Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka ihmeessä saan vanhan hajullisen pesuaineen pois peitosta?

Vierailija
24.03.2014 |

Vauvalle olisi tarkoitus laittaa käyttöön minun entinen makoilupeitto. Äitini pesi sen hajullisella ( erittäin voimakkaalla!! ) pyykinpesuaineella. Nyt olen yrittänyt saada hajua pois pesemällä pesukoneessa 60 C asteessa kahdesti, mutta se entinen haju ei vain lähde pois. Haju on todella voimakas, ja käy ihan nenään minullekkin, niin en halua laittaa sitä ihan vastasyntyneelle vauvalle, kun vielä herkempi nenä :(  Peittoa on tuuletettu parvekkeellakin nyt ihan parikin viikkoa, mutta parveke haisee senkin edestä. Onko jotain vinkkejä tuohon? Pitäiskö kokeilla pestä vielä hajuttoman huuhteluaineen kera?  Onko olemassa vielä jotain vinkkejä? :( 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä se vain käytössä sitten "haihtuu" se haju, ei kai se ikuisuuksiin voi siinä pysyä.. Luulisin. Jospa nostaisit sen sieltä partsilta pois ja antaisit olla ihan asunnossa niin ehkä se saa teidän kodin ominaistuoksun sitten pesuaineen tilalle? 

Vierailija
2/13 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuikkaa tuleen ja osta uusi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liota kuumassa vedessä, johon sekoitat etikkaa ja ruokasoodaa.

Vierailija
4/13 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

etikkaa olisin minäkin ehdottanut, laimennettuna siis

Vierailija
5/13 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkaa suosittelen minäkin, sillä lähtee kyllä hajut.

Vierailija
6/13 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se riippuu paljon tekstiilistä ja sen materiaalista, millä lähtee, ja tietenkin pesuaineesta itsestään: jotkut hajut pysyvät monta pesua. 

Mä sain just Huutiksesta lapselle anorakin, joka haisi aika pahalta. Siitä lähti haju niin, että laitoin ensin kylmän huuhtelun ja pesin sitten normaalilla 60 ohjelmalla. Huuhteluaineeksi laitoin etikkaa. Haju ei tarttunut muuhunkaan pyykkiin! Tuo kylmä huuhtelu ennen pesua on toiminut jonkun muunkin vaatteen kohdalla. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
7/13 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese monta kertaa peräkkäin. Ja 60 asteessa ilman pesuainetta.

Vierailija
8/13 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taas suosittelen matalia lämpötiloja, peset ja kuivaat ja tuuletat, tätä toistat niinkauan kun hajua on. olen itse erittäin yliherkkä hajusteille ja joudun uusia vaatteita näin käsitteleen. etikkaa en ole kokeillut.

Vierailija
9/13 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunottaminenkin voi auttaa. Ja etikkaa suosittelen myös. 

Vierailija
10/13 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos vinkeistä! Taidanpa kokeilla tuota etikkaa seuraavaksi. Voisin itseasiassa käydä kaikki vinkit läpi, että varmasti lähtisi! ap

Vierailija
11/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, nyt on peitto lillumassa kuumassa vedessä jossa on etikkaa ja soodaa, sen jälkeen pesen vielä 60c ohjelmalla. Kuinkahan kauan sen pitää antaa liota tuolla vai voiko se mennä jotenkin pilalle jos se on liian kauan? ap

Vierailija
12/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä edelleen suosittelen sitä kylmää huuhtelua ennen varsinaista pesuohjelmaa.

Vierailija
13/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 15:30"]

Mä edelleen suosittelen sitä kylmää huuhtelua ennen varsinaista pesuohjelmaa.

[/quote]

Joo, tietenkin. Katsotaan saako vauvalle nyt "perinnepeiton" kuntoon :) ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi