Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siisti kotipukeutuminen?

Vierailija
21.11.2020 |

Siisti ja mukava kotipukeutuminen - onko se mahdollista?

Kotiäidit, etätyöntekijät yms: miten pukeudutte kotona, kun kollarit kyllästyttää?

Tulee väsynyt olo, kun päivästä toiseen vetää mukavuussyistä ne samat väljät colleget jalkaan, mutta farkut yms ei kuitenkaan tunnu käytännöllisiltä. Onko mukava, mutta siisti kotipukeutuminen siis mahdollista?

Yleisvinkkejä, sekä vaate- ja merkkikohtaisia vinkkejä otetaan siis vastaan!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät kalsarit, t-paita ja neule sillon kun paleltaa

Vierailija
22/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatteko, kotipukeutujat, selittää, onko pukeutumisen taustalla joku psykologinen juttu? Siis esim. että täytyy pukeutua etätyötä varten, että viestii itselleen olevansa nyt töissä?

Kotiäidillä ei tietenkään ole tätä veruketta. Ehkä joku muu syy?

Tiedän, että joillekin on tärkeää meikata ja pukeutua kotona, mutta en ihan käytännön tasolla ymmärrä, että miksi niin on.

T. Collari-tyttö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatteko, kotipukeutujat, selittää, onko pukeutumisen taustalla joku psykologinen juttu? Siis esim. että täytyy pukeutua etätyötä varten, että viestii itselleen olevansa nyt töissä?

Tiedän, että joillekin on tärkeää meikata ja pukeutua kotona, mutta en ihan käytännön tasolla ymmärrä, että miksi niin on.

T. Collari-tyttö

Mulle ihan vain se, että kun teen kotona töitä (tein siis jo ennen koronaa), olisin sitten aina pukeutunut johonkin lumppuihin, jos en yhtään katsoisi, mitä päälleni panen. Mun kohdalla se vaikuttaisi negatiivisesti yleiseen mielialaani. Mun mielestä on mukavampi näyttää edes jotenkin edustavalta.

Vierailija
24/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän myös kotona treenitrikoita ja pitkähihaista treenipaitaa. Jumppaan ja venyttelen pitkin päivää. Vähän asiallisempi versio on trikoinen raitapaita esim. Marc'oPolo ja lycraa sisältävät kapeanhkot housut (Lindex/HM)

Vierailija
25/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilutrikoot ja villapaita. Vaihtoehtoisesti pitkähihainen urheilupaita ja villatakki. Näillä on helppo lähteä lyhyellä lenkille esim. Lounaalla. Jalassa villasukat.

Vierailija
26/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun tulen töistä kotiin, pukeudun yöpaitaan. Talvella pitkähihaiseen, kesällä hihattomaan.

Vierailija
27/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällähetkellä mulla on siistit farkut, valkoinen t-paita ja sen päällä ohut sinivalkoinen pitkä paitapusero.

Eilen mustat farkut ja tunika.

Usein joku neulosmekko ja trikoot tai sukkikset.

Oikein röntsäkelillä collegehousut ja huppari jos olen ollut ulkona hommissa

Vierailija
28/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätöissä pidän urheiluvaatteita, niin voi välillä vetästä vaikka taukojumpan tai tanssia kappaleen verran jonkun musiikin tahtiin. Ja lämpimämämmällä säällä saattoi työpäivän lopuksi lähteä suoraan lenkille samoissa vaatteissa. Erittäin kätevää ja kivaa.

Tämä on erittäin hyvä tapa, heilua aina välillä sen jonkun biisin verran, varsinkin jos tekee pitkiä päiviä istumatyötä.

Toinen vähän päinvastainen mitä olen aina ihmetellyt on lenkille pukeutuminen lenkkivaatteisiin. Kyllä tietenkin on kiva jos on mukavat vaatteet, mutta ei kävelylenkille tarvi mitenkään erityisesti pukea, voi yksinkertaisesti mennä ulos ja kävellä.

Vierailija
29/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mekko päällä. 

Vierailija
30/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätöissä pidän urheiluvaatteita, niin voi välillä vetästä vaikka taukojumpan tai tanssia kappaleen verran jonkun musiikin tahtiin. Ja lämpimämämmällä säällä saattoi työpäivän lopuksi lähteä suoraan lenkille samoissa vaatteissa. Erittäin kätevää ja kivaa.

Tämä on erittäin hyvä tapa, heilua aina välillä sen jonkun biisin verran, varsinkin jos tekee pitkiä päiviä istumatyötä.

Toinen vähän päinvastainen mitä olen aina ihmetellyt on lenkille pukeutuminen lenkkivaatteisiin. Kyllä tietenkin on kiva jos on mukavat vaatteet, mutta ei kävelylenkille tarvi mitenkään erityisesti pukea, voi yksinkertaisesti mennä ulos ja kävellä.

Må tykkään, että kävelyllä on mukavat ja riittävän lämpimät säältä suojaavat vaatteet. Mulla myös usein kuraantuu housujen lahkeet, joten hyvä on olla siihen touhuun semmoiset housut, jotka saa kuraantua. Suosin liikkuessa pukeutumista kerrospukeutumisen periaatteiden mukaan, koska mulla menee alaselkä helposti jumiin, jos pidän puuvillavaatetta iholla. Toki kesällä on eri homma, kun ei ole kylmä eikä tuule.

Vierailija
31/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Collari-tyttö

Mekossa on tosi mukava olla enkä tykkää pitää housuja. Meikkiä en käytä etätöissä. 

Vierailija
32/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän yleensä kotona joustavia mekkoja ja hameita.

Vierailija
33/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauluspaita , suorat housut.

T.akateeminen vaativan alan asiantuntija.

Vierailija
34/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun löytäisikin sellaiset farkut, jotka ovat mukavat, siistit ja kestävät käyttöä ja pesua. Minun on pakko vaihtaa aina farkut ensimmäisenä mukavampiin housuihin, kun tulen kotiin. Tyylillisesti olisi ihana pitää kotonakin farkkuja, tulisi heti skarpimpi fiilis!

Vierailija
35/35 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mekko / hame ja pusero ja sukkahousut.