Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mennä inttiin/sivariin ORJAKSI?

AAPEE
21.11.2020 |

En voi ymmärtää ihmisiä jotka menevät inttiin taikka sivariin ORJAKSI. Aivan älytöntä mennä johonki tollaseen orjaksi. Mitä siitä hyötyy? Ei sitten yhtään mitään. Vapautuksen saa YHDELLÄ lauseella. Itse uhosin lääkärille että "tapan itseni jos joudun armeijaan" ja tadaa. Se oli siinä. Miks on niin vaikeaa huijata se vapautus eteenki ku sen saa noin helposti? Nauran kaikille inttiasuisille orjalampaille.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja tuon IP:n selvittämisen lisäksi kopion myös koko viestiketjun kelan nähtäväksi. Don't f*ck with a web developer :)

Vierailija
82/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl saa olla idiootti ellei kykene kelaa kykene kelaa omilla aivoillaan.

Toiset on lampaita imuttelee metsässä lutia metsässä armeijassa kun toiset elää stressittömästi hyvää elämää elää polttaa kukkaa onni ja pasifismi edellytys nykyaikaan ei tänne hei sotaa voi tulla lampaat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja tuon IP:n selvittämisen lisäksi kopion myös koko viestiketjun kelan nähtäväksi. Don't f*ck with a web developer :)

HAHAHAH no mikäs mun ip on? :DD Ja milläs todistat että olen kelasta jotain kusettanu? Pelkkä kommentti vauvapalstalla ei todista vielä mitään.

Vierailija
84/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HAHAHAH no mikäs mun ip on? :DD Ja milläs todistat että olen kelasta jotain kusettanu? Pelkkä kommentti vauvapalstalla ei todista vielä mitään.

Itsehän kirjoitit että nostat PETOLLISESTI tukia. Ne tietää nyt sun IP:n ja se yhdistetään luonnollisesti suhun. Petostuomio tulossa. En mä sun IPtä täällä muille julkisesti kerro, se olis laitonta. Usko pois et tällä vanhan liiton häkkerillä on toimivia menetelmiä ottaa tuollainen selville, suhteellisen helppoa jopa oli :) 

Hajoa, l uuseri !

Vierailija
85/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän kirjoitit että nostat PETOLLISESTI tukia. Ne tietää nyt sun IP:n ja se yhdistetään luonnollisesti suhun. Petostuomio tulossa. En mä sun IPtä täällä muille julkisesti kerro, se olis laitonta. Usko pois et tällä vanhan liiton häkkerillä on toimivia menetelmiä ottaa tuollainen selville, suhteellisen helppoa jopa oli :) 

Hajoa, l uuseri !

Voi että arvaa kuinka monta kertaa jengi on tollakin uhkaillu. :D Miks mua ei oo vieläkää saatu kiinni vaikka kuinka moni on olevinaan IP-osoitteeni ottanut selville ja ilmoittanut? :DDDD

Vierailija
86/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnevikaisilla on usein auktoriteettiongelma. Eivät ymmärrä että kaikki opittu on pääomaa. Samoin verkostot joita kannattaa luoda nuorena, pääomaa yhteisten kokemusten pankkiin.

Kaikkein tärkeintä on tulla toimeen muiden ihmisten kanssa edes jotenkin.

Vierailija
87/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa väittelyä puolin ja toisin, ei sitä tiedä vaikka Pasi Viheraho ja Markorepairs ottaisivat yhteen vauva-palstalla Kelan tukien tiimoilta

Vierailija
88/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajoa, l uuseri !

Voi että arvaa kuinka monta kertaa jengi on tollakin uhkaillu. :D Miks mua ei oo vieläkää saatu kiinni vaikka kuinka moni on olevinaan IP-osoitteeni ottanut selville ja ilmoittanut? :DDDD

Jep ja tällä kertaa ne tuet lähtee sulta oikeasti plus petos syyte ja joudut kaiken maksamaan takaisin korkoinen minkä oot kusettanut. Just kela kiitti sähköpostissani ilmoituksesta! Voit sitte yhtä hyvin mennä sinne armeijaan ku ne ainakin maksaa sun vuokran siltä ajalta hahahahahahahaaaaaa 

Vierailija
89/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP siis kusettaa kelan tukia ja ottaa etätyöstä palkan jollekki paypal tilille minne verottajalla ei ole asiaa. Ootkos AP miettiny että mitään eläkettä ei tuosta etätyöstä sulle tuolla tavalla kerry(kivat köyhät vanhuusvuodet sulle tulossa) ja jossain vaiheessa kela vaan kyllästyy sun pitkäaikaistyöttömyyteen ja pakottaa sut johonki pajaduuniin mist saat loistavat 9 egee päivässä. Jos ikinä haet jotain oikeita töitä niin eka kysymys on kuinka kauan olet ollut työtön, ai 20 vuotta?-Kiitos, seuraava hakija!

