Mitä ehkäisyä suosittelette?
Eli huomenna olisi jälkitarkastus ja pitäisi miettiä haluanko johonkin ehkäisyyn reseptiä?
Onko kuparikierukka minkälainen ja paljon maksaa? Laittaako sen joku vai pitääkö itse hoitaa? Onko mitään sivuoireita tullut teille?
Ehkäisylaastareista tuli joillekin vissiin ihottumaa ja pahoja mielialanvaihteluita mitä googlettelin?
Muutaman vuoden ollaan käytetty kondomia, joskus oli Yazit käytössä, unohtui vaan välillä se pillerin ottaminen... Haaveissa olisi ehkä toinen lapsi parin vuoden sisällä, jos vaan pääsen synnytyspelosta yli...
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:51"]
Onko kuparikierukka minkälainen ja paljon maksaa? Laittaako sen joku vai pitääkö itse hoitaa?
[/quote]
Mitä! Luuletko että sen voi itse laittaa?
ite oon tykänny kuparikierukasta.. Hormonivalmisteista menee pää ihan sekasin, eli ne ei sovi mulle. kondomi oli erotiikantappaja. Tää on ollut tosi huoleton. menkat vähän runsaammat, mut kestää yleensä vaan 2päivää, joten plusmiinus nolla, ellei näin jopa parempi. menkkakipuja ja ovulaatiokipuja on ollut enempi, mut nekin vähentynyt kun aikaa kuluu. Tosi helppo, ei tartte miettii ehkäsyy koskaa. maksokin vaan jotai reilu satasen ja kestää 5 vuotta. Käydään laitattamassa kuten hormonikierukkakin.
Mulla oli ihan ekaksi e-pillerit, jotka saivat aikaan haluttomuutta, masentuneisuutta, mielialat vaihtelivat rajusti, pillerimerkkia vaihdettin nelja kertaa, aina samat ongelmat, joten luovuin hormoneista!
Seuraavaksi laitettiin kuparikierukka, joka pysyi puoli vuotta hyvin paikoillaan, en tuntenut kipuja, kuukautiset eivat runsastuneet ja ajattelin, etta tama on taydellista, kunnes menkat eivat enaa tulleet, tein raskaustestin, olin raskaana, siita suoraan laakarille ja gynekologi ultrasi kovasti eika loytanyt kierukkaa enaa mistaan. Ainoaksi vaihtoehdoksi jai, etta se olis tullut edellisten menkkojen kanssa ulos enka olis huomannut (se kierukka on vaan tosi pieni joten hyvin mahdollista)
Nykyaan kaytamme kondomia ovulaation aikaan, laskemme varmoja paivia ja 98% ajasta menemme keskeytetylla yhdynnalla. keskeytetty toimii meilla hyvin :) Toiminut jo useamman vuoden! Suosittelen, jos miehella loytyy itsekuria siihen.
up