaka. En tule yleensä toimeen ilmamerkkisten kanssa. Vesimiehiä tyrkytetään kaikissa matcheissä. Kaveritasolla toimii auttavasti, muuten ei sitten yhtään.
Mä taas en vesimiehenä jaksa vaakojen vatulointia ja puntarointia asiassa kuin asiassa. Ja se diplomaattisuus, sitä en ole kyllä havainnut. Diplomaattista ei ole mielestäni se, ettei asioihin oteta kantaa, mutta seläntakana valitetaan ja arvostellaan. Olen ollut suhteessa kahden vaa'an kanssa, molemmilla samaa vikaa.
Olen ollut "suhteessa" kahteen vesimieheen ja se homma ei alkua pidemmälle pötkinyt. Ihan järkyttäviä persoonia molemmat. Jäätävän kylmiä hörhöilijöitä. Tietyille vesimiehille olen kuin magneetti. Valitettavasti.
Se vaaka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan oikeesti usko, että oma syntymä aika määrittelisi millaiseksi ihmisen mieli muokkautuu. Vai onko tehty testejä, missä ihmiset kertovat luonteestaan ja sitten katsotaan minkä horoskoopin luonnetta vastaa, varmaan menee väärin aika lailla.
En usko, että monikaan tosissaan uskoo. Hauskaa ajanvietettä nämä :) Tosin ehkä horoskooppien avulla voi saada jotain selkeyttä itsestään ja paikastaan kaoottisessa maailmassa, ni sen puoleen ne voivat tuoda mielenrauhaa. Horoskoopithan ovat aina melko ympäripyöreitä, minkä ansiosta jokainen voi löytää niistä jotain, mikä sopii omaan elämään.
Luonnehoroskooppi voi pitää paikkansa.
Tietysti voi. Ihan kuin lottonumeroita voi arvata oikein. Sehän on ihan tuurista kiinni osuuko horoskoopin ennustus oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaka. En tule yleensä toimeen ilmamerkkisten kanssa. Vesimiehiä tyrkytetään kaikissa matcheissä. Kaveritasolla toimii auttavasti, muuten ei sitten yhtään.
Mä taas en vesimiehenä jaksa vaakojen vatulointia ja puntarointia asiassa kuin asiassa. Ja se diplomaattisuus, sitä en ole kyllä havainnut. Diplomaattista ei ole mielestäni se, ettei asioihin oteta kantaa, mutta seläntakana valitetaan ja arvostellaan. Olen ollut suhteessa kahden vaa'an kanssa, molemmilla samaa vikaa.
Olen ollut "suhteessa" kahteen vesimieheen ja se homma ei alkua pidemmälle pötkinyt. Ihan järkyttäviä persoonia molemmat. Jäätävän kylmiä hörhöilijöitä. Tietyille vesimiehille olen kuin magneetti. Valitettavasti.
Se vaaka
Ehkäpä se ero oli siinä, että olit "suhteessa", joka ei edennyt etkä siten päässyt kunnolla tutustumaan toiseen. Minä olin oikeassa suhteessa ja molempia vaakoja yhdisti myös ylimielisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaaka
Magneetti? Ehkä nyt vaan kuvittelet itsestäsi hieman liikoja. Se ei välttämättä liity horoskooppiisi, vaan persoonaasi. Ymmärrän kyllä, että alkuun etäiset vesimiehet reagoivat sinuun noin. Vesimiehille ei mene pas**n jauhanta ja itsekehu läpi, vaikka eivät kohteliaisuuttaan sitä ilmaisisikaan.
Olen luonnontieteilijä enkä usko horoskooppeihin pätkääkään. Synnyin yliaikaisena, synnytys käynnistettiin. Muuttuiko luonteeni ja tempperamenttini niiden yliaikaisviikkojen aikana siellä kohdussa yhdestä horoskoopista toiseen? Jos olisi käynnistetty aiemmin, vastaisiko luonteeni sitten sitä toista horoskooppia?
Horoskoopit kirjoitetaan niin ylimalkaisesti, että ne vastaavat kenen tahansa temperamenttia.
Neitsyt. Olen kyllä pikkutarkka sen suhteen, että esim. astiat on kaapissa oikeilla paikoillaan ja neuroottinen joissain muissa asioissa, mutta en alkuunkaan niin siisti, millaiseksi neitsyitä aina mainostetaan, enkä oikeastaan hirveän säästeliäskään vaan käytän kyllä rahaa asioihin, joista tulee hyvä mieli. Huolehdin hygieniasta erinomaisesti ja varmaan välillä neuroottisestikin (käyn esim. suihkussa vaikka aamuyöstä baarin jälkeen, koska en voi mennä nukkumaan huuhtomatta ihoa ensin), mutta keittiö on jäljiltäni kuin kaatopaikka, vihaan imuroimista ja pölytkin pyyhin sitten vasta, kun alkaa oikeasti näyttää siltä, että hyllyjä peittää harmaa pinta.
Luonne kyllä täsmää siinä mielessä, että olen suorasukainen, analyyttinen ja kriittinen ja intän vastaan, jos tiedän olevani oikeassa. Terveyden osalta olen horoskoopille ominaisesti vatsavammainen tapaus, mutta varmasti löytyy muissakin horoskoopeissa sekä sopivia että sopimattomia kuvauksia. Toinen tuntemani neitsyt on kyllä hyvin samankaltainen kanssani ainakin työelämässä: älykäs, toimelias, tarkkasilmäinen ja suorasanainen, minkä takia tullaankin hyvin toimeen. Mutta sitten taas siviilissä on minua aika lailla sosiaalisempi tapaus, vaikka varmaan työpaikalla ennen itsestäni samalla lailla sosiaalisen mielikuvan kuin tämä toinenkin, vaikka siviilissä olenkin melkoinen introvertti, jolla ei ole paljoa kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Horoskooppimerkit eivät enää toimi samalla tapaa kuin silloin kun ne kehitettiin, koska maapallomme pyörimisliike on pikkuhiljaa muuttunut. Nykyään pitäisi oikeastaan olla loppuvuodesta 13. horoskooppimerkki, Käärmeenkantaja, ja muutkin horoskoopit hiukan eri ajankohdassa.
Tällainen olisi ajantasainen horoskoopisto:
20.1.–16.2. Kauris
16.2.–11.3. Vesimies
11.3.–18.4. Kalat
18.4.–13.5. Oinas
13.5.–21.6. Härkä
21.6.–20.7. Kaksoset
20.7.–10.8. Rapu
10.8.–16.9. Leijona
16.9.–30.10. Neitsyt
30.10.–23.11. Vaaka
23.11.–29.11. Skorpioni
29.11.–17.12 Käärmeenkantaja
17.12.–20.1. Jousimies
Ptolemaios jatkoi Hipparkhosin työtä prekessiosta. Joten eiköhän tämä trooppinen astrologia ole tietynlainen ratkaisu siihen. Eli ne merkit eivät ole väärin. Älkää te ateistit viitsikö leikkiä että prekession olisi jotain hienoa uutta tiedettä, joka tuli astrologeille yllätyksenä.