Vierailija
90/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa heikkoa tekoa.

Vierailija
91/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ainakin on mennyt jokaisen työnhakijan joka on ollut sivari tai totaalikieltäytyjä työhakemus suoraan silppuriin.

yleensä he eivät pysty puhaltamaan yhteen hiileen töissäkään.

Jaa. Sivarin hyvin hoitaneena ja 8 vuotta työelämässä olleena eipä ole kukaan koskaan tullut valittamaan etten yhteistyöhön pystyisi.

Vierailija
92/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajoa, l uuseri !

Jep ja tällä kertaa ne tuet lähtee sulta oikeasti plus petos syyte ja joudut kaiken maksamaan takaisin korkoinen minkä oot kusettanut. Just kela kiitti sähköpostissani ilmoituksesta! Voit sitte yhtä hyvin mennä sinne armeijaan ku ne ainakin maksaa sun vuokran siltä ajalta hahahahahahahaaaaaa 

HAHA joo sitä päivää odotellessa. Miten kukaan aiko todistaa mitään? :D Edelleen pelkkä kommentti vauva palstalla ei riitä todisteeks.

Vierailija
93/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

H omot käyvät sivarin tai totaalikieltäytyvät tai kusettavat jotain psykologille, kuten AP.

Tosimiehet käyvät armeijan!!!!!

Ja mitäköhän hyötyä tästä "tosimiehenä" olemisesta sitten olis?? Se ei tuota yhtään rahaa eikä mitään. 

Se antaa miehelle selkärangan. Tosin en kuvittele että nykyinen lumihiutalesukupolvi mitään sellaisesta ymmärrä. Jatka vaan tubettamista, arvon neiti.

Ja mitä MINÄ siitä selkärangasta hyödyn? Sekään ei tuota mulle yhtään rahaa eikä mitään. 

Päinvastoin, jos haet vaikkapa jotain hyväpalkkaista työpaikkaa joskus, loppuviivalla on sinä ja tyyppi joka on armeijan käynyt niin aivan varmasti se työpaikka menee sille armeijan suorittaneelle, eli nimenomaan tuottaa rahaa pidemmällä aikavälillä. Monella työnantajalla menee hakemus suoraa roskiin jos et ole intin käynyt.

Muuten hyvä mutta on LAITONTA kysyä työhaastattelussa mitään armeijasta yms. Lisäks jos oot yrittäjä tai itsensätyöllistäjä niin kuka sitä edes kysyis ku oot itses pomo????

Ei ole LAITONTA laittaa omaan CV:hen mainintaa asepalveluksesta. Se joko löytyy sieltä tai sitten ei. Se sitten joko vaikuttaa jollain tavalla tai sitten ei.

Vierailija
94/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnevikaisilla on usein auktoriteettiongelma. Eivät ymmärrä että kaikki opittu on pääomaa. Samoin verkostot joita kannattaa luoda nuorena, pääomaa yhteisten kokemusten pankkiin.

Kaikkein tärkeintä on tulla toimeen muiden ihmisten kanssa edes jotenkin.

Ymmärrän kyllä, mutta ihmiselämä on liian lyhyt kaiken oppimiseen. Yliopistovuoden aikana oletettavasti opin tulevaisuuden kannalta sopivampia asioita kuin armeijavuoden aikana, joten valinta on helppo.

Vierailija
95/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monelle armeija-aika on sitä elämän parasta aikaa, ainakin siihen mennessä. Niin minullekin oli ja yhä sitä jaksaa vuosikymmenten jälkeen muistella niitä intti-juttuja ja vertailla kokemuksia nuorempien armeijaa käyvien tai käyneiden kanssa.

Nuorena sitä jaksaa ottaa armeijan palveluksen rennosti ja leikkisästi. Aikuisempana sitä alkaa kyseenalaistamaan liikaa kaikenlaista. Oma armeija-aika oli varsin värikäs ja vauhdikas kokemus, sain palvella poikkeuksellisesti useammassa varuskunnassakin.

En tuntenut itseäni intissä orjaksi ollenkaan. Huoletonta aikaa, talon puolesta ruoka, majoitus ja paljon järjestettyä ohjelmaa päivittäin. Suurimmaksi osaksi palvelustoverit olivat oikein mukavia, myös vakituinen henkilökunta. Traumoja ei jäänyt ja aika kultaa muistoja, jos jotain ei niin kivaa joskus väliin mahtuikin.

Annan intille pisteitä 5/5

Vierailija
96/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H omot käyvät sivarin tai totaalikieltäytyvät tai kusettavat jotain psykologille, kuten AP.

