Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuinen elämä vai lapsi?

Vierailija
24.03.2014 |

Leikitään nyt, että joskus tulevaisuudessa keksitään jokin keino pidentää ihmisen elinikää loputtomasti. Voisimme kaikki elää ikuisesti mutta koska maapallolle mahtuu vain rajallinen määrä ihmisiä, joidenkin on kuoltava pois jotta seuraavat sukupolvet voivat elää tai sitten oltava hankkimatta lapsia. Siis kysymys kuuluu: jos joutuisit valitsemaan ikuisen elämän ja lasten hankinnan välillä, niin kumpi? Huom. max. 2 lasta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset. -n26

Vierailija
2/19 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset.

Vierailija
4/19 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun ne lapset ovat jo olemassa, valitsisin lapset. Jos eivät olisi vielä olemassaolevia ihmisiä, valitsisin olla kuolematon ja lapseton.

Tämä asetelma on tullut muualtakin tutuksi - tilastojen mukaan olisin onnellisempi jos minulla ei olisi lapsia, mutta nyt kun on, en voisi enää koskaan olla onnellinen jos nämä lapset menettäisin.

Vierailija
5/19 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:39"]

Nyt kun ne lapset ovat jo olemassa, valitsisin lapset. Jos eivät olisi vielä olemassaolevia ihmisiä, valitsisin olla kuolematon ja lapseton.

Tämä asetelma on tullut muualtakin tutuksi - tilastojen mukaan olisin onnellisempi jos minulla ei olisi lapsia, mutta nyt kun on, en voisi enää koskaan olla onnellinen jos nämä lapset menettäisin.

[/quote]

Tilastojen mukaan pienten lasten vanhemmat ovat onnettomampia kuin lapsettomat, mutta lapsen kasvaessa onnellisuus lisääntyy ja lapsen ollessa aikuinen, vanhemmat ovat lapsettomia onnellisempia.

Vierailija
6/19 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Vaikea.. Oletan, että en kuitenkaan pysyisi ikuisuutta nuorena, niin en haluaisi elää ikuisuutta. Sitten ehkä harkitsisin jos olisi mahdollista olla joku 25 ikuisesti.. Mutta tuskin siltikään haluaisin nähdä maanpäällistä tuskaa ja surua ikuisesti.

Lapset siis valitsisin

Vierailija
7/19 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Vaikea.. Oletan, että en kuitenkaan pysyisi ikuisuutta nuorena, niin en haluaisi elää ikuisuutta. Sitten ehkä harkitsisin jos olisi mahdollista olla joku 25 ikuisesti.. Mutta tuskin siltikään haluaisin nähdä maanpäällistä tuskaa ja surua ikuisesti.

Lapset siis valitsisin

Vierailija
8/19 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia, joten vastaus on helppo.

Vähän kuin kysyisit, ottaisitko miljoonan, jos et voisi saada koskaan lapsia.

Vierailija
9/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:43"]

Tilastojen mukaan pienten lasten vanhemmat ovat onnettomampia kuin lapsettomat, mutta lapsen kasvaessa onnellisuus lisääntyy ja lapsen ollessa aikuinen, vanhemmat ovat lapsettomia onnellisempia.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
10/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläisin itse. Ihan vaan sen takia että maailmassa on niin paljon nähtävää ja koettavaa että olisi sääli antaa mahdollisuus pois. Lisäksi minulla on todettu hyvin pieni mahdollisuus saada ikinä omia lapsia (luonnollisesti) niin en halua lähteä mihinkään lapsettomuushoitorumbaan mukaan.

Vierailija
11/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset, ei tarvitse edes miettiä!

Vierailija
12/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapsi. Ikuinen elämä ilman lasta olisi päin peetä. 

Vierailija
13/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen elämä (jos sillä tarkoitetaan elämää ilman vanhenemista ja rapistumista). Lapsia en luultavasti pahemmin kaipailisi. Hankkisin vain lemmikkejä.

Vierailija
14/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset täälläkin. Sitä paitsi tähän ikään mennessä on jo tullut sellainenkin ajatus päähän, että ei tätä elämää jaksaisikaan ikuisesti. (40+)

Vierailija
15/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset, ei epäilystäkään. En edes ymmärrä, mitä järkeä ikuisessa elämässä olisi.

Vierailija
16/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläisin ikuisesti, ehtisin nähdä koko maailman nähtävyydet ja kokea kaikkea. Lapset koen vain turhana riesana.

Vierailija
17/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa paranisko nää mun mt-ongelmat samalla, en jaksais tätä helvettiä edes kasikymppiseksi, ja oletettavasti vointi on koko ajan alaspäin, kuten tähänkin asti... ehkä mun olisi silti pitänyt jättää ne lapsetkin tekemättä, nyt varmaan tekisinkin niin, mutta enhän mä silloin arvannut.

Vierailija
18/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo, en halua kumpaakaan.

Vierailija
19/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa enpä usko että maapallolla olisi enää hirveästi nähtävää ja koettavaa

esim. 100 000 vuoden päästä, kun on kolunnut jo kaikki mahdolliset Prismat ja Yellowstonet. Vielä kun samojen ihmisten kanssa joutuisi pyörimään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan