Miksi raskaus on joillekin jatkuvaa kilpailua?
Paljonko tullut painoa? - Ai niin paljon. Joo ei mulla kato kun oon niin hoikka.
Ootko voinut hyvin? - Voi harmi, ai paljon oot oksentanut, en minä kato kun voin niin hyvin.
Sitten kuka "joutuu" sokerirasitukseen, lista on loputon. Supisteleeko, syntyykö ennen vai jälkeen lasketun.
Vauvan syntymän jälkeen vertailu jatkuu siitä kuinka iso/pieni vauva on. Äidin oman painon palautuminen, imetys jne.
Ymmärrän uteliaisuuden ja viattoman kyselyn, mutta kun tuttavapiiriin kuuluu näitä keille se on jatkuvaa kilpailua ja vertailua, raivostuttaa! Ei pitäisi antaa vaikuttaa itseen mutta väkisinkin tulee sitten yömyöhällä mietittyä ja vatvottua.
Kiitos ja anteeksi.
Kommentit (17)
Aah ja ne synnytyskertomukset.
Minä synnytin 12 h.
Minäpä 24h ja
Minäää viikon!
Mitään en ottanut kipuihin kun olen niin mahtava ja kestän mitä vaan. Niin ja keisarinleikkaus ei ole synnytys. Ettäs tiedätte.
Minä synnytin 12 h.
Minäpä 24h ja
Minäää viikon!
Mitään en ottanut kipuihin kun olen niin mahtava ja kestän mitä vaan. Niin ja keisarinleikkaus ei ole synnytys. Ettäs tiedätte.
Tämä on syy miksi inhoan ja kartan kaikki mammakerhot yms. Mua ei kiinnosta vertailla!
Tämä on syy miksi inhoan ja kartan kaikki mammakerhot yms. Mua ei kiinnosta vertailla!
Kohta vertailette, kenen vauva kasvaa parhaiten, kääntyy ensimmäisenä, alkaa konttaamaan, kävelee, tekee kuperkeikan, lukee...
Elämä on. Loppua ei näy, jos tota peliä haluaa pelata.
Minä en enää yhdelle tuttavalle puhu mitään raskaudesta, vaikka sekovasti vointejani kyselee. Jos erehdyn mainitsemaan närästyksestä, liitoskivuista jne, niin aina hänellä on ollut pahemmat kivut ja voinnit. Elämä on yhtä draamaa..
Minä en enää yhdelle tuttavalle puhu mitään raskaudesta, vaikka sekovasti vointejani kyselee. Jos erehdyn mainitsemaan närästyksestä, liitoskivuista jne, niin aina hänellä on ollut pahemmat kivut ja voinnit. Elämä on yhtä draamaa..
Toisen raskaus on vaan keskustelunaloitus päästä puhumaan omasta raskaudesta.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:16"]
Minä synnytin 12 h.
Minäpä 24h ja
Minäää viikon!
[/quote]Sain komeasti keisarinkyydillä vauvan, oli helppoa. Toivoinkin leikkausta. Ei sitä siksi tehty kun minä halusin vaan syyt oli olemassa. Ei revennyt paikat eikä tarvinnut kursia muuta kun vatsan alaosaa mutta itse pyhimpään ei kajottu.
Lapsettomille en miellellään puhu synnytyksestä koska voi olla hyvin kipeä asia koska ei ole lasta. Turha alkaa hehkuttamaan. Mulla on pari ystävää ja koskaan ei olla puhuttu miksi ei ole lasta. Ei ole itse ottanut puheeksi ja en voi kysyä tietenkään, olen siinä asiassa hienotunteinen. enemmän toki ystäviä mutta pari sellaista lapsetonta ja muut lapsellisia.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:16"]
Minä synnytin 12 h.
Minäpä 24h ja
Minäää viikon!
[/quote]Sain komeasti keisarinkyydillä vauvan, oli helppoa. Toivoinkin leikkausta. Ei sitä siksi tehty kun minä halusin vaan syyt oli olemassa. Ei revennyt paikat eikä tarvinnut kursia muuta kun vatsan alaosaa mutta itse pyhimpään ei kajottu.
[/quote]
Mieskin kiittää
Siitä hetkestä kun nainen tulee raskaaksi alkaa hänen elämänsä kilpavarustelu. Raskaus, miten siitä selviää, onko äiti tarpeeksi sankarillinen, jaksaako vaikka mitä, maratoonia myöten. Mieskin ylpeänä kertoo, miten meidän Sari jaksoi raskaana urheilla ja oli niin timmi eikä painokaan noussut kuin 5 kiloa.
Sitten vauva syntyy. Pituus, paino, ensimmäiset arviot. Sen jälkeen alkaa Suuri Vertailu kaikkiin muihin vauvoihin. Mammakerhon kilparyhmään vaan hehkuttamaan oman vauvan ja oman äitiyden täydellisyyttä. Mitä, eikö se vielä lue? Meillä oppi lukemaan vahingossa ulkomainoksia rattaista katsellessa.
Koulu, todistukset, liikuntaharrastukset (pääseekö kilparyhmään?), yo-kirjoitukset. Montako ällää tuli? Minne opiskelemaan, pääsikö ekalla yrittämällä? Valmistuu, saako heti hienon työpaikan? Kansainvälisiin asiantuntijatehtäviin ulkomaille, mieletön liksa, oma autonkuljettaja siellä, talo meren rannalla.....
.........
..........
..........
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:16"]
Minä synnytin 12 h.
Minäpä 24h ja
Minäää viikon!
[/quote]
Mutta et siis ole kokenut sitä ainutta oikeaa synnytystä ja osallistua tuohon naisen talvisotakeskusteluun. Ja totta kai seksiä on harrastettu heti synnäriltä päästyä ;)
3
Onko nämä kaupunkilaisten keskusteluja? Kuulostaa minun maalaisen korviin täysin utopialta tuo vertailu :D onko tässä hienojen kaupunkilaisten elämä? Vertailla joka asiaa?
Jos ei ole elämässä muita saavutuksia, kuin seksin harrastaminen ja siitä koituva lapsen ulos pusertaminen, niin pakkohan se näiden on sitten retostella raskauden ja synnytyksen vaiheista.
Ja sitten niiden naperoiden vertailu alkaa..