Mitä mieltä nimestä Lila?
Mieheni haluaisi nimetä tyttäremme Lilaksi, mutta minusta on semisti elämänkoululaisten antama nimi? Mielipiteitä?
Kommentit (35)
tulee naispuolinen versio nimestä lilo mieleen. tuo lilo joka oli jenna lepomäen tappaja
Ihan kiva nimi. Lili tai Lily ovat myös kivoja nimiä.
Nätti, mutta vähän erikoinen suomalaiselle.
Tunnen pari Lilaa, jotka ovat koiria.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itse yhden Lilan ja hän on yksi Ystävällisimmistä ihmisistä kenet olen tavannut. Viisas ja lämmin.
Minäkin tunnen yhden ystävällisen Jannica-Yessican
Tykkään. Jalo kukka, jalo väri.
Lily ja Lili ovat hienoja nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään. Jalo kukka, jalo väri.
Lily ja Lili ovat hienoja nimiä.
Ja Lila. Sama mielleyhtymä tulee kaikista.
-sama
Lila-nimen taustasta on olemassa erilaisia tulkintoja. Se voidaan nähdä pidentymänä tai muunnoksena Elisabetin hellittelymuodoista, kuten Lil, Lill, Lily, Lilly, Lilian ja Lillian, tai lyhentymänä lila-loppuisista nimistä, kuten Delila. Joissakin maissa nimen alkuperänä pidetään Leilaa. Suomessa Lila liittyy väriin liila ja sitä kautta nimeen Liila, joka naisennimenä on myös kansanomainen muunnos nimestä Delila.
Delilan merkitystä ei tiedetä varmasti, mutta tämän alkuperältään heprealaisen naisennimen on selitetty tarkoittavan muun muassa "hentoa, herkkää" tai "riutuvaa, kaihoisaa". Elisabetin tausta on niin ikään hepreassa ja naisennimessä Elisheba, joka tarkoittaa "Jumala on valani". Leila on alkuaan arabialainen ja persialainen nimi, joka merkitsee "yötä".
ENtä ihan tavallinen suomalainen liila vaan`?
Miksi pitää vääntää lilyksi tai lilaksi.
Sano vaan rehellisesti suomalainen perus Liila, siinä se. Sano se kun haluat hyvää.
Laila olisi kaunis ja ajaton nimi.
Laila Maria
Laila Maria Johanna
Kuulostaa pienen räksyttävän koiran nimeltä.
En tykkää. Samaan joukkoon kuuluu Sini.
Tunnen itse yhden Lilan ja hän on yksi Ystävällisimmistä ihmisistä kenet olen tavannut. Viisas ja lämmin.