H omothan ne vasta tykkääkin armeijasta, kun saa punkata poikien kesken ja käydä poikien kanssa suihkussa ja saunassa. Kai tiesit, että noin 11 % sinunkin inttikavereistasi on hint tikavereita? Ja ne on siellä suihkussa sinunkin ihanaa pebaasi himoiten katselleet. Vai pääsivätkö kokeilemaankin? Taidat itse kuulua tuohon 11 prosenttiin, kun noin aggressiivisesti pitää esittää tosimiestä. Kaappiho mothan ne tunnetusti eniten ho moilua vastustaa julkisesti, omien traumojensa takia.

Vierailija
97/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monelle armeija-aika on sitä elämän parasta aikaa, ainakin siihen mennessä. Niin minullekin oli ja yhä sitä jaksaa vuosikymmenten jälkeen muistella niitä intti-juttuja ja vertailla kokemuksia nuorempien armeijaa käyvien tai käyneiden kanssa.

Nuorena sitä jaksaa ottaa armeijan palveluksen rennosti ja leikkisästi. Aikuisempana sitä alkaa kyseenalaistamaan liikaa kaikenlaista. Oma armeija-aika oli varsin värikäs ja vauhdikas kokemus, sain palvella poikkeuksellisesti useammassa varuskunnassakin.

En tuntenut itseäni intissä orjaksi ollenkaan. Huoletonta aikaa, talon puolesta ruoka, majoitus ja paljon järjestettyä ohjelmaa päivittäin. Suurimmaksi osaksi palvelustoverit olivat oikein mukavia, myös vakituinen henkilökunta. Traumoja ei jäänyt ja aika kultaa muistoja, jos jotain ei niin kivaa joskus väliin mahtuikin.

Annan intille pisteitä 5/5

Samaa mieltä, armeija oli elämän huolettominta aikaa. Varsinkin P-kausi oli huikea.

Jotkut kyseenalaistavat aikuisiällä toimintaa sekä eroavat reservistä, mutta minä annan yhä armeijan puuhastelulle 5/5 myös

Vierailija
98/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäköhän hyötyä tästä "tosimiehenä" olemisesta sitten olis?? Se ei tuota yhtään rahaa eikä mitään. 

Se antaa miehelle selkärangan. Tosin en kuvittele että nykyinen lumihiutalesukupolvi mitään sellaisesta ymmärrä. Jatka vaan tubettamista, arvon neiti.

Ja mitä MINÄ siitä selkärangasta hyödyn? Sekään ei tuota mulle yhtään rahaa eikä mitään. 

Päinvastoin, jos haet vaikkapa jotain hyväpalkkaista työpaikkaa joskus, loppuviivalla on sinä ja tyyppi joka on armeijan käynyt niin aivan varmasti se työpaikka menee sille armeijan suorittaneelle, eli nimenomaan tuottaa rahaa pidemmällä aikavälillä. Monella työnantajalla menee hakemus suoraa roskiin jos et ole intin käynyt.

Muuten hyvä mutta on LAITONTA kysyä työhaastattelussa mitään armeijasta yms. Lisäks jos oot yrittäjä tai itsensätyöllistäjä niin kuka sitä edes kysyis ku oot itses pomo????

Ne kuule kysyy silti, ja sitten kun huudat heille että tuo kysymys on laiton, niin päättävät haastattelusi ja palkkaavat sen intin käyneen tyypin joka mielellään vastasi kysymykseen. Tervetuloa reaali-maailmaan. Ei siinä mitkään poliisit tule pidättämään työhaastattelijaa kysymyksen vuoksi, mitä oikein luulet :)

Olet väärässä. Minä nimittäin kierrän työkseni työhaastatteluissa (undercover-hommaa, tekeydyn siis työnhakijaksi) ja jos haastattelussa ilmenee mitään laittomuuksia (kuten esim. ra sis mia tai juuri tätä sotilasarvon kyselyä), laitan raporttia eteenpäin. Harvemmin se ihan poliisiasiaksi etenee, mutta moni "wanhan liiton mies" on itse menettänyt työnsä näiden laittomien kysymystensä takia.

Vierailija
99/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuut in thii aarmii naah!!! Vvooouuvoiu!

Vierailija
100/108 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti te kaikki ahdasmieliset olette miettineet sitä, että jotkut eivät oikeasti pysty menemään inttiin esimerkiksi pahan aknen takia. Eikä se tee heistä yhtään sen huonompia työnhakijoita tai ihmisiä.

Ymmärrän myös miehiä, jotka eivät haluaisi armeijaa käydä. En minäkään naisena haluaisi käyttää aikaa tuollaiseen asiaan, joka pysäyttäisi pakosti koko elämäni, vaan opiskella ja luoda uraa itselleni. Ei se tee miehestä ”vätystä”, jos ei halua käydä armeijaa mm. sen takia, että haluaa edetä opiskeluissaan ja urheilu-urallaan ilman ylimääräistä rasitetta.