Yhden tutun tyttö oli tullut riparilla raskaaksi
Tyttö siis 15v ja tää tuleva isä oli muutaman vuoden vanhempi " isosena" siellä leirillä.
ei meidän riparilla sillon 20 vuotta sitten kyllä naiskenneltu..
Kommentit (37)
Onpa äitikin joskus nukkunut jonkun huoneen lattialla vahtimassa että kukaan ei poistu huoneesta (ikkunan kautta esim) eikä sinne tule ylimääräisiä.
Nykyisin yövahdit vartioi leirillä. Ovat ihan aikuisia ihmisiä. Eivät ole muuten leirin porukkaa, ovat vain öisin paikalla pitämässä huolen että mitään ylimääräsiä " iltakväelyjä" ei tehdä. Nuoret ei oo niin tyytyväisiä, mutta vanhemmat on:)
Yksi tuttava pariskunta tapasi rippileirillä, ja ne on nyt 4-kymppisiä, 3 lasta ja naimisissa.
Jos kaikki ihmiset noudattaisivat kieltoja, sääntöjä ja eläisivät keinotekoisten normien kautta, maailmasta tulisi kuin ikääntyvä Suomi.
Edelleenkin tarvitaan parisuhteita, rakkautta tms.
Maailma ei ole mustavalkoinen.
Vaikka omat ensikokemukset on 17-vuotiaana.
On täysin ok, että nuoret myös omasta vapaasta tahdosta solmivat parisuhteita.
Toki toivon, että omat lapset mielummin täysi-ikäisyyden kynnyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Mä paneskelin riparilla meidän kesäteologin kanssa. siis joku teologian opiskelija, varmaan 25v.
Tämä on jo hyväksikäyttöä.
Tosi rakkaus odottaa-liike taitaa olla Suomessa jo unohtunut :(
Saaristolaislääkärissähän oli viime jaksossa tämänkaltainen tilanne.
Jos lie pyhästä hengestä raskautunut?
Onko pappi pumpannu tytöstä pahan pois
Ei me muuta tehty kuin pussailtiin ja hipelöitiin ja kopeloitiin.
Missä muusujen puoli on? Nykyäänhän pakollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä paneskelin riparilla meidän kesäteologin kanssa. siis joku teologian opiskelija, varmaan 25v.
Tämä on jo hyväksikäyttöä.
Pappien moraalista , tai siis sen täydellisestä puutteesta, on saatavilla runsaasti esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Onko pappi pumpannu tytöstä pahan pois
Paha lähti, lapsi tuli, pappi sanoi puli puli.
Olihan se iso virhe ettei huolehdittu ehkäisystä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pappi otti omansa kuormasta. Kolme kaveriani tuli raskaaksi leirillä.
Viriili jannu, urakehitys ollut todennäköisesti noususuhdanteinen. Joko lienee piispaksi ylennyt.
Apua....itsekin tuli koettua eka kerta just riparileirillä. Kavereiden painostuksesta....oli lämmin kesäyö ja lähdettiin salaa porukalla uimaan. Paluumatkalla menin sitten yhden pojan kanssa yhteen heinälatoon ja...
Tapahtui 80-luvulla.
Tätä tapahtuu, kun vanhemmat eivät kasvata lapsiaan.
Itse vuosia kristinopinleireillä ohjaajana olleena voin sanoa, että meidän leireillä ei todellakaan olisi hyväksytty leiriläisen ja ohjaajan vehtailua. Joskus jotain sen suuntaista tapahtui, mutta se lopetettiin leirin johdon toimesta alkuunsa.
Oma asia mitä leirin päätyttyä itse kukin tekee, mutta leirillä ei todellakaan henkilökunnan ja leiriläisten välisiä " romansseja" suvaittu.
Meillä ohjaajat ovat aina vähintään kaksi vuotta leiriläisiä vanhempia, joten itsellä ei tullut edes kiusausta sekaantua mihinkään " räkänokkakundeihin" missään vaiheessa ;).